2025-02-26, 23:11
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Även om jag till skillnad från dig är positivt inställd till Trump, så vill jag ändå påpeka att jag uppskattar verkligen när användare skriver sakligt som du gör här.
Då är Flashback läsbart. 👍🏼

Tack för det, uppskattas!
Citera
2025-02-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Om man bara lever i en värld av Flashback, Reddit och TikTok, tillsammans med artiklar från mainstream media, är det svårt att förstå Trumps popularitet. Jag följer några konservativa YouTubers, och det känns som att deras åsikter är i minoritet.

Det är intressant med en OU från en källa som anses respektabel.

Jag tycker mig se det på facebook, och även bland vänner som jag träffar sporadiskt, att ämnet "dumma trump" ska på tals. Jag jobbar hemifrån men jag kan tänka mig hur det resoneras i fikarummen på jobbet runt om i landet.
Alla ska hålla med och tycka "rätt". Trump är dum. Och t.o.m galen just nu. Sexförbrytare och putin-älskare dessutom.
Rätta mig om jag har fel.

Det är skamligt om så är fallet ute i landet. Här på flashback verkar ju tonläget vara så iaf. Galna Karens utan vett eller förstånd som spyr ut sitt hat mot Trump med intelligensnivån av en groda i sina kommentarer.
Citera
2025-02-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Trump gör jobbet själv, media behövs knappast mer än att förmedla det han säger.. å han gör det jättebra själv!

Ett axplock

We have it totally under control." (2020) – Trump tonade ner pandemins allvar i början, trots varningar från experter.

"Maybe you can inject disinfectant." (2020) – Han spekulerade om att desinfektionsmedel skulle kunna bota covid, vilket ledde till varningar från läkare.

"It’s going to disappear. One day, it’s like a miracle." (2020) – Påstod att viruset spontant skulle försvinna, vilket visade sig vara fel.

"Stop the count!" (2020) – Efter att ha förlorat valet försökte han få rösträkningen att stoppas i delstater där han låg illa till.
"If you don’t fight like hell, you’re not going to have a country anymore." (2021) – Uttalandet inför stormningen av Kapitolium den 6 januari, som anses ha uppmuntrat våld.

"I won this election, by a lot!" (2020) – Falskt påstående om att han vann presidentvalet, vilket bidrog till desinformation och politisk instabilitet.

We love you, you're very special." (2021) – Detta sa han till mobben som stormade Kapitolium, vilket sågs som en mild reaktion på ett allvarligt hot mot demokratin.

"Mike Pence didn’t have the courage to do what should have been done." (2021) – Han pressade sin vicepresident att ogiltigförklara valresultatet, trots att det var olagligt.

"I fell in love with him." (2018) – Kommentar om Nordkoreas diktator Kim Jong-un efter deras möten, vilket kritiserades eftersom Nordkorea är en brutal diktatur.

"Ryssland startade inte kriget, Zelensky är en diktator.."

Ja härlig kille. Måste vara media som tolkar honom helt fel helt enkelt

Rapporterat för AI inlägg.

Ryssland startade inte kriget, det gjorde väst med sin kupp i 2014.

Statskuppen där de blev runtledda av poliser inuti byggnaden.

Ja, inte märkligt alls att Biden fick miljontals röster, under natten, och Trump fick inte en enda. Varför är det så att Kamala Harris enbart vann de stater som man inte begär någon legitimation, och samtidigt, varför är demokraterna så rädda för att man skall visa legitimation när man röstar?

Det finns inget utvecklat land som inte avkräver det hos människor som röstar, och enda anledningen att man inte gör det är för att man skall kunna fuska.
Citera
2025-02-26, 23:26
Medlem
Madagascars avatar
Ny poll presenterad idag:

Feb. 23-25, 2025
1,444 RV
YouGov
The Economist
Approve 48% 47% Disapprove Approve +1

Att jämföra med:

Feb. 16-18, 2025
1,451 RV
YouGov
The Economist
Approve 50% 47% Disapprove Approve +3

... de ledsnar snabbt på Orangutangen
Citera
2025-02-26, 23:33
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
The Donald genomför sina vallöften och är väl mer poppis än någonsin ... https://harvardharrispoll.com/press-release-february-2025/
Undersökningen finns alltså här som PDF. Det finns flera undersökningar som drar åt olika håll. En bra sammanställning levereras här av Fivethirtyeight. Där framgår att Trumps siffror i skrivande stund feb 2025 ligger på "favorable 46.4 procent". Det kan jämföras med att samma antal veckor in i perioden feb 2021 hade Biden 53.5 procent. Nyhetsmedia MSNBC rapporterar här nu att ingen president har någonsin haft så låga värden på "approval" så här få veckor in i perioden som Trump nu har.
Citera
2025-02-26, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_rating

Se tabellen som heter "Approval at the beginning of the presidency".

