Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-26, 21:37
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Hög export till Kina, Indien, Sydafrika, Brasilien mfl. Alla är inte på västs sida med pappa USA som ledare. Jag såg en karta nyss med länder som infört sanktioner och de som struntar i de. Det var typ USA, Kanada, Australien, Japan och Europa som infört sanktioner. Många andra länder hade inte det.

Ryssland har också stoppat import från flera av de länder som infört sanktioner.

En utbildningsvideo för dig som verkar intresserad av ekonomi.
En utförlig analys av hur Ryssland lyckas göra affärer med omvärlden.

https://youtu.be/vkhTJb3RQjY?si=G4oInfBC4qGmk3CI
Citera
2025-02-26, 22:02
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
🇺🇸🇺🇦 Trump: Ukraine will get $350B, lots of military equipment, and the right to fight on…

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1894518401466241507?t=kfSwkO3oBFoBhms06w5GUA&s=19
Kan ju hoppas att det där stämmer. I så fall blir det Putin som blir körd i röven av Trump men, jag tror det när jag ser det.
Citera
2025-02-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Kan ju hoppas att det där stämmer. I så fall blir det Putin som blir körd i röven av Trump men, jag tror det när jag ser det.
Trump säger att USA vill ha något tillbaks för redan givna värdet av 350 miljarder, det innefattar inte framtida assistans.
Detta har han sagt under hela sista veckan, diskussionen verkar mer röra sig om det hur han räknat fram de 350 miljarder $

nyss var det 170 Miljarder, varav ca 70 Miljarder hade försvunnit i korruption eller liknande.

men som sagt, detta är inte för framtida hjälp.
Senast redigerad av plastdunkk 2025-02-26 kl. 22:11.
Citera
2025-02-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
En utbildningsvideo för dig som verkar intresserad av ekonomi.
En utförlig analys av hur Ryssland lyckas göra affärer med omvärlden.

https://youtu.be/vkhTJb3RQjY?si=G4oInfBC4qGmk3CI

Jag orkade lyssna typ 5 sekunder på den brittiska accenten innan jag stängde ned hela webbläsaren med alla tillhörande flikar. Håller på och försöker återställa allt igen. Tror inte Mr Joe vet hela sanningen gällande Rysslands ekonomi och vilken effekt sanktionerna haft. För det står till och med på Wikipedia att Ryssland stått emot sanktionerna bra.

Andra länder som inte har USA som ledare har fortsatt handla med Ryssland. Vilket finansierat kriget i Ukraina.
Citera
2025-02-26, 22:12
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag orkade lyssna typ 5 sekunder på den brittiska accenten innan jag stängde ned hela webbläsaren med alla tillhörande flikar. Håller på och försöker återställa allt igen. Tror inte Mr Joe vet hela sanningen gällande Rysslands ekonomi och vilken effekt sanktionerna haft. För det står till och med på Wikipedia att Ryssland stått emot sanktionerna bra.

Andra länder som inte har USA som ledare har fortsatt handla med Ryssland. Vilket finansierat kriget i Ukraina.

Föreslår då att du tar fortsatt idéer i Botten ur för Rysslands ekonomi.
Där får du mera relevanta svar och information.

(FB) Botten ur för den ryska ekonomin. - Klarar inte längre att betala räntorna.
Citera
2025-02-26, 22:31
Medlem
Citat:
Alla kommer få göra eftergifter. Fel egentligen men nu är läget som det är. USA får minska på sin andel i mineralavtalet. Det är svårt att säga vad de förhandlar om men Ryssland skulle kunna få avstå vissa eller hela delar av de annekterade områdena. Priset är högt för ett icke NATO medlemskap för Ukraina.

Så du vet inte vad ordet ”eftergifter” betyder, vatnik. Om man stjäl något och sedan lämnar tillbaka det är det naturligtvis ingen eftergift. Inte ens ett ryzztroll är så korkat att hen tror det men jag förstår att du inte kan säga det eftersom det skulle äventyra din status som icke-stridande.

Försök gärna igen, i tråden om alternativa nyheter. Vad ska ryzzland ge? Inte ge tilllbaka, det är inte samma sak.
Citera
2025-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Föreslår då att du tar fortsatt idéer i Botten ur för Rysslands ekonomi.
Där får du mera relevanta svar och information.

(FB) Botten ur för den ryska ekonomin. - Klarar inte längre att betala räntorna.

En liten artikel om rysk ekonomi från lömonde.

