2025-02-27, 23:09
Medlem
LeeVans avatar
Keir Starmer hade med sig ett ess i rockärmen när han idag besökte Trump. Så långt verkar det ha fungerat bra. Trumpeten växte på både längden och bredden.

Fortsättning följer, sannolikt.
Citera
2025-02-27, 23:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Keir Starmer hade med sig ett ess i rockärmen när han idag besökte Trump. Så långt verkar det ha fungerat bra. Trumpeten växte på både längden och bredden.

Fortsättning följer, sannolikt.
Trump skojade ju om att Starmer är en väldigt tuff förhandlare, och att han inte riktigt gillar det. Jag undrar vad det var som sas de två herrarna emellan.

Det verkar i alla fall som vindflöjeln Trump vrider sig i riktning Europa just nu, fast det kan så klart ändras mer eller mindre över en natt.
Citera
2025-02-27, 23:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Trump skojade ju om att Starmer är en väldigt tuff förhandlare, och att han inte riktigt gillar det. Jag undrar vad det var som sas de två herrarna emellan.

Det verkar i alla fall som vindflöjeln Trump vrider sig i riktning Europa just nu, fast det kan så klart ändras mer eller mindre över en natt.

Trump är ju anglofil, missat det. Han hade låtit sig charmas, hursom. Starmer hade kunnat vara en padda, vilket han nästan var, och Trump hade ändå varit i sitt esse.
Citera
2025-02-27, 23:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Trump är ju anglofil, missat det. Han hade låtit sig charmas, hursom. Starmer hade kunnat vara en padda, vilket han nästan var, och Trump hade ändå varit i sitt esse.
Jepp, verkar inte bättre. Läste in mig på mötet lite snabbt och såg att Trump lovat backa britterna vid behov (han tycker dock att de bör kunna ta hand om sig själva).
Citera
2025-02-27, 23:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Kan nog bli lite vad som helst, är jag rädd. Har utlovats en presskonferens, möjligen nu 24:00 svensk tid. Om jag räknat rätt.
Citera
2025-02-27, 23:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan nog bli lite vad som helst, är jag rädd. Har utlovats en presskonferens, möjligen nu 24:00 svensk tid. Om jag räknat rätt.
Det var som katten. Trodde att Trump redan mött pressen tidigare i dag. Nåja, då får vi se.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-02-27 kl. 23:51.
Citera
2025-02-27, 23:56
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Nej, han är helt körd. Det är inte bara Trump i USA som tycker illa om Zelenskyj, det gör de flesta. Han snyfthistorier går kanske hem i stugorna i Svedala, men inte hos amerikaner som tycker att han är vedervärdig. Hans impopularitet i USA skulle i slutändan till och med kunna gynna Putin.
Tvärtom så stödjer majoriteten av amerikanska befolkningen fortsatt stöd till Ukraina i sin befrielsekamp mot de vidriga ryska invaderarna.

Du förstår, det är i stort sett bara psyksjuka människor som stödjer något så vidrigt som en totalitär dystopisk gangsterstat som ryssland är.

Vad än ett gäng alltmer irrelevanta vatniks och propagandaspridare försöker ge sken av.
Vad fan tror ni att vi är?
Som er?
Citera
2025-02-27, 23:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Det här är väl presskonferensen? Den hölls tidigare.

https://youtu.be/dJSaNSSj_4c
Citera
2025-02-27, 23:57
Medlem
Chokladpojkens avatar
En ukrainsk (svensk?) soldat med rött skägg och en svensk flagga på bröstet blir sprängd av en rysk drönare. Nån som vet om han var svensk?

https://www.bitchute.com/video/I8IiD2vc4vSM (varning för obehagligt klipp)

Senast redigerad av Chokladpojken 2025-02-28 kl. 00:13.
Citera
2025-02-27, 23:58
Medlem
Citat:
Jo, men på en massa orealistiska villkor, som att Zelenskyj skulle få tillbaka Krim.

Det är samma sak som om Sverige skulle ge tillbaka Skåne till Danmark. Bara för principens skull att det först var danskt.

Krim har dessutom skiftat land hur många gånger som helst

Så Zelensky vill ha fred och Putin vill ha krig.
Citera
2025-02-28, 00:12
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Visserligen är det Trump som bestämmer, men det finns en massa andra runt Trump som investerat rätt mycket i Zelenskyj-hat så jag tror inte de vänder på kuttingen så lätt. Det är något lurt med detta avtal också, något skumt. Det skulle ta USA många många år innan de får upp alla de där mineralerna. Men men man får se vad som händer imorgon fredag. Denna vecka har Trump varit ovanligt tyst och passiv, men det är nog bara lugnet före stormen.

Det är Trump som bestämmer och går du över hans gräns så får han sparken.

Jag får en bild av att Trump inte är negativ till att stötta Ukraina. Kolla på detta klipp från starten av konflikten 2022 här säger Trump att USA borde skicka mer stöd till Zelensky än vad de gjorde just då.

https://x.com/igorsushko/status/1893852590896521406?t=GGDb4uUEBreCJPjVIUEFWw&s=19

1:30 in i klippet säger Lindsey Graham att han tackar Dolad Trump att det senaste hjälppaketet till Ukraina gick igenom kongressen

https://m.youtube.com/watch?v=0VSO200-Sj8&pp=ygUqbGluZHNleSBncmFoYW0gdGhhbmsgdHJ1bXAgdWt yYWluZSBwYWNrYWdl

Om nu Trump hatade Ukraina så mycket varför har han inte stoppat alla vapenleveranser till landet?

https://x.com/NOELreports/status/1893689605733400583?t=MYAbkMorkQdO3ef-oMAIiQ&s=19
Citera
2025-02-28, 00:17
Medlem
Citat:
Jo, men på en massa orealistiska villkor, som att Zelenskyj skulle få tillbaka Krim.

Det är samma sak som om Sverige skulle ge tillbaka Skåne till Danmark. Bara för principens skull att det först var danskt.

Krim har dessutom skiftat land hur många gånger som helst

Nu har du "missförstått" igen. Det är den psykotiske dvärgen i kreml som yrar om att Krim, och för den delen hela Ukraina, "först var ryskt". Hens historierevisionism förändrar dock inte verkligheten, vilken är att Ukraina är en suveräns stat med internationellt erkända gränser som ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) kränker medelst invasion, ockupation, annektering och imperialistiskt anfallskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in