Citat:
Ursprungligen postat av
Finnvedssonen
Är man av åsikten att en 18-årig ska bestraffas för att han går sin egen väg så är man den typen av människa. Dvs. ingen att bry sig om överhuvudtaget. Sen är det skrattretande att tro att de uppenbart mediokra, i internationell jämförelse, svenska juniorer som tagits ut till JVM skulle vara likvärdiga med Alvar. Skrattretande!
Tyvärr är förbundet fyllt med dessa maktmänniskor så deras huvudlösa beslut kommer inte leda till ett ansvarsutkrävande och inte heller leda till några konsekvenser. Man ändrar istället regler i efterhand som den fega organisation är man är.
Jag håller med om att det är fjantigt av landslaget att neka alvar JVM och att där ta massa medaljer, men alvar hade en jävla tävling han hade behövt ställa upp i för att få åka JVM, hur svårt var det egentligen?
Det är som om min lärare säger jag måste lämna in läxan senast på torsdag för att få högsta betyg men jag skiter i det och han kuggar mig istället.
I arbetslivet får man även lära sig att hålla tider och avtal så varför kunde inte alvar lära sig det?
Känns som alvar gör dessa saker endast i protest.