2025-02-27, 22:46
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att dessa kan bli bra. De kunde göra film som vanliga människor faktiskt ville gå och se, och det är en stor fördel! De senaste åren har det bara varit WOKE för hela slanten i Hollywood, och det är inget folk vill se. Man vill ju inte betala för sin egen "uppfostran". Jag t.ex. tittar sällan på nya Hollywoodfilmer, jag håller mig till äldre filmer eller andra länders produktioner (länder som inte har gone woke).

Dessutom är åldrandet individuellt, man kan inte bara döma ut en människa för att han fyllt 70. Hög ålder innebär också mycket livserfarenhet, många misstag som man lärt sig av.
Citera
2025-02-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Inte för att jag alls håller med, men ett OK inlägg. Dock som någon skrev. Tillbaka till Trump. Poängen för ämnet är bara att när Trump informerar om att konflikten är mer nyanserad än att "Putler och Ryzzland invaderade Ukraina" så ljuger han inte. Han talar sanning.

Ja precis man måste förstå bakgrunder och orsaker till konflikten och försöka lösa den. Istället för att kalla folk för "ryzzfitta" hela tiden.
Citera
2025-02-27, 22:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
För att vi inte vill spela med i ert sinnesslöa wokenonsens längre? Du förnekar ju bara verkligheten ts och vad ger det dig eller någon annan tror du? Det finns bodycam filmer från polisen där en neger äter en katt så vad är meningen med att låtsas som att det inte har hänt? Varför kalla något en stormning när folk blev insläppta? Du pratar ju bara tvärtomspråket i din totala enfald.

Ni får är för lustiga.
Citera
2025-02-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, jag menar att de har ett kristet tema. Du bad mig ge exempel på såna filmer, vilket jag gjorde. Visst är det möjligt att de omvänt någon handfull personer, men jag tvivlar på att det var huvudsyftet. De ville nog mest göra bra filmer som var kommersiellt gångbara.

Att Hollywood inte för tillfället producerar särskilt många kristna filmer kan eventuellt ha med judiska finansiärers preferenser att göra, men jag lutar mer åt den allmänna tidsandan där trans- HBTQ och woke - samtliga betraktar jag som vita, liberala åsiktsströmningar - att göra. Jag hoppas detta förändras nu. Ser gärna en storfilm som framställer korstågen på ett positivt sätt.

Tycker jag svarar dig sakligt och korrekt, medan du på sedvanligt manér mest sprider invektiv och barnsliga förolämpningar.

Sweetie darling. Gillade verkligen de två tokiga damerna. Så långt från pk man kan komma.

Vad gäller oscarsreglerna bör de såklart avskaffas. Enlig dig för att de ändå inte följs och enligt mig för att de finns i syfte att påverka filmmakare att följa en politisk agenda. Oavsett verkar vi hålla med varandra om att de ska avskaffas. Här tror jag, som sagt, att "ambassadörerna" kan göra en insats.

Nu kör du en härskarteknik där du lägger orden i munnen på mig.
Då reglerna uppenbarligen inte är något problem så finns det ingen anledning till att avskaffa dom.

Så vidare man inte är lättkränkt och högerkonservativ som ser dom som ett rött skynke.

Du skulle vara snäll och trevlig?
Jotack. Jag har PM från dig som motbevisar det hela.
Men det kan vi hålla för oss själva, inte sant?
Citera
2025-02-27, 22:56
Medlem
maktspels avatar
Jag vet inte hur de här MAGA tänker eftersom jag aldrig träffat någon.

Men många amerikaner har lärt sig att man inte ska bli upprörd över Trumps nycker utan istället fokusera på resultaten av hans politik.

