Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
ja pratar svenska med olika inblandade ord som walla o guzz med mina polare,,,sen hemma jag prata som vanligt med föräldrarna. Ibland ja säger ja ska "bre" en macka med smör vid matbordet,,,ser inget konstigt med det bror
Sen hemma jag..... Ibland jag säger....
Det låter för jävligt & ser lika jävligt ut i skrift. För dig är det tyvärr normaliserat iom att du har vuxit upp/växer upp med det & du kommer ha svårt att avgöra vad som är korrekt svenska om du inte ser upp.
Nu kanske det kvittar för dig. Alla har vi våra egna käpphästar. Men precis som att kvinnor ofta hävdar att de måste kämpa dubbelt för att bli tagna på allvar bland män, så kommer iaf jag aldrig att ta någon på allvar som talar & skriver som du. Då ska den ha rejält bra argument i övrigt.
Så gäller för övrigt punkter om du vill avsluta meningen med nån form av eftertankemening bakom....
Inte kommatecken,,,, Med det sagt, jag är absolut inte perfekt själv. Läste bara häromdagen vad det kallas, de där punkterna, men jag har glömt. Är för övrigt även usel på allt övrigt som predikat, subjekt, adverb & allt sånt där.