Putin är ingen Hitler, och Ukraina är inte Tjeckoslovakien 1938, men inte heller är Trump någon Churchill. Att Trump redan 2016 framstod som senil kunde man senare vifta bort, han var nog bara lite "egen" och halvt tokig. Men nu är jag inte så säker längre, kollar man presidenter för begynnande frontallobsdemens exempelvis? Ja, att resultaten är hemliga förstår man ju. Reagan var ju inte heller stabilaste killen i stan de sista åren, men om Trump är som han är NU, hur är han då om 3 år? Om han ens lever.
Vance blir president under mandatperioden. Det borde vara en egen tråd kanske. Tycker inte han heller imponerar än så länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
ismx
Absolut men nu är det så att eftersom dollar är världsvalutan så funkar det inte riktigt så, exakt därför Trump varnar Ryssland för att försöka låta Brics fixa en ny valuta.
Dollarn är världsvaluta, delvis pga USAs militära och ekonomiska dominans. Den minskar om man trappar ner Nato, inte minst inflytandet, och om Kina säger LOL till USA och dollar så kommer den att tanka i värde rätt snabbt.
Amerikanerna förtjänar säkert Trump, det säger jag inget om, men resten av världen får lida. Dags att steppa upp antar jag. Så där får ju Trump resultat.