Något är fel på matematikkunskaperna bland utredare som anlitas av borgerliga regeringar. 60 tkr i lön ger dig 45 tkr efter skatt. Jag tvivlar på att det finns en enda familj i hela Sverige som får mer än 45 tkr/mån i bidrag. Hur skulle det ens gå till? Barnbidraget är ju på 1 250 kr/mån så tänker man sig att det finns familjer med 36 barn?
Det är nog inte moderaterna utan det finns en klick som styr i de här frågorna och de är välkända för budgetar med miljardhål. Propaganda är nog mer troligt.
Senast redigerad av Browser 2025-02-26 kl. 21:50.
Tänker du EKMR art 34?
Kanske.. Men hur ser det ut med boendestandard i övriga Europa? Prövades nånsin Storbritanniens "benefits cap?"
Det har jag inte kollat upp angående UK. Men jag vet att lagen i Sverige har prövats och där fick en yngling rätt att ha eget boende då det va för trångt hemma. Men EU rätten har alltid tolkningsföreträde när det väl gäller. Jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara gångbart i EU rätten och definitivt inte gällande mänskliga rättigheter.
Något är fel på matematikkunskaperna bland utredare som anlitas av borgerliga regeringar. 60 tkr i lön ger dig 45 tkr efter skatt. Jag tvivlar på att det finns en enda familj i hela Sverige som får mer än 45 tkr/mån i bidrag. Hur skulle det ens gå till? Barnbidraget är ju på 1 250 kr/mån så tänker man sig att det finns familjer med 36 barn?
Det är alltid så när borgarna räknar. Kommer med massa extrema hittepå exempel. Ensamhushåll är väl till att börja med fortfarande vanliga i Sverige? Alla som har försörjningsstöd har inte barn heller.
När jag hade försörjningsstöd så var det runt 4 lax jag fick. Socialtjänsten tar hyran, hemförsäkring, bredban. Allt annat får man ta själv. Så länge jag haft ett jobb som gett mig mer än 11 lax efter skatt så hade jag tjänat på att jobba. Vilka heltidsjobb finns det ens som betalar så kass? Nej det lönar sig så klart ALLTID att jobba. Bara skitsnack att det "ska löna sig " det gör det redan utan att försämra för dom svagaste.
Förslaget innebär att summan av bidrag, ersättningar och försörjningsstöd som ett hushåll kan få, aldrig ska uppgå till mer än 80 procent av vad man skulle ha fått med en lön på 22 000 kronor.
Hur mycket vanligare kommer separationer/sönderslagna familjer bli i den gruppen om detta förslag blir verklighet?
22 000 * 0.7 = 15400 kr
0.8 * 15 400 = 12 320 kr
Normalhyra 7500 kr/månad
Mat 3600 kr/månad
Busskort 800 kr/månad
Internet 300 kronor/månad
Kostnad här blir totalt 12 200 kronor(120 kronor över) och då är inga pengar lagda på någon som helst uppdateringar vad det gäller bil(ofta ett krav för att få ett jobb), kläder, möbler och mediciner. Man får nog säga att det är ett minst sagt misslyckat och världsfrånvänt förslag som kommer att leda till revolution och krav på indragna pensioner för politiker. Troligtvis kan man hädanefter starta partier som kör på en enda fråga att de ska dra in pensionerna för politiker och förbjuda privatpensioner.
Jag har för mig att det var ca 4000(osäker) familjer i hela Sverige i den storleken du nämner. Socialbidraget är en struntsumma jämförelsevis med vad de här 8 barnen skulle kosta om de vänder sig till den grova kriminaliteten. För ut eller iväg på en bananbåt det är liksom inte aktuellt även om SD väljarna trodde det. Sverige kommer fortsatt vara mångkulturellt och den större massan kommer inte att försvinna ut.
Kan visst bli aktuellt, om vi fortsätter att rösta för bananbåten. Alternativ för Sverige finns för övrigt också. De är mer bananbåtsinriktade än Sd.
Är det araber med 8 barn som får sådana summor? Bra isf att det dras ner.
Jag vet en kille som gick på bidrag ett tag för att han inte lyckades hitta något jobb, han fick 4500kr/månaf utöver hyran. Mer än så behlvs inte för att överleva.
Är det araber med 8 barn som får sådana summor? Bra isf att det dras ner.
Jag vet en kille som gick på bidrag ett tag för att han inte lyckades hitta något jobb, han fick 4500kr/månaf utöver hyran. Mer än så behlvs inte för att överleva.
4500 kronor i månaden (utöver hyran) för en person är för mycket.
Det är alltid så när borgarna räknar. Kommer med massa extrema hittepå exempel. Ensamhushåll är väl till att börja med fortfarande vanliga i Sverige? Alla som har försörjningsstöd har inte barn heller.
När jag hade försörjningsstöd så var det runt 4 lax jag fick. Socialtjänsten tar hyran, hemförsäkring, bredban. Allt annat får man ta själv. Så länge jag haft ett jobb som gett mig mer än 11 lax efter skatt så hade jag tjänat på att jobba. Vilka heltidsjobb finns det ens som betalar så kass? Nej det lönar sig så klart ALLTID att jobba. Bara skitsnack att det "ska löna sig " det gör det redan utan att försämra för dom svagaste.
Bra att borgarna räknar fel så att det äntligen blir mindre bidrag!
Det är du själv som röstat fram för en utveckling som du nu får fakturan för!
Högern ville inte ha systematisk och metodisk flyktingimport för att bygga o fylla förorter!
4500 kronor i månaden (utöver hyran) för en person är för mycket.
3910 kronor gäller inget annat. Det ska du ha telefon, kläder, mat, busskort, mediciner och hushållsartiklar osv. Du kanske ska pröva det?
Enligt 4 kap. 3 § socialtjänstlagen (2001:453) innehåller riksnormen
kostnader för livsmedel, kläder och skor, lek och fritid, förbrukningsvaror,
hälsa och hygien samt dagstidning och telefon
Så här går det när man har massiv invandring från tredje världen under flera decennier.
Det är ohållbart i kombination med det svenska bidragssystemet.
Inte lätt det här.. självklart är det kränkande när man inser hur många som får ut nästan lika mycket på socialbidrag som en annan får ut av att jobba heltid.
Tänk all tid med barnen som man försakar för att dra ihop pengar på ett hederligt sätt.. all tid med och för andra intressen.
Samtidigt vill vi ju inte att dessa människor ska behöva stjäla för att hålla en dräglig standard.