Auktoritära ledare älskar att komma med uppenbara lögner. Det blir ett lojalitetsbevis att agera som man tror på dem. Det är sant för att ledaren säger så. Sen finns också idioter som tror på det på riktigt.
För att de ser varför deras situation är så dålig och någon äntligen ser dem och har ett svar på allt. De ser någon som förstår varför de är nere i skiten. Och vill hjälpa dem komma upp ur det MAGA.
Trump sänker skatten för de rikaste 5% och höjer skatten för övriga 95%. På vilket sätt hjälper han människor som är nere i skiten genom att höja deras skatt medan han sänker skatten för de allra rikaste?
Trump sänker skatten för de rikaste 5% och höjer skatten för övriga 95%. På vilket sätt hjälper han människor som är nere i skiten genom att höja deras skatt medan han sänker skatten för de allra rikaste?
Jag beskriver bara mitt eget svar enligt mitt tidigare svar hur en sådan person kan tänka. Det är inte meningen att det ska vara min egen mening utan en reflektion varför en på person kan tänka så om Trump och hans budskap.
Senast redigerad av Truefighter 2025-02-27 kl. 20:06.
Trump uppenbarligen att det behövs "Hollywood ambassadörer"
Det handlar väl för övrigt inte om att göra Hollywood populärt bland "kidsen" (boomeruttryck för övrigt).
"Donald Trump har därför valt att skicka sändebud, eller Hollywoodambassadörer, för att, enligt honom själv, göra ett ”bigger, better Hollywood”.
– Det man tror att det handlar om är att hålla kvar produktioner i Kalifornien och sjösätta olika skattereformer, säger filmjournalisten Christina Jeurling Birro."
Ur din länkade artikel.
Så som sagt. Har du exempel på yngre skådespelare som stöder Trump och som har liknande åsikter som den här personen har?
Trump uppenbarligen att det behövs "Hollywood ambassadörer"
Det handlar väl för övrigt inte om att göra Hollywood populärt bland "kidsen" (boomeruttryck för övrigt).
"Donald Trump har därför valt att skicka sändebud, eller Hollywoodambassadörer, för att, enligt honom själv, göra ett ”bigger, better Hollywood”.
– Det man tror att det handlar om är att hålla kvar produktioner i Kalifornien och sjösätta olika skattereformer, säger filmjournalisten Christina Jeurling Birro."
Ur din länkade artikel.
Så som sagt. Har du exempel på yngre skådespelare som stöder Trump och som har liknande åsikter som den här personen har?
Vad håller du på med??, det är nog du som är dement jag har väl ingen aning om hur gammal du är ,jag var inte tonåring 1976
jag googlade bara Gregory Peck som ett exempel.
Skärp dig.
Jag känner inte till några yngre skådespelare som stöder Trump finns väl knappt några.
Hela idén om att rädda Hollywood med maga är ju absurd, det går såklart inte.
Världens alla idioter byfånar och svin tror dom får sin hämd på världen för deras egna tillkortakommanden.
Ja, i vänsterextremisters svartvita världsbild är det väl det enda som förklarar det. "Jag smartsmart, Trump dumdum!"
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
För att folk är korkade och lättmanipulerade. Alternativt att dom gillar att se världen brinna. Jag förundras också över folks brist på att se varningstecken men antar att folk bara är dumma.
Blir ni aldrig trötta av att skrika "vargen kommer"? NÄR KOMMER DENNA VARG? Är det inte Trump så är det Orban, Meloni, AfD, le Pen, Åkesson.. världen brinner inte hittills (eller ja, stormakterna har ju lyckats på sina ställen runt om i världen via proxykrig låååångt innan trumps eventuella inblandning) och när den inte kommer göra det nu heller kommer ni bara hålla käften och låtsas som ingenting. Era egna lögner går däremot bra att sprida. Hycklande drägg.
Trump ljuger konstant. Det är för mig obegripligt att du inte lägger märke till det, det enda som är konsekvent i hans person.
Uppenbarligen har Trumpbeundrare något fel på förståndet. De har en total oförmåga att ens se hans lögner.
De verkar bygga upp sin egen verklighetsbild utifrån Trumps ständigt skiftande berättelser.
De måste vara väldigt väldigt mentalt svaga på något vis, som inte själva har någon bild av verkligheten utan är nöjda med att skedmatas motstridiga bilder från den "starka mannen" de avgudar, och som de fantiserar om att han bryr sig om dom.
De är lite som småbarn, som okritiskt tycker precis samma som pappa Trump tycker. Kanske har de blivit hjärnskadade pga något barndomstrauma?
Senast redigerad av PetterRetard 2025-02-27 kl. 20:42.
Vad håller du på med??, det är nog du som är dement jag har väl ingen aning om hur gammal du är ,jag var inte tonåring 1976
jag googlade bara Gregory Peck som ett exempel.
Skärp dig.
Jag känner inte till några yngre skådespelare som stöder Trump finns väl knappt några.
Hela idén om att rädda Hollywood med maga är ju absurd, det går såklart inte.
Jag var inte heller tonåring 1976, pucko. Jag Skrev om Russel Brand och att jag är yngre än han. Han föddes 4 Juni 1975.
Det är också min poäng.
Det finns inga yngre.
Dessutom är han ju själv på eller runt deras ålder med +/- max 10 år.
Om det som står i länken du postade stämmer.
Att han gör detta för att rädda filmproduktion kvar i Hollywood och ev att Kalifornien, eller andra delstater, ska ge skattelättnader. Vad är det för konstigt med det?
Menar du att den federala administrationen ska skita i Hollywood fram tills den 20 januari 2029?
Du kunde tagit upp att det även verkar handlar om det där med strejkerna som skådespelare och författare har haft. Antar att det är något Trump har tankar kring. Men det gjorde du inte.
Du är medveten om att du postat i politikforumet?
Så här skriver BBC
"It is my honor to announce Jon Voight, Mel Gibson, and Sylvester Stallone, to be Special Ambassadors to a great but very troubled place, Hollywood, California," Trump wrote on his Truth Social platform.
Så här skriver Variety
"“It is my honor to announce Jon Voight, Mel Gibson, and Sylvester Stallone, to be Special Ambassadors to a great but very troubled place, Hollywood, California,” Trump wrote on Truth Social Thursday. “They will serve as Special Envoys to me for the purpose of bringing Hollywood, which has lost much business over the last four years to Foreign Countries, BACK—BIGGER, BETTER, AND STRONGER THAN EVER BEFORE! These three very talented people will be my eyes and ears, and I will get done what they suggest. It will again be, like The United States of America itself, The Golden Age of Hollywood!”" https://variety.com/2025/film/news/trump-sylvester-stallone-mel-gibson-jon-voight-ambassadors-hollywood-1236276088/
Klockren Trumpsak. Man kan anse att Hollywood inte går att rädda men MAGA är MAGA.
Sen måste man inte gilla MAGA.
Jag tycker din TS är rätt oseriös och tramsig. Hade förväntat mig lite mer av dig.
Sen tycker jag för övrigt att Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump, är tramsig. Men samtidigt gör han såklart sitt jobb. Och det värsta är att han gör det bra utifrån sin och MAGAs agenda.