Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-28, 01:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen. Det är den psykotiske dvärgen i kreml som yrar om att Krim, och för den delen hela Ukraina, "först var ryskt". Hens historierevisionism förändrar dock inte verkligheten, vilken är att Ukraina är en suveräns stat med internationellt erkända gränser som ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) kränker medelst invasion, ockupation, annektering och imperialistiskt anfallskrig.

Han är hursom väldigt intresserad av historia, rysk historia. Det mycket lååånga telefonsamtalet med Trump, som varade i 4 timmar, kan mycket väl ha handlat om det.
Citera
2025-02-28, 02:08
Avstängd
Mineralavtalet är bra för nu kan USA för första gången sätta rejäl press på narcissisten Zelenskyj att han ska ägna sig åt att betala tillbaka sina skulder- bums. Inte slösa pengar på armén och kriget.

Det är slut med gulligullet med Ukraina, nu måste landet börja leverera resultat. Alltså avbetalning av skulder. Grodmänniskan Macron sa att det var lån han gett Ukraina också - han ljuger nästan lika bra som Zelenskyj själv, haha. Vilken patetisk människa Macron är!
Citera
2025-02-28, 02:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Zelensky tar det steg för steg, nu gäller det att få USA att fortsätta skicka vapen och att fortsätta att ha sanktioner mot Putin. Fredsavtal är nästa steg och säkerhetsgarantier efter det. Krasst så kan ju ingen garantera någonting i evighet. Länder byter regeringar etc. Bäst är ju om Ukraina bygger upp en så stark och modern krigsmakt att Ryssland inte kan anfalla. T.ex. 500 västerländska stridsflygplan och moderna vapen till alla sina brigader.

Ja, precis.

Gärna även med mängder av fredsbevarande styrkor vid gränsen, gärna från många olika länder så Ryssland drar sig för att anfalla igen. Samt att sanktionerna fortsätter så Ryssland inte har råd att bygga upp sin krigsmakt igen.
Citera
2025-02-28, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
En ukrainsk (svensk?) soldat med rött skägg och en svensk flagga på bröstet blir sprängd av en rysk drönare. Nån som vet om han var svensk?

https://www.bitchute.com/video/I8IiD2vc4vSM (varning för obehagligt klipp)

Vad var det för obehagligt med detta klipp?
Citera
2025-02-28, 05:05
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://bsky.app/profile/theukrainianreview.bsky.social/post/3lj6pwcf7l22n
Det låter bra! Nu verkar ryssen hänga på repen och Taurus kan vara en av de sista spikarna...
Putin kommer inte att framstå som dentsar han drömt om...
Citera
2025-02-28, 06:02
Medlem
Kaja Kalas EU utrikeschef är på plats i USA.
Hon lipar över att EU inte får vara med och prata fred.
Hon säger att vi är med i nato för att vi är rädda för ryssland.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ryska-trupper-rycker-framat-pa-flera-fronter/
Citera
2025-02-28, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
En ukrainsk (svensk?) soldat med rött skägg och en svensk flagga på bröstet blir sprängd av en rysk drönare. Nån som vet om han var svensk?

https://www.bitchute.com/video/I8IiD2vc4vSM (varning för obehagligt klipp)

Vidriga, vidriga ryssar som vanligt.
Citera
2025-02-28, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Mineralavtalet är bra för nu kan USA för första gången sätta rejäl press på narcissisten Zelenskyj att han ska ägna sig åt att betala tillbaka sina skulder- bums. Inte slösa pengar på armén och kriget.

Det är slut med gulligullet med Ukraina, nu måste landet börja leverera resultat. Alltså avbetalning av skulder. Grodmänniskan Macron sa att det var lån han gett Ukraina också - han ljuger nästan lika bra som Zelenskyj själv, haha. Vilken patetisk människa Macron är!

Jag håller med. Nu behöver ukrainarna öka takten. Sista kvarten. Skjuta av så mycket ryssar som det bara går. Strunta i att de kommer att vifta med sina vita löjliga små flaggor. Skjut av dem bara.
Citera
2025-02-28, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kaja Kalas EU utrikeschef är på plats i USA.
Hon lipar över att EU inte får vara med och prata fred.
Hon säger att vi är med i nato för att vi är rädda för ryssland.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ryska-trupper-rycker-framat-pa-flera-fronter/

Nu har du missförstått igen.

Vi är med i NATO för att vi ska slippa bli okynnesanfallna av Putin och de andra i rysshelvetet.

Och det har ju funkat över förväntan i ett halvår nu.

Själv hoppas jag på att Kallas får en riktigt skön helg Washington.

Det är ju tämligen ryssfritt där nu.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-28 kl. 06:36.
Citera
2025-02-28, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Keir Starmer hade med sig ett ess i rockärmen när han idag besökte Trump. Så långt verkar det ha fungerat bra. Trumpeten växte på både längden och bredden.

Fortsättning följer, sannolikt.

Ja, Trump svängde igen 180 ggr.

”-Har jag sagt att Zelenskyj är en diktator? Har JAG sagt att Putin är världens bästa kompis? Nämen?! Ska jag vara med i Lets dance nästa säsong? Har jag röda kalsonger på mig?

- Tullar? Jag har väl aldrig sagt någonting om tullar.”

Han är minst sagt ombytlig.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-28 kl. 06:50.
Citera
2025-02-28, 06:38
Medlem
Han är kusligt knäpp alltså. Låtsas som han glömt att han kallade honom diktator.

Dock trivsamt att ryska framgångar på slagfälten avtagit rejält.
Citera
2025-02-28, 06:49
Bannlyst
Kermer har tydligen tillgång till samma wet-filmer på Trump som putin har.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/presskonferens-med-starmer-och-trump-sakerhetslaget-i-fokus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in