Citat:
"Upplägg"? Jag läser förhören. Björkman går några meter bakom sina tre kamrater under den tiden. Kamraterna ser inte var Björkman stannar och vänder. Kamraterna går 30 meter före Fauzzi (som inte har någon anledning att fästa sig vid Björkmans sällskap så långt framför honom). Fauzzi tillfrågades inte om vem som gick framför honom. Han ser inte att Björkman lösgör sig från sällskapet, stannar, vänder sig om, spanar söderut några sekunder och börjar gå söderut. Den norra reklampelaren skymmer sikten för Fauzzi.
Som detta rekonstruktionsfoto visar.
Citat:
Lähdes uttag skedde enligt förundsökningsprotokollet 23.18.56. Du menar rätt tid är 23.21.43.
Därav differensen på 2 min 47 sekunder. Du tillämpar dock inte denna förskjutning på Nybergs uttag som är stämplat 23.16.XX. Detta uttag sätter du till 23.19.37. Huruvida bankomaterna har samma tidsförskjutning vet vi inte, men om vi antar att så är fallet kan Nybergs uttag vara klart en minut tidigare.
Därav differensen på 2 min 47 sekunder. Du tillämpar dock inte denna förskjutning på Nybergs uttag som är stämplat 23.16.XX. Detta uttag sätter du till 23.19.37. Huruvida bankomaterna har samma tidsförskjutning vet vi inte, men om vi antar att så är fallet kan Nybergs uttag vara klart en minut tidigare.
Du verkar inte riktigt ha förstått vissa av tiderna i tidsförloppet (och varför Åsa Gustafssons och Klas Nybergs bankomatuttag i Götabankens bankomat 20 meter norr om Tunnelgatan pågår från 23.18.27 till 23.19.37). Läs en gång till så klarnar det.
Läs även https://www.flashback.org/sp90985724
Filerna uppladdade igen.
En orimlig konsekvens av Katarinas och Marias uppgifter är (som tidigare har nämnts) att Nicola Fauzzi inte ser dem (han mötte bara ett par före paret Palme och det paret måste vara Birgitta och Anna Schaeffer med lillasyster i släptåg eftersom Fauzzi inte kunde undvika att möta dem). Om Katarinas och Marias uppgifter var riktiga skulle Fauzzi ha mött dem tio sekunder före mötet med paret Palme och ändå inte minnas Katarina och Maria. Osannolikt.
En annan orimlig konsekvens av Katarinas och Marias uppgifter är att de lyckas gå 30 meter framför paret Palme längs hela Skandiakvarteret utan att Lisbeth Palme ser dem.
Som jag nämnde tidigare finns det rimliga förklaringar till Katarinas och Marias uppgifter elva år efter mordet (E17840).
Senast redigerad av Lebel 2025-02-27 kl. 12:15.
Senast redigerad av Lebel 2025-02-27 kl. 12:15.