Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag som svensk kvinna har inga problem med att besöka Rinkeby utan skyddsväst. Gör det med ojämna mellanrum i olika ärenden. Har aldrig tänkt tanken att jag behövt någon som helst skydd.
Bimbodeluxe. Du är så vettig på alla möjliga områden. Även på detta. Det som skiljer mellan dig och mig är att du älskar din ort medan min kärlek ja its complicated (du har skrivit i en annan tråd vilken ort det är, men 1.06, jag är försiktig)
Ditt perspektiv på att göra ärenden som vit kvinna i Rinkeby, och jag kan tänka mig vilka, och att jag gjort liknande ärenden där, är inte oviktigt. MEN. Det finns otroliga motsättningar just nu och jag tror inte att det blir bättre av att folk i Järva hela tiden skyller ifrån sig. De flesta där jobbar, ja. Men en del av folk i Järva beter sig som skit mot vita. Då kan man inte samtidigt komma och kräva att inte bli stigmatiserad för att en politiker, alltså en förtroendevald, bär väst i tjänsten. De får skärpa sig därute, vända blicken mot sig själva nån jävla gång.