2025-02-28, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Det här är mina 2 cent på det enda Anjo kan rädda sig till 1%:

Han kan inte varit så dum att han inte förstod sekretess. Han har köpt/övertalat brottsoffret att delta. Brottsoffret minns inte själv våldtäkten utan hon har bara gått på vittnen så att hon nu går ut och säger saker om fallet skadar inte henne utan endast alla vittnen. Vad ska folk bli sura på henne för om det är ett påhitt ifrån hennes kompisar? Hon va så full att hon inte minns.
Så alla outningar av hennes namn är bara en pr-kupp för att brottsoffret är med på det och "sms":et där hon blir sur och hotar med stämning är bara så folk blir arga.

Varför skulle annars Anjo hänga ut brottsoffret? Hon varken minns eller vittnar mot Antonio, hur kan offret agerat annorlunda? Det är väl så att Anjo vill hänga ut alla vittnen?

Det som talar emot min teori är att typ Riks gått med på Anjos PR-kupp helt medvetet vilket är skumt av en nyhetskanal, men Denice som jobbade där är ju med i dokumentären...... just saying...

Jocke har i åratal hotat folk som stått i vägen för honom på olika sätt, uthängningar och smutskastningar.
Anjo visade ju helt klart att han varit en duktig elev i Jocke-skolan då han gick ut med att han skulle hänga ut tjejen som kontaktade Lokal. Hur ligger det till med målsägande/offret i den här saken? Har hon också blivit hotad på olika sätt?
Jag är nog den sista som skulle bli förvånad
Citera
2025-02-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Kan ej se sms'et.

https://gofile.io/d/D3ykgm Funkar det nu?
Citera
2025-02-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här är Anjos raderade video som han döpte till "Förlåt" - den innehåller en kort trailer i början och en längre i slutet med den gråtande barnvåldtäktsmannen:
https://pixeldrain.com/u/FQGZibB4
eller
https://gofile.io/d/0eoxre

Man kan ju folk att tro på vad som helst om man använder färg när man markerar enstaka meningar i en lång text.

Här behöver man veta hela domen, inte bara fem färgade meningar, och man behöver VETA en hel del om rättegångar och i synnerhet i våldtäktsrättegångar.

Här förstod ju Anjo inte domen fast han sysslat med det i två år. Så hans klippning kommer ju inte att ge en granskning av fallet. Utan det kommer att ha plockats ut lite körsbär ur pajen som ska sägas och visas för att det ska bli så att rättvisan blev orättvis.

Nägon riktig granskning görs inte. Jag känner mig faktiskt arg nu.
Citera
2025-02-28, 14:14
Medlem
Tror ni att målsägande har förberett något uttalande från sig själv, eller från en advokat? Eller väljer hon bara tystnad?

Anjo är en ond människa. Det går inte att komma ifrån det när han manipulerar rättegången. Han visar vissa meningar men helheten är inget han bryr sig om. Han har en mening med det här, och det är att visa att Antonio nog är oskyldig.

Jag hoppas att någon gör en dokumentär om Anjo. Visar när han säger att han utnyttjar Antonio för att hans dokumentär ska debatteras och framför allt SES av fler människor. Dvs han kommer att tjäna mer pengar.

Visar allt kring vad han har sagt kring denna "dokumentär" som är lögn, och som ha en dag senare säger något annat kring.

Jag hoppas någon gör en dokumentär om Anjo.
Citera
2025-02-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Nu är det bortklippt 1 minut till. Totallängd nu 1:53

Där ser man, han har ju suttit och sagt att allt var klart när de firade helg 8 december med gärningsmannens familj.
Citera
2025-02-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Vet inte om jag lyckades men här kan man se SMS som är med i trailern. Både mottagna och skickade. https://gofile.io/d/bc012025-f1be-40f0-a421-e32ed099ef90

Det är väldigt märkligt. Mest troligt är väl att det är fake för content?

Jag har utgått ifrån att det är Emma man hör prata i trailern eftersom hon enligt Anjo var det enda ögonvittnet men det är alltså Denice?

Om någon gör en YT film och granskar Anjo kring "När rättvisan blir orättvis" som är en passande titel, då Anjo just gör rättvisan orättvis för brottsoffret. Då hoppas jag man reder ut det här också. Vad var det där för trick?
Citera
2025-02-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
https://gofile.io/d/D3ykgm Funkar det nu?

Tack.

Ser ut att vara skickat från målsägande till Antonio eller Robin.
Men troligast till Antonio.

Sedan har målsägande printat det hon skickat och skickat vidare skärmdumpar till någon annan för att visa vad hon skrivit.

Sedan har Anjo fått tag på dessa skärmdumpar.
Senast redigerad av LimboLife 2025-02-28 kl. 14:25.
Citera
2025-02-28, 14:39
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Tack.

Ser ut att vara skickat från målsägande till Antonio eller Robin.
Men troligast till Antonio.

Sedan har målsägande printat det hon skickat och skickat vidare skärmdumpar till någon annan för att visa vad hon skrivit.

Sedan har Anjo fått tag på dessa skärmdumpar.

