Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-26, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej. Fred blir det bara på Rysslands villkor.
Eller ljuger Lavrov?
https://www.themoscowtimes.com/2025/02/24/russia-will-end-ukraine-war-only-on-its-terms-lavrov-says-a88140

Du får nog ge dig ut på fältet igen och leta fram lite nya fräscha nyheter.
Enligt din länk så säger Lavrov att... "Men vi kommer att stoppa fientligheterna först när dessa förhandlingar ger ett fast och hållbart resultat som passar Ryska federationen "
Det verkar vettigt.
Citera
2025-02-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vet inte om du har kognitiva problem?
Lätt efterbliven?
Min diskussion handlade om att vi inte ska godkänna rysslands ensidiga deklaration av nya gränser.
Ingen kommer att godkänna dom.
Det gör dom säkert. Jag är övertygad om att alla vill se en återgång till ordningen.
Eller är du av en helt annan åsikt Gustav?
Citera
2025-02-26, 08:17
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Enligt din länk så säger Lavrov att... "Men vi kommer att stoppa fientligheterna först när dessa förhandlingar ger ett fast och hållbart resultat som passar Ryska federationen "
Det verkar vettigt.

Ja. Och?
Sa jag något annat?

Min kommentar var på att
Citat:
4 kommer att få kompromissa.

Jag länkar till ett ryskt synsätt…som säger något annat.

Så, vår oberoende reporter som sa att 4 ska kompromissa, får ge sig ut och söka nya nyheter.

Är det så jävla svårt att fatta?
Citera
2025-02-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ja. Och?
Sa jag något annat?

Min kommentar var på att

Jag länkar till ett ryskt synsätt…som säger något annat.

Så, vår oberoende reporter som sa att 4 ska kompromissa, får ge sig ut och söka nya nyheter.

Är det så jävla svårt att fatta?
Ja det är helt fantastiskt och denne anser att Lavrov för ett vettigt resonemang.
Citera
2025-02-26, 08:29
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det verkar vettigt.

Så Lavrov erkänner de är fientliga? Annat har man ju hört i denna tråd, dag ut och dag in!
Citera
2025-02-26, 08:37
Medlem
Inga val i Ukraina innan det blir varaktig fred har Ukrainska parlamentet fastställt enligt Aftonbladet.
Citera
2025-02-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nej så är det. Men fred kommer det bli eventuellt. Och då får alla parter göra eftergifter.

Ett tips, vatnik. ”Eventually” översätts inte till ”eventuellt”. Jag gillar egentligen inte att hjälpa till med att kalibrera era översättningsprogram men jag kunde inte motstå den här.

Du kan ju i så fall börja med vilka eftergifter ryzzland skulle göra. Kursk? Nato-trupper i Ukraina? Skadestånd? Putin till Haag?

Det tjatas mycket om eftergifter som Ukraina ska göra och ryzzland ska ha saker, få saker och erbjudas saker men de ska ingenting ge. Varför är det så, vatnik? Så kom igen nu och var inte blyg. Vilka eftergifter ska ryzzland göra? Enligt dig själv så verkar du ju ha direkt insyn i Kreml så fram med informationen nu.

Annars finns tråden med alternativa nyheter. Du skulle nog trivas där.
Citera
2025-02-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Den totala landytan på Jordklotet är 150 000 000 kvadratkilometer.

En rysk atombomb kan som mest släcka ut allt liv på 100 kvadratkilometer.

Det innebär att 5000 ryska atombomber som mest kan släcka ut allt liv på 500 000 kvadratkilometer.

Eller 0,00003%(!) av jordens totala yta.

Fan, har du inte ens lärt dig räkna grundskolematte?

Vad har du för Asteroidkärnvapenbomber, en Hiroshima bomb slår ut allt liv på ett par hundra meter (230 meter för att vara mer exakt) förstör det mesta på upp till en- två kilometer, dvs slår ut fönster, förstör det mesta men är du inne i en byggnad klarar du dig. Interna skador kan man få om man står i vägen för tryckvågen upp till ett par kilometer och strålningen har minskat 100 ggr efter två dagar, Nu är dagens bomber betydligt kraftigare än den som man släppte över Hiroshima men området som påverkas är inte exponentiellt. Visst är kärnvapen extremt farligt men det är nog den materiella förödelsen som är värst, skulle man bomba Stockholm centralt kommer det kosta ofantliga summor att återuppbygga, däremot skulle det vara beboligt ganska snabbt igen.
Citera
2025-02-26, 08:58
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig.
Fattar du inte vad du läser?
Ska jag rita teckningar till dig också?
Klappträ!
Klappträ
Vem myntade det ordet här? Sen tog ni andra efter som barn som härmar sina föräldrar. Klappträ är ett riktigt mesigt uttryck att använda.
Åter till ordningen.
Jag instämmer med Lavrov.
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said Monday that Moscow was open to negotiations on ending the war against Ukraine but would only halt fighting when a peace settlement "suits" its interests.

https://www.themoscowtimes.com/2025/02/24/russia-will-end-ukraine-war-only-on-its-terms-lavrov-says-a88140

Klappträ 🤪så soft du är.
Citera
2025-02-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nej så är det. Men fred kommer det bli eventuellt. Och då får alla parter göra eftergifter.

Viktigast att komma ihåg vad gäller en eventuell "fred" är detta: ryssen går inte att lita på. De har sekler av storhetsvansinne och osund herrefolksmentalitet nedärvd. Detta i kombination med verklig, snudd på handikappande, efterblivenhet och brutalitet gör dem farliga. Vi kommer att få sova med ena ögat (det östra) öppet i många år tills den dagen (förhoppningsvis) kommer då ryssen, likt tysken efter WW2, gör upp med sin nedärvda problematik. Den dagen påbörjar de sin resa mot att bli som andra folk. Så alla interaktioner man har framöver med ryssen ska ske med detta i åtanke. Investerar man pengar där får man skylla sig själv om de blir konfiskerade. Litar man på dem gällande militär nedrustning får man skylla sig själv om det visar sig att avtalet bara hölls av en själv. Låter man dem delta i samarbeten i den fria världen får man skylla sig själv om det visar sig att ryssen utnyttjar detta till ränksmiderier och intrigerande. En "fred" mellan Ukraina och Ryssland kommer med 99,99 % sannolikhet att följas av ett rävspelande utan dess like då den ryska regimen inte har kapacitet att vara en pålitlig partner. Och den fria världens ledare, agent Krasnov i Washington, kan inte rädda oss från detta. Vi i Europa måste storsatsa nu för Europas trygghet. Det blir också det bästa för Ukrainas trygghet framöver.
Citera
2025-02-26, 09:19
Medlem
Letrangeres avatar
Ukraina återtar mark i Donbass, ryssarna lämnar sina värn och retirerar.

Det går inte så bra nu för Putler.
Citera
2025-02-26, 09:35
Medlem
Tiden talar emot Ryssland Letrangere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in