"Why Russia's economy is holding up, despite sanctions, inflation and labor shortages"

"The world's most heavily sanctioned country, since it invaded Ukraine in February 2022, recorded year-on-year growth of 4% in the second quarter. But the Russian economy could suffer from structural handicaps."

https://www.lemonde.fr/en/economy/article/2024/09/26/why-russia-s-economy-is-holding-up-despite-sanctions-inflation-and-labor-shortages_6727299_19.html
Citera
2025-02-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Så du vet inte vad ordet ”eftergifter” betyder, vatnik. Om man stjäl något och sedan lämnar tillbaka det är det naturligtvis ingen eftergift. Inte ens ett ryzztroll är så korkat att hen tror det men jag förstår att du inte kan säga det eftersom det skulle äventyra din status som icke-stridande.

Försök gärna igen, i tråden om alternativa nyheter. Vad ska ryzzland ge? Inte ge tilllbaka, det är inte samma sak.

En ursäkt kanske och ett handslag ? Eller så kan Ryssland lova att aldrig mer invadera igen. De kan skriva ett avtal om det.
Citera
2025-02-26, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Nu var det inte bakterier eller insekter jag tänkte på, utan mänskligt liv. Sen har du inte räknat med strålningen, en atombomb består inte bara ev en explosion. Tänk Tjernobyl gånger tiotusen, fördelar över alla bebodda områden på jorden.

Som du säkert sett av andra svar på min post så är din postning rent fåneri.

Tänk att det krävs 10 miljarder atombomber för att skapa ett Tjernobyl. Ett dygn. För därefter är strålningen från en atombomb i princip borta.

Så, nä, du är uppe på läktaren och cyklar just nu.
Citera
2025-02-26, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Den totala landytan på Jordklotet är 150 000 000 kvadratkilometer.

En rysk atombomb kan som mest släcka ut allt liv på 100 kvadratkilometer.

Det innebär att 5000 ryska atombomber som mest kan släcka ut allt liv på 500 000 kvadratkilometer.

Eller 0,00003%(!) av jordens totala yta.

Fan, har du inte ens lärt dig räkna grundskolematte?

Citat:
Ursprungligen postat av will242
Vad har du för Asteroidkärnvapenbomber, en Hiroshima bomb slår ut allt liv på ett par hundra meter (230 meter för att vara mer exakt) förstör det mesta på upp till en- två kilometer, dvs slår ut fönster, förstör det mesta men är du inne i en byggnad klarar du dig. Interna skador kan man få om man står i vägen för tryckvågen upp till ett par kilometer och strålningen har minskat 100 ggr efter två dagar, Nu är dagens bomber betydligt kraftigare än den som man släppte över Hiroshima men området som påverkas är inte exponentiellt. Visst är kärnvapen extremt farligt men det är nog den materiella förödelsen som är värst, skulle man bomba Stockholm centralt kommer det kosta ofantliga summor att återuppbygga, däremot skulle det vara beboligt ganska snabbt igen.

Om du läser mitt inlägg en gång till, så kanske du märker skrivningen ”som mest”.

Jag tog alltså i. För att bevisa min point.
Citera
2025-02-26, 23:06
Bannlyst
Citat:
Nej det är ett land i Europa som tidigare byggt gasledningar till Ryssland och endast lagt 1% av BNP på sitt försvar. Därför är läget som det är nu. Vapenförråden ekar lite tomma. Gasen kan slås på igen i framtiden om relationerna lugnar ner sig.

Hur då? Hur ska den gasen någonsin kunna slås på igen? Och när?

Även om det inte går lika fort som vi kanske önskar så minskar behovet av olja och gas, kontinuerligt och stadigt.

Vem i Europa ska pissryzzarna leverera olja och gas till, 2040? 2045?

Hinner ryzzland bygga en ny pipeline? Kommer vi inte att få se ukrainska lastfartyg släpa ankare i Östersjön? Som dom lärt sig av pissryssarna?
Citera
2025-02-26, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
En åsna är billig i drift det borde du om någon känna till av personlig erfarenhet.
En medelstor åsna äter 3-5 kg hö och det går
2 kg hö per 100 kg häst per dag.
Ja de utgifterna har Ukraina haft länge.

https://youtube.com/shorts/QdztKjtcyBo?si=lkX_7NVzyT-RY9SB

https://youtube.com/shorts/wTsUjsEVlFs?si=ZKdb5mUWJHjpRNwq

Jamen då så! Nu fick vi förklaringen till varför ryssäcklen har lämnat pansarfordon till förmån för havremoppar!

Fan så mycket bättre och billigare med bara 2 kg hö istället för 2 kubikmeter dieselolja!

Helvete, vad patetiska ryssjävlarna är!

🤡🤡🤡🤡😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in