2025-02-28, 14:36
Avslutad
Folkligt medkännande (för de som bär skottsäker väst i vardagen) eller politisk markering för att Tidö-partierna tar den grova brottsligheten på allvar?

Eller bara oumbärligt säkerhetstänk för en utsatt minister? Osmakligt eller acceptabelt?

Vad tycker Flashback?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj25zB/mats-persson-hade-skottsaker-vast-i-rinkeby-far-hard-kritik
Citera
2025-02-28, 14:41
Medlem
Omöjligt att svara på eftersom bara han själv vet anledningen till det.
Men som det ser ut i Rinkeby så är det ju inte helt bisarrt iaf.
Citera
2025-02-28, 14:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha så roligt att dessa som tvingar på oss invandring inte ens vågar besöka invandrarområden utan skottsäker väst och polisbeskydd
Citera
2025-02-28, 14:48
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tycker det var en positiv signal. Tror han det är så livsfarligt i Rinkeby att man behöver bära skyddsväst för att ö.h.t. vistas där är han nog extra benägen att börja röja upp ordentligt där, vilket ju skulle behövas.
Citera
2025-02-28, 15:10
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Folkpartiet var tidigt ute med att propagera för ett multikulturellt Sverige.

Så här uttryckte sig folkpartisten Gunnar Helén under en riksdagsdebatt, den 19 januari 1966:

”Det tidigare så enhetliga Sverige kommer, utöver den för många medborgare svårförståeliga splittringen i skilda livsåskådningar, normsystem och rester av sådana system, säkerligen att få uppleva en förvandling i riktning mot den typ av mångkulturellt samhälle, som USA utgör det mest utpräglade exemplet på.”

”Den senare processen kommer att bli lång och svår.”

”Det kommer också att ta tid innan de invandringsfientliga i vårt land har dött undan eller lärt sig att se den nya verkligheten i ögonen.”

”…vi är mitt uppe i vad som om några årtionden kommer att betecknas som en av de största förändringarna i efterkrigstidens svenska samhälle.”

Jag förutsätter att Mats Persson är medveten om följdverkningarna och klär sig i enlighet därmed.
Citera
2025-02-28, 15:14
Medlem
Vilken otrolig tönt Mats Persson är.
Kunde såklart bara tagit kavajen över västen om han velat det, men vill visa upp sig såhär. Både osmakligt och fjantigt.
Citera
2025-02-28, 15:16
Avstängd
67arigGubbes avatar
Bögen besöker väl polisen och följde med i deras arbete, då är de väl inte så konstigt? Är de ride along så bär man väl också skottväst som självaste polisen?
Citera
2025-02-28, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Folkligt medkännande (för de som bär skottsäker väst i vardagen) eller politisk markering för att Tidö-partierna tar den grova brottsligheten på allvar?

Eller bara oumbärligt säkerhetstänk för en utsatt minister? Osmakligt eller acceptabelt?

Vad tycker Flashback?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj25zB/mats-persson-hade-skottsaker-vast-i-rinkeby-far-hard-kritik

Vem fan bryr sig?

Dags att ta fram skottväst i hela landet, inte bara i Ghettoby (Rinkeby).
Citera
2025-02-28, 15:30
Avslutad
Vad Flashback tycker vet jag inte men jag tror det är bra för både vita liberaler och förortsbor att Mats Persson och Martin Melin på detta vis förkroppsligar vad alla redan vet: vita politiker är rädda i förorten och förortsbor föraktar vita som är rädda för våld. Bravo! Toppeninitiativ! Nu kan vi snacka!
Citera
2025-02-28, 15:32
Medlem
Det kan absolut finnas säkerhetsskäl för en minister att bära skottsäker väst i Rinkeby.

Men jag tror inte att det var därför.

Det var en markering. Han visar att han är medveten om de enorma problemen med brottsligheten. Och ännu viktigare - han visar att han struntar i vad "vänstern"/liberalerna tycker om honom.

För efter Lamotte så vet vi ju exakt hur de kommer att reagera på västen. Persson vet det också, och han väljer trots detta eller kanske till och med på grund av detta att bära västen.

Det är en signal till debattförstörarna att ingen lyssnar på dem längre. Gott så.
Citera
2025-02-28, 15:48
Medlem
Steinarrs avatar
Även om Persson är en fjant så var det givetvis på uppmaning av polisen som han bar skottsäker väst.
Citera
2025-02-28, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Det är en signal till debattförstörarna att ingen lyssnar på dem längre. Gott så.

Men det är rätt fånigt att flyga så nära solen. Han vet ju vad Magda kommer att älta: I Somalitown bär vi inte skyddsväst. Skalskydd på varenda unge däremot. Osv.

Så det är lite onödigt och faktiskt dålig tajming om man vill Samla Nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in