Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Vad nu! Det har jag aldrig någonsin påstått. Däremot gjorde jag en stor miss i anatomin.
Tänkte på Skandiamannens bulliga "hakknotor":
https://proletaren.se/wp-content/uploads/2018/05/22_palmeartikel2.jpg
Bad om ursäkt för detta 2022, men det ger fortfarande ringar på vattnet alltså?
Och det har samma dignitet som att placera mannen som YN ser strax framför folksamlingen på Sveavägen, springandes efter poliserna och tittandes bakåt 2-3 gånger. Jojo ...
Däremot var det synd att de flesta förhören med LP tydligen inte spelades in.
Vem vet, det kanske var fler som gjorde feltolkningar.
"Det har jag aldrig någonsin påstått"
Märkligt då att det finns flertalet inlägg där du påstår detta.
"LP ser enligt HH bulliga kindknotor, LP ser en blå jacka, HO och ALG såg en blå rock, JA ser ett pyramidformat nack- och axelparti, SE sportar ett sådant i Rapport-intervjun, AD ser vad som eventuellt är en keps med knäppen, väktarna såg en keps med knäppen, LJ ser en keps, YN ser en väska, YN lägger märke till hakpartiet, o.s.v. ...
Nu vet jag att vi kan konstruera en väldigt lång mot-lista. Men det är med en isande känsla som jag känner att för-listan växer ..."
"Däremot var det de ljudinspelningarna som fick mig att börja vackla i tron på SE som vittne. Det var när det där med "bulliga kindknotor" nämndes. Finns ett par bilder på SE som demonstrerar sådana. Och en i receptionen såg honom, som bekant, med en blå täckjacka."
"Du menar den individ som hade blå täckjacka och bulliga kindknotor? Ja, det låter som SE. På bilder från en viss vinkel står kinderna ut något, och han hade en blå täckjacka den aktuella kvällen (HO)."
Det är bara några av alla exempel. I sista citatet klargör du till och med att det är kinderna du syftade på och inte den nyss påkomna varianten om att du egentligen skulle menat "hakknotor".
Helt ointressant och ot egentligen. Men det är fascinerande att se människor försöka fabricera något man lätt kan ta och kolla upp och dementera.
Sedan är det klart att utredningen är fylld av feltolkningar, det blir så när människor är inblandade. Men man kan inte bestämma vad som är feltolkningar eller inte baserat på om det passar in i ens teori eller inte. Det får man göra på andra grunder.
Men Lebels ihärdiga uttalanden om vilka teorier som är bekräftade baserat på att han har bestämt det, slår faktiskt ditt försök med kinderna. Det ska sägas. Iofs är alla trådar gällande mop fyllda med folk som redan bestämt sig och bara ser genom sin favoritlins. Så kallat tunnelseende. Folk har bestämt sig för att det är CA, SE, CP, att det måste vara en väntande man, eller att det måste vara en efterföljande man, eller packetipiketens variant där det måste vara tre personer på samma ställe med förmöten eller hur det nu var.
Det gör att allt mopande blir helt omöjligt att diskutera.