Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Vad fan snackar du om?
1) USA stödjer inte Europa militärt. USA placerar ut trupper i Europa för att det ligger i deras intresse. Vad tror du allianser och utrikespolitik är, välgörenhet? Att USA vill ha militär närvaro i Europa för att vara snälla?
2) Vad han anser är helt irrelevant.
3) Krigshetsaren Zelensky? Ryssland invaderade. Detta kriget och varje liv som släcks är 100 % Rysslands fel. Inga undantag.
Men om jag förstår dig rätt, om Sverige blir invaderat och vi försvarar oss så är vi alltså krigshetsare?
4) Trump visar att han är fullkomligt inkompetent när det gäller utrikespolitik. Det han gör är inte bara skadligt för Europa utan även USA, och en enorm gåva till Ryssland och Kina. Hans inkompetens är dock inte det värsta i allt detta. Det värsta är att Republikaner som faktiskt vet hur världen fungerar sitter helt jävla tysta och låter det fortgå. Ryggradslösa quislingar.
1.USA stödjer i högsta grad Europa både ekonomiskt och innovativt Europas försvar.
2. Vad han anser är enligt mig väldigt relevant. Det är endast han, Putin och Zelensky som kan få stopp på kriget. Varken Putin eller Zelensky vill att kriget ska sluta. Putin är väl närmast med hjälp av Trumps medling. Snygg ad hominem av dig här förresten.
3. Om Sverige skulle bli invaderat. Skulle jag verkligen hoppas på att vår statsminister i första hand medlade med nationen som invaderat oss. I andra hand skulle jag uppskatta om vår statsminister visade tacksamhet mot nationer som stödjer oss militärt. Varje chans som uppstår till fred ska även tas. Om ditt ad baculum är att rädda människoliv skulle väl detta vara prioriterat? Slutligen skulle jag hoppas att vår statsminister inte lägger sig i andra suveräna nationers val för att svänga stödet till vår nations intresse.
Din betydelseglidning på krigshetsning är ej korrekt.
4. Detta är så Europapopulärt att det knappt går att bemöta. Quisling är dessutom inte det du tror.