2025-02-27, 03:49
Medlem
Inhale82s avatar
Ja jag håller med.

Det var bättre förr när ungarna citerade och pratade som Ronny och Ragge och Svullo osv.
Citera
2025-02-27, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Nej det gör jag inte jag är inte en tonåring.
Du resonerar som en. Deportering av blattar är lösningen. Förstår du inte det är du antingen blatte, vänsterbliven eller fullständigt havererad i hjärnan. Givetvis är det inte ok att svenska ungdomar gaggar efter underutvecklade människor och raser.
Citera
2025-02-27, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ja jag håller med.

Det var bättre förr när ungarna citerade och pratade som Ronny och Ragge och Svullo osv.
Skillnad på att citera några jönsar och anamma ett missbildat språk.
Citera
2025-02-27, 04:31
Medlem
Incendios avatar
Man färgas givetvis av sin omgivning och ännu mer av miljön i hemmet. Jag är en sådan där jobbig mamma som tittar oförstående på min dotter och vägrar svara om hon exempelvis råkar säga "gedde" istället för gav. Blandas det in engelska eller ord som "fett" blir det en lång föreläsning. Dottern har också haft mycket restriktiv tillgång till internet och får inte följa vilka avarter som helst. Resultatet är en unge med gott ordförråd och ett trevligt språkbruk.
Citera
2025-02-27, 04:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Vissa ungdomar har alltid härmat det sämsta och dummaste i samhället. Förhoppningsvis växer de ur det när de blir äldre.

Antar att ungdomar i socialgrupp III kan prata så, speciellt om de går i en skola som är en så kallad "utanförskapsskola". Alltså en "invandrar-skola", typ Bergsjön, Frölunda etc i Göteborg.

Jag hörde på radion häromdagen att skolministern ska återinföra OBS-klass i skolan, inte en dag för tidigt!
Citera
2025-02-27, 05:21
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
ja pratar svenska med olika inblandade ord som walla o guzz med mina polare,,,sen hemma jag prata som vanligt med föräldrarna. Ibland ja säger ja ska "bre" en macka med smör vid matbordet,,,ser inget konstigt med det bror
Sen hemma jag..... Ibland jag säger....

Det låter för jävligt & ser lika jävligt ut i skrift. För dig är det tyvärr normaliserat iom att du har vuxit upp/växer upp med det & du kommer ha svårt att avgöra vad som är korrekt svenska om du inte ser upp.

Nu kanske det kvittar för dig. Alla har vi våra egna käpphästar. Men precis som att kvinnor ofta hävdar att de måste kämpa dubbelt för att bli tagna på allvar bland män, så kommer iaf jag aldrig att ta någon på allvar som talar & skriver som du. Då ska den ha rejält bra argument i övrigt.

Så gäller för övrigt punkter om du vill avsluta meningen med nån form av eftertankemening bakom.... Inte kommatecken,,,, Med det sagt, jag är absolut inte perfekt själv. Läste bara häromdagen vad det kallas, de där punkterna, men jag har glömt. Är för övrigt även usel på allt övrigt som predikat, subjekt, adverb & allt sånt där.
Citera
2025-02-27, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Du resonerar som en. Deportering av blattar är lösningen. Förstår du inte det är du antingen blatte, vänsterbliven eller fullständigt havererad i hjärnan. Givetvis är det inte ok att svenska ungdomar gaggar efter underutvecklade människor och raser.
Själv är du naiv. Din runkfantasi om deportering kommer aldrig att inträffa.
Citera
2025-02-27, 06:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
De flesta språk utvecklas och förändras över tid, även hur det talas och låter, tyvärr i detta fall.

1990 lät annorlunda än 1960 och 2025 låter annat än 1995.

När 20% av befolkningen har utländska rötter och inte har svenska som modersmål blir det brytningar, annan melodi i talet, nya ord, uttryck osv som sprids.

En helsvensk unge som sedan liten bott och växt upp bland utlänningar, eller nån lite äldre som umgås mycket med utlänningar, kommer mer och mer börja låta som dem. Nästan oundvikligt och ofta omedvetet.

Sen finns säkert en del som influeras av svenska orten rappare och tycker det är coolt att prata som dem.

Det är jävligt tragiskt.

