• 1
  • 2
2025-02-28, 08:26
Hej Flashback. Jag hade en mycket stark relation med en tjej, vars personlighet var utåtriktad och mestadels glad. Vi hade både ett socialt och intellektuellt utbyte av varandra. Relationen hade flera lager och dynamiken var sund. Det fanns inga spänningar.

Men

Den här personen var helt oförmögen att prata känslor med mig, att ta itu med svåra frågor, och min slutsats var att vi hade som par haft kommunikationsproblem från och till. Om tiderna var svåra hade hon varit mycket frustrerande att leva med.

Kärleken var enorm så det hade aldrig hindrat mig från att bli ihop med henne. Hon älskade mig helhjärtat och jag till henne. Men vi sade det inte till varandra och vi var otillgängliga för varandra ..(inte båda singlar).

det jag vill diskutera med er här är varför ni tror hon hade läggningen att aldrig kunna prata känslor, eller om saker som var obekväma.

Om meningsskiljaktigheter uppstod så flydde hon istället för att ta en konflikt med mig. Så det var både när det gällde positiva och negativa känslor som hon lade locket på.

Jag blev milt frustrerad av detta. Det är inte värsta egenskapen i världen. Men i vilket fall, varför tror ni hon har den här egenskapen?

Jag är säker på att det har inte med mig göra. Det är ett av hennes personlighetsdrag.
Senast redigerad av Inkapslad 2025-02-28 kl. 08:47.
Citera
2025-02-28, 09:24
Medlem
HBTKuks avatar
För många är det något man övar upp med tiden om man jobbar på det. Tror jag.
Citera
2025-02-28, 09:38
Medlem
a-mortals avatar
Låter som du gjorde henne obekväm, antagligen har du läst henne fel.
Om man inte gillar någon kärleksfullt som börja prata känslor för en så är det creepy.
Folk kan bete sig kärleksfullt utan att riktigt mena det.
Det är något hon inte vill och antagligen är det att bryta upp ett förhållande då någon av er inte är singel.
Citera
2025-02-28, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Låter som du gjorde henne obekväm, antagligen har du läst henne fel.
Om man inte gillar någon kärleksfullt som börja prata känslor för en så är det creepy.
Folk kan bete sig kärleksfullt utan att riktigt mena det.
Det är något hon inte vill och antagligen är det att bryta upp ett förhållande då någon av er inte är singel.

Till en början tänkte jag att det beror på att hon är i ett förhållande. Men hon visade samma beteende om vi hade motsatta viljor i en fråga. Hon vägrar prata om det och bråka med mig. Hon vägrar prata om något som helst personligt även när hon gjort något mot mig som -r fel.

Jag tror hon är samma med sin pojkvän.
Citera
2025-02-28, 10:37
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Till en början tänkte jag att det beror på att hon är i ett förhållande. Men hon visade samma beteende om vi hade motsatta viljor i en fråga. Hon vägrar prata om det och bråka med mig. Hon vägrar prata om något som helst personligt även när hon gjort något mot mig som -r fel.

Jag tror hon är samma med sin pojkvän.
I så fall kan hon behöva gå till en psykolog. Går man iväg när man gjort något dumt, då kommer man garanterat göra situationer mycket värre. Det är ju ett 5-årings beteende. Givetvis måste man be om ursäkt om man gör något dumt och ta ansvar även om det känns jobbigt.
Citera
2025-02-28, 10:40
Citat:
I så fall kan hon behöva gå till en psykolog. Går man iväg när man gjort något dumt, då kommer man garanterat göra situationer mycket värre. Det är ju ett 5-årings beteende. Givetvis måste man be om ursäkt om man gör något dumt och ta ansvar även om det känns jobbigt.

Hon behöver inte ta ansvar eller be om ursäkt. Jag accepterar henne. Det är personlighetsdraget att aldrig prata med mig om något som berör känslor som jag hakar upp mig på

Tänk dig en filmstjärna som inte visar något innanför fasaden. Det är hon.
Citera
2025-02-28, 10:47
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Hon behöver inte ta ansvar eller be om ursäkt. Jag accepterar henne. Det är personlighetsdraget att aldrig prata med mig om något som berör känslor som jag hakar upp mig på

Tänk dig en filmstjärna som inte visar något innanför fasaden. Det är hon.
Om man är gift med en person som rymmer från konflikter så kommer man få ta hand om en 5-åring.
Att vara emotionellt instabil är inte moget även om vissa tycker det är anständigt eller attraktivt. Du vill hellre att hon är attraktiv än mogen, det tycker jag är själviskt.
Citera
2025-02-28, 10:51
Citat:
Om man är gift med en person som rymmer från konflikter så kommer man få ta hand om en 5-åring.
Att vara emotionellt instabil är inte moget även om vissa tycker det är anständigt eller attraktivt. Du vill hellre att hon är attraktiv än mogen, det tycker jag är själviskt.

Man kan inte få allt ..

Det konstiga är att hon uttrycker gärna kärlek med sexflört, men hon blir generad att säga rakt ut sina känslor.

Jag vet att det föreligger kärlek av andra skäl än de sexuella anspråken

Man jag sätter min flashbackkuk på att hon gör detsamma om vi blir ihop. Hon kommer inte vilja säga att hon älskar mig
Citera
2025-02-28, 11:08
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Man kan inte få allt ..

Det konstiga är att hon uttrycker gärna kärlek med sexflört, men hon blir generad att säga rakt ut sina känslor.

Jag vet att det föreligger kärlek av andra skäl än de sexuella anspråken

Man jag sätter min flashbackkuk på att hon gör detsamma om vi blir ihop. Hon kommer inte vilja säga att hon älskar mig
Hon e nog bara kåt och vill ha dig till sex och underhållning.
Citera
2025-02-28, 11:10
Citat:
Hon e nog bara kåt och vill ha dig till sex och underhållning.

I så fall hade hon kåtsorg, för hon blev helt förkrossad när det var över.
Citera
2025-02-28, 11:17
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
I så fall hade hon kåtsorg, för hon blev helt förkrossad när det var över.
Läs om anknytningsteori, det kan ge dig perspektiv. För vissa är ensamhet hemskt.
Citera
2025-02-28, 11:19
Citat:
Läs om anknytningsteori, det kan ge dig perspektiv. För vissa är ensamhet hemskt.

Men för bövelen. Jag såg det i hennes ögon. Hon var sjukligt svartsjuk på andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in