2025-02-26, 20:46
Medlem
Fan vad trådarna blir märkliga så fort Trump diskuteras nuförtiden.

En salig röra av argumentum ad popolum (och annat) som kastas fram och tillbaka för att bevisa sina egna teser.
Citera
2025-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad bra att du har googlat nu. Så du inte fortsätter hävda att ”registred voter” är en partimedlem.

Hahaha var det detta som idioten trodde?

Först trodde han alltså att det var omöjligt att ~2300 personer kunde representera 300 miljoner, för att han är idiot, och därefter trodde han att det enbart var partimedlemmar.

Vilken kretin.
Citera
2025-02-26, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Oväsentligt.

Ta istället och förklara varför det skulle påverka resultatet nämnvärt. Om det inte gör det så spelar det ingen roll om det är 69.1% eller 1%.

Jag förstår att du är ledsen över att du blev generad när du inte ens förstod de mest basala delarna gällande statistik, och nu försöker med all energi du har att rädda den lilla bit av ditt ego du har kvar.

Du ska nog gå om grundskolan lilla vän
Citera
2025-02-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Du ska nog gå om grundskolan lilla vän

Eller bör du?

Du missade detta: "Voter Population includes US citizens who are of voting age (18 years of age or older). This population may include individuals who are ineligible to vote for reasons other than lack of citizenship or who are under 18 years of age."

Detta är knappast officiella siffror, och än en gång så glömde du att berätta om den mekanism som gör att utfallet från dessa studier skulle vara felaktigt.

Lycka till med det, du lär behöva det.
Citera
2025-02-26, 20:49
Avslutad
Citat:
Vad bra att du har googlat nu. Så du inte fortsätter hävda att ”registred voter” är en partimedlem.

Var hävdar jag det kompis?
Citera
2025-02-26, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Eller bör du?

Du missade detta: "Voter Population includes US citizens who are of voting age (18 years of age or older). This population may include individuals who are ineligible to vote for reasons other than lack of citizenship or who are under 18 years of age."

Detta är knappast officiella siffror, och än en gång så glömde du att berätta om den mekanism som gör att utfallet från dessa studier skulle vara felaktigt.

Lycka till med det, du lär behöva det.

Men snillet, om man inte tar med de in en poll, utan bara registered voters, påstår du fortfarande att det inte har en relevans`?

Herregud, hur fan klarar du att bajsa själv?
Citera
2025-02-26, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej, en "registered voter" är inte en "random person med rösträtt", det är någon "random" från urvalsgruppen registrerade väljare, dvs någon av de 165 miljoner med rösträtt som är registrerade och alltså inte det större antalet amerikaner med rösträtt dvs 245 miljoner.

Vill man ha ett rättvisande utfall i OU så långt det är möjligt samplar man hela underlaget dvs s.k likely voters, detta eftersom det finns demografiska avvikelser i underlaget "registered voters" som blir mer påtagliga ju mindre antalet tillfrågade är.
Det är inte en partimedlem, vilket var påståendet som jag egentligen invände emot.

Jag förstår att registred voters vs likely voters spelar roll när man ska polla valutgången. Men vad menar du att det har för betydelse när man pollar nöjdheten med presidenten?
Citera
2025-02-26, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Var hävdar jag det kompis?
Jag citerade inlägget där du påstod det. Är du både dement och analfabet?
Citera
2025-02-26, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Han vann med 1,5 procentenheter mer än Harris. Det är det jämnaste valet sedan Bush vs Gore.
Du får nog kolla senast en republikan vann så kallade "popular vote" nu vann han samtliga av de så kallade swingstates så han vann väldigt stort jo.
Citera
2025-02-26, 20:54
Avslutad
Citat:
Det är inte en partimedlem, vilket var påståendet som jag egentligen invände emot.

Jag förstår att registred voters vs likely voters spelar roll när man ska polla valutgången. Men vad menar du att det har för betydelse när man pollar nöjdheten med presidenten?

Du förstod det helt fel kompis.

Om 69.1% är registered voters, och bara 52.2% av de röstar. Man gör sen en poll på bara regstered voters, tror du dessa siffror har någon relevans eller inte?
Citera
2025-02-26, 20:57
Avslutad
Citat:
Jag citerade inlägget där du påstod det. Är du både dement och analfabet?

Men lilla vän, det var du som inte förstod poängen. Gå tillbaka, läs om och be en vuxen förklara för dig.
Jag har aldrig påstått att en registered voter är en partimedlem, då vi inte har registered voters i Sverige.
Citera
2025-02-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
Du får nog kolla senast en republikan vann så kallade "popular vote" nu vann han samtliga av de så kallade swingstates så han vann väldigt stort jo.

Nä, han vann inte särskilt stort. Man behöver inte gå längre tillbaka än till Obama vs Romney för en större seger i elektrorsröster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in