Du förklarar det bra. Om det är tragiskt att vilja vara som dem man ser upp till eller inte kan nyanseras. Det är mänskligt att vilja vara som dem man ser upp till. Att barn över hela Sverige sett upp till rappare som samtidigt är gangfluencers och därför sökt uppdrag som mördare eller annat på internet utan andras vetskap: det är däremot tragiskt bortom ord. Att P3 fortfarande försvarar gangfluerare och vill prisa gangfluerares musik, det är mest pinsamt och gör varken till eller från.
Citera
2025-02-27, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Sen hemma jag..... Ibland jag säger....

Det låter för jävligt & ser lika jävligt ut i skrift. För dig är det tyvärr normaliserat iom att du har vuxit upp/växer upp med det & du kommer ha svårt att avgöra vad som är korrekt svenska om du inte ser upp.

Nu kanske det kvittar för dig. Alla har vi våra egna käpphästar. Men precis som att kvinnor ofta hävdar att de måste kämpa dubbelt för att bli tagna på allvar bland män, så kommer iaf jag aldrig att ta någon på allvar som talar & skriver som du. Då ska den ha rejält bra argument i övrigt.

Så gäller för övrigt punkter om du vill avsluta meningen med nån form av eftertankemening bakom.... Inte kommatecken,,,, Med det sagt, jag är absolut inte perfekt själv. Läste bara häromdagen vad det kallas, de där punkterna, men jag har glömt. Är för övrigt även usel på allt övrigt som predikat, subjekt, adverb & allt sånt där.

Du missar mycket kunskap om du bara kan lyssna till den som uttryckt sig skriftligt på ett enligt dig korrekt sätt. De som bor i, eller har bott i orten tidigare vet rimligen mycket om orten. Orten som begrepp verkar för övrigt vara på väg lite ut och man talar ibland om förorten igen. Igår på tåget hörde jag en kille kring de 18 prata om "utsatta områden" på "ortensvenska". Han var brun, den han pratade med var tjej och både vit och blond. De pratade för övrigt om sina klasskamrater som "efterblivna" så det var två riktiga små tuffingar jag refererar till här. Gissningsvis skulle de lägga sig dubbelvikta om de läste tråden.
Citera
2025-02-27, 07:05
Medlem
Amors avatar
Decennier av propaganda om "integration". Stora delar av vuxensverige har aktivt propagerar för mångkulturen, tyvärr inte förvånande att vissa ungdomar följer det.

Dessutom är det väl en överlevnadsinstinkt, för att klara sig på skolgården. Inte direkt så att det finns "svenska gäng" som kämpar emot. Svenska tonårskillar är ensamma och utsatta idag.

Ett svek från hela vårt samhälle.
Citera
2025-02-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Finns ingenting som är " maskulint", med att prata som en efterbliven med obefintlig utbildning. Dom är så " maskulina" att dom " flydde " sina hemländer som fega kycklingar!

Dom är så " maskulina" att dom måste slåss 10 mot en, och ändå är dom inte säkra på att vinna. Dom är så " maskulina" när dom säljer droger och rånar folk. Istället för att utbilda sig och skaffa sig en vettig framtid.

Dom är så " maskulina " när dom kastar sten på blåljusfordon och dess personal. Det som ÄR maskulint är: Att utbilda sig, att läsa böcker, att kunna multiplikationstabellen, att kunna sitt land historia och andra länders historia. Att kunna läsa och förstå ritningar och skriftliga instruktioner.

Att ha självdisciplin nog att motionera, hålla sig frisk och stark utan laster. Ingen alkohol, tobak eller droger. Det är för svaga människor. Att spela schack och lösa korsord, att inte vara så känslostyrd utan låta förnuft härska. Inte grottmänniskogenen.

Varje gång jag hör en sådan kretin misshandla mitt språk, har jag god lust att fråga: Har du hört talas om Esisas Tegnér? Han pratade om äran och hjältarnas språk. Det är motsatsen till den rotvälskan du talar. Sådana apläte ingår inte i svenska språket.

Om man ska följa dina riktlinjer så har nog aldrig mer än 5% utav befolkningen åt gången i hela världen varit maskulina, låter ganska nedlåtande från din sida, är du narcissist möjligen?
Citera
2025-02-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Själv är du naiv. Din runkfantasi om deportering kommer aldrig att inträffa.
Kanske inte, isåfall tack vare idioter som dig. Som inte förstår att vi inte kan ha orcher och grottmänniskor på gatorna. Tack för alla mord och våldtäkter du bidrar med via ditt röstande. För du är inte omyndigförklarad, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in