Men varför "läckte" inte Antonio det till Anjo? Då hade de allt klart. Så det känns ologiskt att det kommer från en annan som läcker det från brottsoffret
Citera
2025-02-28, 14:44
Medlem
Skilleras har lagt upp sitt samtal med Lokal, där Lokal uttrycker att nån borde göra en dokumentär om Anjo och hur han behandlat människor genom åren.
Det ska komma en del 2 av samtalet på Lokals kanal, där ska de diskutera sina tankar om Anjos ”dokumentär”. Jag KAN inte kalla nåt han gör dokumentär, jag envisas med citattecknen.
Citera
2025-02-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Min poäng är att brottsoffret inte vet vad som hände pga att hon var för full. Kan vi vara överens om det? Hon har bara gått med på allt pga vad vittnen sagt som hänt, check? Att brottsoffret i dagen läge läcker saker skadar inte henne utan alla som i förhören "ljugit" om vad de sett.

Sen att Anjo leker Josefsson på ett 8 år gammal fall där en 13-åring är brottsoffer är fel. Därför skriver jag "drömsenariot" för Anjo kan rädda honom 1%, dvs att OM Anjo gjort som jag skrivit så är han bara 99% smuts.

Jag vill verkligen inte argumentera med dig. (Gör det hellre med Anjo… haha.) Jag tror att vi har samma mål här? Så jag menar verkligen inte att vara näsvis. Min poäng är att jag tycker att det är viktigt att fokuset ligger på att Anjo begår brott – för det gör han.

Egentligen, hur kan vi veta vad brottsoffret minns? Då och nu? Hon var 13 år. Att en 13-åring förtränger eller inte orkar prata om sin första fylla (itutad sprit av dem som senare blev hennes gärningsmän) är inte konstigt. Kanske var det dessutom hennes första sexuella kontakt (?) (förutom mellanstadiehångel och så vidare…). Nu spekulerar jag, men det kan lika gärna vara så att hon minns, men att hon inte klarade trycket som uppstod runt situationen.

Jag vet att det står i förhör att hon inte minns. Men vi har ingen aning om vad hon faktiskt minns. Vi har ingen aning om vad hennes trauma består av. Det vi däremot vet är att Antonio dömdes i tingsrätt och hovrätt, och att Högsta domstolen fastslog domen så att den vann laga kraft. Vi vet också att Anjo har hängt ut hennes namn. Vi kan med absolut största sannolikhet anta att Anjo ifrågasätter domen (utifrån de intervjuer vi sett, och så vidare).

Jag ville bara lyfta vikten av att hålla fokus på detta. Jag tror att du fattar, men om du inte håller med, tycker jag det är onödigt att vi går i klinch om det.

Allt gott till dig!
Citera
2025-02-28, 14:56
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
Jag vill verkligen inte argumentera med dig. (Gör det hellre med Anjo… haha.) Jag tror att vi har samma mål här? Så jag menar verkligen inte att vara näsvis. Min poäng är att jag tycker att det är viktigt att fokuset ligger på att Anjo begår brott – för det gör han.

Egentligen, hur kan vi veta vad brottsoffret minns? Då och nu? Hon var 13 år. Att en 13-åring förtränger eller inte orkar prata om sin första fylla (itutad sprit av dem som senare blev hennes gärningsmän) är inte konstigt. Kanske var det dessutom hennes första sexuella kontakt (?) (förutom mellanstadiehångel och så vidare…). Nu spekulerar jag, men det kan lika gärna vara så att hon minns, men att hon inte klarade trycket som uppstod runt situationen.

Jag vet att det står i förhör att hon inte minns. Men vi har ingen aning om vad hon faktiskt minns. Vi har ingen aning om vad hennes trauma består av. Det vi däremot vet är att Antonio dömdes i tingsrätt och hovrätt, och att Högsta domstolen fastslog domen så att den vann laga kraft. Vi vet också att Anjo har hängt ut hennes namn. Vi kan med absolut största sannolikhet anta att Anjo ifrågasätter domen (utifrån de intervjuer vi sett, och så vidare).

Jag ville bara lyfta vikten av att hålla fokus på detta. Jag tror att du fattar, men om du inte håller med, tycker jag det är onödigt att vi går i klinch om det.

Allt gott till dig!

Ja, att det är osmakligt att försöka få folk att "han läste domen och tycker det ser dumt ut" håller absolut inte då Anjos dokumentär kommer bestå att saker som inte kommer med i domen.

OM Anjo läste domen så skulle han inte se ngt konstigt. MEN om han lyssnade på Anna och läste hennes papper så självklart är allt rättsfel. Anjo ÄR körd hur hans dokumentär än visar.
Citera
2025-02-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Skilleras har lagt upp sitt samtal med Lokal, där Lokal uttrycker att nån borde göra en dokumentär om Anjo och hur han behandlat människor genom åren.
Det ska komma en del 2 av samtalet på Lokals kanal, där ska de diskutera sina tankar om Anjos ”dokumentär”. Jag KAN inte kalla nåt han gör dokumentär, jag envisas med citattecknen.

Ett avsnitt för varje människa eller par han gett sig på Jag skulle vilja veta hur många gånger han har kallat Linnea för knulldocka och HINK.

Det här med våldtäktsfallet behöver bli en hel egen dokumentär. Så börja med den och jobba bakåt sen. En för varje övergrepp han gjort. Med riktiga advokater, domare och poliser och så vidare. Men alla i en och samma blir för mycket och för övergripande. Så det bör blir flera delar i Anjos framfart på nätet.

"När framfarten på nätet blir orättvis"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in