"Disapprovals" är alltså måttet på de som ogillar honom, i motsats till "Approvals" samt vägs även mot det i OU som oftast nämns som tredje val dvs "neither approve nor disapprove" dvs de av respondenterna som har en varken eller inställning.
Tack! Intressant. Dock tycker jag att Trumps disapproval inte kan jämföras med andras eftersom MSM är så totalt emot honom och blåser upp alla kontroverser runt honom och ignorerar hans framgångar. Media kallas för tredje statsmakten av en anledning. Det hade varit intressant att se vilken disapproval som Trump hade fått om media hade behandlat honom som de behandlade Biden.
Citera
2025-02-26, 23:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_ratingSe tabellen som heter "Approval at the beginning of the presidency" ...
Det där är väl endast avseende Gallup? Skulle vilja se en översikt över flera institut och alla presidenter, för att kolla min sista mening ovan, men svårt hitta.
Citera
2025-02-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Rapporterat för AI inlägg.

Ryssland startade inte kriget, det gjorde väst med sin kupp i 2014.

Statskuppen där de blev runtledda av poliser inuti byggnaden.

Ja, inte märkligt alls att Biden fick miljontals röster, under natten, och Trump fick inte en enda. Varför är det så att Kamala Harris enbart vann de stater som man inte begär någon legitimation, och samtidigt, varför är demokraterna så rädda för att man skall visa legitimation när man röstar?

Det finns inget utvecklat land som inte avkräver det hos människor som röstar, och enda anledningen att man inte gör det är för att man skall kunna fuska.

Du behöver rapportera citat för AI? - Herregud... vilken känslig människa man får bli..

Om de vore sant varför vann Trump igen? Jesus christ. Då borde man fixat det.

Till din förklaring, eftersom du saknar att fakta kontrollera saker.

Poströster räknades senare: I många delstater (särskilt avgörande "swing states") började man räkna poströster efter att de fysiska vallokalsrösterna var räknade. Eftersom fler demokrater än republikaner röstade per post (delvis på grund av pandemin), skedde en tydlig förskjutning av rösterna till Bidens fördel.

Ingen valnatt-seger i USA: I USA tar rösträkningen tid, och ledningar kan skifta beroende på vilka röster som räknas först. Detta har hänt i flera tidigare val.

Trump avrådde från poströstning: Trump och Republikanerna uppmanade sina väljare att rösta på valdagen, medan Demokraterna i högre utsträckning röstade per post. Därför såg det ut som att Trump ledde inledningsvis, innan poströsterna räknades.

Det finns inga bevis för att Biden "fick miljontals röster över natten" på ett olagligt sätt. Domstolar, även de med domare utsedda av Trump, avfärdade alla anklagelser om utbrett valfusk på grund av brist på bevis.

Lägg bara ner skitsnacket förfan! Du är ett levande bevis på hur lätt människor som Trump manipulerar dig. Sorglig värld
Senast redigerad av rawjudge 2025-02-26 kl. 23:45.
Citera
2025-02-26, 23:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det där är väl endast avseende Gallup? Skulle vilja se en översikt över flera institut och alla presidenter, för att kolla min sista mening ovan, men svårt hitta.

Vetefan om det fanns någon annan än Gallup som gjorde större OU fram till Clinton dvs 90-talet dvs man får se det mer som en historisk referens innan dess.
Citera
2025-02-26, 23:46
Medlem
olcadans avatar
Bild från första kabinettmötet med nya administrationen.

https://i.redd.it/kw9b25469jle1.jpeg
Citera
2025-02-26, 23:47
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Trumps approval rating har gått ner sedan valet, vilket i princip alltid händer. Underlig trådstart.
Ja, men Trump-supportrar vill välja vad som är sant och inte.
Citera
2025-02-26, 23:49
Medlem
Jordgubbes avatar
... okej jag ser nu, alltså ett screenshot här (alltså från ovan) men det är dock inte alla presidenter, dvs kan finnas nån som inte är på listan som varit sämre än Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in