2025-02-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det skjuts inte mer i Rinkeby än någon annanstans i Sthlm. Och så vitt jag vet skyddar inte västen mot blickar.
Nej men han åkte med polisen det är därför han blev tilldelad en väst.
Om man som Svensk kvinna trivs och försvarar denna dystopi så måste man ha någon psykisk problematik.
Citera
2025-02-28, 18:51
Avslutad
Citat:
Jag som svensk kvinna har inga problem med att besöka Rinkeby utan skyddsväst. Gör det med ojämna mellanrum i olika ärenden. Har aldrig tänkt tanken att jag behövt någon som helst skydd.

Bimbodeluxe. Du är så vettig på alla möjliga områden. Även på detta. Det som skiljer mellan dig och mig är att du älskar din ort medan min kärlek ja its complicated (du har skrivit i en annan tråd vilken ort det är, men 1.06, jag är försiktig)

Ditt perspektiv på att göra ärenden som vit kvinna i Rinkeby, och jag kan tänka mig vilka, och att jag gjort liknande ärenden där, är inte oviktigt. MEN. Det finns otroliga motsättningar just nu och jag tror inte att det blir bättre av att folk i Järva hela tiden skyller ifrån sig. De flesta där jobbar, ja. Men en del av folk i Järva beter sig som skit mot vita. Då kan man inte samtidigt komma och kräva att inte bli stigmatiserad för att en politiker, alltså en förtroendevald, bär väst i tjänsten. De får skärpa sig därute, vända blicken mot sig själva nån jävla gång.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-02-28 kl. 18:55.
Citera
2025-02-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologen-Khaled
Om man som Svensk kvinna trivs och försvarar denna dystopi så måste man ha någon psykisk problematik.
Jag har inga problem med att förstå att våra ministrar bär skyddsvästar då och då. Men man kan bära dem under kläderna. Istället ville denna lille fjant vara lite Lamotte-tuff.

Well well de ryker i nästa val hur som.
Citera
2025-02-28, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologen-Khaled

Nej. Men man är nog i Rinkeby dagtid och liknar en offentligt anställd till det yttre, typ så föreställer jag mig situationen utifrån mina egna besök där. OBS att jag har ingen aning om hur Bimbodeluxe ser ut eller vem hon är alls och inte försöker fiska efter det heller.
Citera
2025-02-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Bimbodeluxe. Du är så vettig på alla möjliga områden. Även på detta. Det som skiljer mellan dig och mig är att du älskar din ort (du har skrivit i en annan tråd vilken det är, men 1.06, jag är försiktig)

Ditt perspektiv på att göra ärenden som vit kvinna i Rinkeby, och jag kan tänka mig vilka, och att jag gjort liknande ärenden där, är inte oviktigt. MEN. Det finns otroliga motsättningar just nu och jag tror inte att det blir bättre av att folk i Järva hela tiden skyller ifrån sig. De flesta där jobbar, ja. Men en del av folk i Järva beter sig som skit mot vita. Då kan man inte samtidigt komma och kräva att inte bli stigmatiserad för att en politiker, alltså en förtroendevald, bär väst i tjänsten. De får skärpa sig därute, vända blicken mot sig själva nån jävla gång.
Som jag skrev ovan förstår jag att det finns tillfällen då ministrar bör bära skyddsväst. Tycker bara det är osmakligt av en integrationsminister att göra det öppet i Rinkeby. Det går arr bära väst under kläderna. Han hade vunnit på det genom att se biffig ut, istället att för som nu se ut som en rädd tönt.
Citera
2025-02-28, 18:57
Avslutad
Citat:
Jag har inga problem med att förstå att våra ministrar bär skyddsvästar då och då. Men man kan bära dem under kläderna. Istället ville denna lille fjant vara lite Lamotte-tuff.

Vi hoppas, men kan inte vara säkra. Jag tror inte på att fortsätta kaxa sig som under Annie Lööfs överinseende, för det ledde till Tidöavtalet och en tönt I skyddsväst som poserar med Järvapolisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Bimbodeluxe. Du är så vettig på alla möjliga områden. Även på detta. Det som skiljer mellan dig och mig är att du älskar din ort medan min kärlek ja its complicated (du har skrivit i en annan tråd vilken ort det är, men 1.06, jag är försiktig)

Tack förresten 🙂
Citera
Medlem
Citat:

Det spelar ingen roll vad man röstar på i Sverige.
Den bajsbruna massinvasionen fortsätter oavsett.
Citera
2025-02-28, 18:58
Medlem
Årets roligaste hittills. En migrationsminister är så rädd över det hans politiska kollegor stolt skapat så att hsn vågar inte åka ut till Järva utan skyddsväst. Ändå är det politiskt inkorrekt att ens nysa att man vill röja upp där ute i skiten...
Citera
2025-02-28, 18:58
Avslutad
Citat:
Som jag skrev ovan förstår jag att det finns tillfällen då ministrar bör bära skyddsväst. Tycker bara det är osmakligt av en integrationsminister att göra det öppet i Rinkeby. Det går arr bära väst under kläderna. Han hade vunnit på det genom att se biffig ut, istället att för som nu se ut som en rädd tönt.

Håller i och för sig med om det. Men det finns ju, som jag skrivit, andra som poserar i skyddsväst och blir hyllade i P3.
Citera
2025-02-28, 19:00
Avslutad
Citat:
Tack förresten 🙂

Jag tycker så, och jag uppskattar att du orkar skriva i en tråd som denna. Allt blir genast lite trevligare, lugnare och mer sansat. Vad vi säger och gör har betydelse (bära skyddsväst, inte visa rädsla).

För alla är det inte lika lätt (trauman, rädslor)
Citera
2025-02-28, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vanliga svenskar brukar inte följa med polisen på utryckning. Samt om man nu får göra det och polisen säger åt en att ta på en väst, så är det väl rimligt att man gör det?
Du har rätt och jag har fel. Stockholm är en riskzon, som invånarna själva säger - "en krigszon":
Som att detta är en krigszon
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj25zB/mats-persson-hade-skottsaker-vast-i-rinkeby-far-hard-kritik

Polis och militär kan inte garantera att vanliga vita svenskar kan besöka Stockholms mest brottsutsatta stadsdelar. Därför måste de först och främst värna om livet på de människor som garanterar vår välfärd, vårt välstånd och möjligheten att leva och existera i vårt vackra land. Vi måste be till våra gudomliga härskare och offra våra liv, när det behövs, för dessa gudar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in