2025-02-27, 01:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Jag har försvarat Max tidigare i denna tråd, men det är nästan 10 år sen jag skrev något positivt. Det är ett sjunkande skepp. Standard att man får vänta 20 minuter på en burgare som ser ut att ha legat på varmhållning en timme. Sen är det även standard att ketchup är slut, kolsyran till läsken är inte bytt etc etc. När man påtalar detta för WTn och invällare som befolkar kassan får man noll respons. Låt skiten självdö.
Citera
2025-02-27, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Multikulturella Sverige förfaller? Rashygienkris hade österrikiska konstnären sagt...
Haha svenskar är sämst på snabbmat.
Vad är det för kött i Max hamburgare ens?
Burgare från Max skulle aldrig sålt i USA…

Sibylla va bra förr men nu vet jag inget vad som hänt. Samma skit där.
Senast redigerad av PumpDump2 2025-02-27 kl. 02:10.
Citera
2025-02-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Inte vidare smart bjuda in allmänheten tänk om ungar akut spyr eller nyser bakom disken vad händer då?

Jag tänker att någon kanske vill sabotera för dem ännu mer… placera något äckligt under fritösen.
Citera
2025-02-27, 15:55
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Men alltså tror ni det är värre på Max än på de andra burgerkedjorna?
Varför skulle det vara det liksom. Liknande arbetsplatser har väl ofta liknande kultur.
Citera
2025-02-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunic
Är du säker på att 200 sekunder verkligen har fått fram hela sanningen? Det är intressant att du lyfter deras arbete som grundligt när det samtidigt framkommer att Aftonbladet, som de samarbetar med, ska ha utelämnat väsentlig information om de intervjuade. Hur förklarar du till exempel att bakgrunden hos 22 av de 28 personerna som framställs som visselblåsare verkar ha mörkats?
Många av dem ska ju ha lämnat Max ofrivilligt på grund av allt från olaga hot till stölder och narkotikapåverkan på arbetsplatsen. Flera har till och med öppet sagt att de vill hämnas på sin tidigare arbetsgivare. Hur påverkar det trovärdigheten i deras uttalanden, särskilt när flera inte ens jobbat på Max på flera år?
Dessutom bygger hela reportaget på uttalanden från 28 personer av cirka 7 500 anställda en bråkdel av en procent. Och det mest anmärkningsvärda är att interna källor på Aftonbladet själva uppges ha bekräftat att redaktionen kände till den problematiska bakgrunden men valde att bortse från den, eftersom det skulle ‘försvaga narrativet’.
Med tanke på de interna mejl och riskanalyser som redan börjat cirkulera, känns det verkligen som att 200 sekunder och Aftonbladet varit så transparenta som du påstår? Kanske är det värt att granska även deras arbete lite närmare innan man utgår från att de alltid sitter på ‘sanningen’.

Tyvärr så är all journalistik i Sverige idag vinklat för att få så mycket klick som bara möjligt! Jätte tråkigt att svenska media hela tiden förvanskar sanningen! Håller helt med dig! Tyvärr!
Citera
2025-02-27, 23:32
Medlem
Vad håller Max på med? Jag får upp deras reklam hela tiden om att signa upp för ett besök och se hur rent det är. Jag lär aldrig mer äta där, bara på grund av hur dåligt de sköter det här.
Citera
2025-02-28, 00:58
Medlem
1754s avatar
Om vi ska blanda in invandrare i debatten så är det betydligt fler invandrare i personalen hos McDonalds och Burger King än hos Max.

Så nu kan vänstern få det till att Max är rasister också.
Citera
2025-02-28, 01:08
Medlem
Var på Max tidigare idag. Kassören vid drive-in kunde inte svenska. Det var en indie som prata engelska, men jag beställde en milkshake bara för att. Fast såklart så funka inte maskinen

Fick en gratis läsk istället.
Senast redigerad av Knachi 2025-02-28 kl. 01:26.
Citera
2025-02-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Var på Max tidigare idag. Kassören vid drive-in kunde inte svenska. Det var en indie som prata engelska, men skulle iaf beställa en milkshake bara för att. Fast såklart så funka inte maskinen

Fick en gratis läsk istället.
Med en toasits på köpet! 😳
Citera
2025-02-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Men alltså tror ni det är värre på Max än på de andra burgerkedjorna?
Varför skulle det vara det liksom. Liknande arbetsplatser har väl ofta liknande kultur.
Jo det är en jävla skillnad! Sedan många år tillbaka har jag fått kalla hamburgare där. Efter ca 3år gav jag upp och har inte varit på Max sedan dess!
Citera
2025-02-28, 08:21
Medlem
Kalle.webmasters avatar
MAX är ju en helsvensk hamburgerkedja om jag inte minns fel. Är ärligt talat väldigt väldigt förvånad att just MAX skulle drabbas av detta. Därför det kan väl knappast vara iscensatt av konkurenterna!??
Citera
2025-02-28, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Om vi ska blanda in invandrare i debatten så är det betydligt fler invandrare i personalen hos McDonalds och Burger King än hos Max.

Så nu kan vänstern få det till att Max är rasister också.

Vad har du för belägg för detta? Sen är det också skillnad på de somalier Max anställer och indier på McDonalds.

Av de tre kedjorna är det Max som gått ut och sagt att de skall prioritera invandrare högre än svenskar vid anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in