• 1
  • 2
2025-02-28, 13:50
Medlem
Köpte ett par handskar på Staduim som var "läder" för ett par hundra.
Nu börjar "lädret" fläkas upp...
Vad köper man för handskar som inte är tjocka vinterhandskar utan lagom för oss i söder som prommenerar med hunden.
De ska vara smidiga och ha bra kvalite!
Tips?
Citera
2025-02-28, 13:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Har verkligen Stadium skinnhandskar, det går inte ens sortera på material på deras handskar på deras sajt så det verkar skräpigt. Hestra är ett svenskt märke. Har handskar från dem jag haft sen Hedenhös. Dock skulle jag själv vilja hitta insida av ull, vilket inte alla deras är.
Citera
2025-02-28, 14:56
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Har verkligen Stadium skinnhandskar, det går inte ens sortera på material på deras handskar på deras sajt så det verkar skräpigt. Hestra är ett svenskt märke. Har handskar från dem jag haft sen Hedenhös. Dock skulle jag själv vilja hitta insida av ull, vilket inte alla deras är.

Hestra är bra grejer och håller
Citera
2025-02-28, 15:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Hestra är bra grejer och håller

Jag har ett par gamla skidhandskar som är 35 år gamla, inte så mycket använda men skinnet är i perfekt kondition även om de legat orörda i en låda.
Citera
2025-02-28, 15:54
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har ett par gamla skidhandskar som är 35 år gamla, inte så mycket använda men skinnet är i perfekt kondition även om de legat orörda i en låda.

Dessa ska va ok enligt rykten

Ej säkerställt rykte dock

https://www.naturkompaniet.se/hestra...SABEgLECfD_BwE
Citera
2025-02-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Köpte ett par handskar på Staduim som var "läder" för ett par hundra.
Nu börjar "lädret" fläkas upp...
Vad köper man för handskar som inte är tjocka vinterhandskar utan lagom för oss i söder som prommenerar med hunden.
De ska vara smidiga och ha bra kvalite!
Tips?
Hestra. Har ett par i peccary som jag älskar. Peccaryläder är supermjukt men samtidigt ett av de mest hållbara läder som finns. Bästa av båda världar. Det du är ute efter kallas just promenadhandskar och är ofta ofodrade.
Senast redigerad av ChiLLon 2025-02-28 kl. 17:19.
Citera
2025-02-28, 18:56
Medlem
Jag brukar köpa billiga handskar (typ en hundring) på någon mack, Jula etc. De brukar hålla ett år ungefär men det har fördelen att man kan köpa sig ett par nya och fräscha varje år istället!
Citera
2025-02-28, 19:12
Medlem
fuzzpedals avatar
Som flera påpekat, Hestra. Deras work gloves är billiga, hyfsat mångsidiga samt ofodrade, om du bara behöver ett skyddande lager snarare än värme.

Sen är deras Peccary-handskar helt suveräna, har ett par ullfodrade som överlevt 8 vintrar nu (om än något sparsamt använda). Deras Primaloft Deerskin funkar bra som ett billigare alternativ annars.
Citera
2025-03-02, 18:05
Medlem
Testar ett par Hestra - tack
https://www.hestragloves.se/peccary-...-unlined-black
Ser nice ut och precis vad jag letar efter.
Är storlekarna normala eller små/stora?
Senast redigerad av Mr.tubbs 2025-03-02 kl. 18:12.
Citera
2025-03-02, 18:13
Medlem
Är detta samma/liknande handske till bättre pris?
https://www.skolyx.se/handskar/1773-...gn=pricerunner
Citera
2025-03-02, 18:52
Medlem
Citat:
Är storlekarna normala eller små/stora?
Vet ej, jag testade i butik. Tänk på att de kommer dra ihop sig på längden och öka på bredden.

Citat:
Är detta samma/liknande handske till bättre pris?
Ja, Skolyx har generellt sett mycket bra priser på sakerna de säljer. Men den du länkade från Hestra är ofodrad, det är inte den från Skolyx.
Citera
2025-03-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Vet ej, jag testade i butik. Tänk på att de kommer dra ihop sig på längden och öka på bredden.

Ja, Skolyx har generellt sett mycket bra priser på sakerna de säljer. Men den du länkade från Hestra är ofodrad, det är inte den från Skolyx.
Ska tänka på det - jag bor i södra sverige så behöver inte foder. Det är en promenadhandske med hunden jag söker.
Kanske blir den från skolyx för varm..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in