Rent generellt har han högt stöd för politiken, men många ogillar hans personlighet.
Citera
2025-02-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Det enda du kan är att upprepa vänsterns personangrepp. Det är dumt, arrogant och infantilt.
alla är vänster i din lilla bubbla? Var står du någonstans politiskt, du skriver att svd är vänster, måste man vara fascist för att undgå att sorteras in som vänster i din världsbild? Har du aldrig själv någongång reflekterat över att en del saker trump säger verkar orealistiska eller rent av lögn, har du någongång reflekterat över att Trump är onödigt otrevlig ? Eller när han säger : grab them by the pussy? Är det statsmannamässigt? Är jag indoktrinerad sv vänstermedia ( svd) när jag reagerar över talet om att ta över gaza o bygga riviera? Till ex? ( lycka till med att skapa 30 ny terror rörelser som har ett nytt 9/11 i sikte)
Citera
2025-02-27, 23:02
Medlem
Såg den här intervjun häromdagen. Gibson verkar vara en skön kille med huvudet på skaft. En bra skådis var han också en gång i tiden. Joe Rogan Experience #2254 - Mel Gibson
https://www.youtube.com/watch?v=1rYtrS5IbrQ
Citera
2025-02-27, 23:07
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Väldigt intressant tråd. De som har låga nummer i medlemskapet lutar åt Trump och de med senare tillkomst dissar Trump. En vattendelare.

Jag ser omedelbart när jag läser att de som dissar Trump inte gör det på grund av vad de vet om honom, vad han åstadkommit och vad han vill åstadkomma. Man utgår istället från vad som sägs om honom. Det är inte förvärvad kunskap, det är påtryckt utifrån, inte minst här i Flashback. Inget ont om Flashback dock.

Det visar egentligen att dagens yngre generationer är mer lättpåverkade än den äldre generationen. Och då gäller det gamla axiomet att gammal är äldst.

Bra skrivet tror dock att det mest är digitala marknadsförare sen en del nyttiga idioter.

Att ljuga för pengar är den äckligaste sortens människor. Samma sorts människor som bara gjorde sitt jobb under Hitlers tid.
Citera
2025-02-27, 23:16
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
För att män med väldigt lite testosteron ser honom som deras hjälte.

PS. gillar dock att han är emot woke.
Citera
2025-02-27, 23:23
Medlem
Madagascars avatar
Börsen föll idag. Nasdaq 100 föll 2.8%. Troligen mycket pga av Trumps snack om tariffer.

Det där borde bida på Trump tänker jag. Kan man se sådana tecken?
Citera
2025-02-27, 23:24
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Donald vägrar kalla statskuppsförsöket/stormningen av Kapitolium för ett statskuppsförsök eftersom det misslyckades. Han är så uppslukad av sin egen överdrivna självbild att han vägrar att inse att han misslyckas med saker han tar sig an. Han misslyckades med att ta makten genom en statskupp.

Lögner om Antifa utklädda till konservativa som sedan blev guidade av polisen kommer från Tucker Carlson, som hatar Trump och ljuger så mycket att han fick sparken.

Samma överdrivna självbild gör att han är övertygad om att folk älskar honom. Terroristerna som försökte begå en statskupp genom att storma Kapitolium visade sin kärlek till honom och hela den dagen var enligt honom en "Day of love". Han släppte ut terroristerna ur fängelset, för att dessa älskar honom. Han är "tough on crime" när det gäller andra, inte inhemska terrorister.

Han är sjuk i huvudet. Det finns inget annat sätt att se det på. Redan när han stoltserade med att han klarade av att komma ihåg "person, woman, man, camera, TV" borde det ha varit uppenbart att han inte är fullkopplad längre. Det är nämligen ingen bedrift att klara av det för någon som inte är kognitivt begränsad. Det är hela grejen med ett sånt test. Lyssnar man på vad Mary Trump har att säga om sin farbror så är det tydligt att han nog aldrig har varit fullkopplad. Hon om någon känner honom och hon hatar honom.
Citera
2025-02-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Donald Trump försöker hela tiden vagga in oss i nån slags alternativ verklighet där hans vanföreställningar, historierevisionism och konstanta lögner är på riktigt.

Ryssland anföll inte Ukraina, Putin är ingen diktator, stormningen av Kapitolium var en fredlig "kärleksfest", det finns obestridliga bevis på att Demokraterna fuskade till sig valet 2020, invandrare i Springfield äter folks husdjur osv osv.

Han hamrar upprepat in sin alternativa verklighet i huvudet på sina anhängare tills det blivit verklighet för dem. Men varför spelar så många med? Varför låtsas folk att Trumps alternativa verklighet är på riktigt?

Du kanske har läst fel tidningar aenaste decennierna och genom dessa absorberat en alternativ verklighet som står i kontrast till trumps faktabaserade verklighetsuppfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in