2025-02-26, 18:25
Medlem
Jag vet att det kan verka rörigt så jag skriver ner här vad vi fått berättat av Anjo själv så att det blir självklart för alla att hänga med.

Anjo har valt att ta med med målsägandes namn i filmen eftersom att det är en offentlig handling. Anjo har också valt att inte ta med namnet. Målsägandes namn förekommer i alla handlingar. Han har använt det offentliga handlingar där målsägandes namn är under sekretess.

Filmen har varit färdig långt före julledigheten så att han umgåtts med familjen Book under julledigheten kan omöjligt att påverkat filmen. Han har även nu senaste dagarna klippt om filmen. Filmens längd har även förändrats. Filmens trailer har även ändrats.

Anjo har själv begärt ut dom handlingar som behövts för att göra granskningen. Granskningen bygger på de handlingar han fått av Anna. De handlingar han fått av Anna är även antecknade och inringade där det förekommer saker att anmärka på. De handlingar som syns i dokumentären kommer från Anna. Anjo är inte partisk eller påverkad av familjen Book.

Anjo har en lång intervju med det enda vittnet. Det finns även många fler vittnen som inte fick vara med på rättegångarna. Det enda vittnet minns händelsen som att den var igår. Anjo var tvungen att ställa ledande frågor för att hon skulle komma ihåg vilka som var där. Anjo gör en bättre bedömning av trovärdigheten av vittnen än både förundersökningsledaren och försvarsadvokaten.

Anjos dokumentär handlar inte om huruvida Antonio är skyldig eller oskyldig. I samband med dokumentären har Anjo hjälp Antonio med att komma i kontakt med en advokat som ska hjälpa till med en resning.

I dokumentären har Anjo alltid tänkt att han ska gå dit det pekar och inte dit han vill att det ska peka. Anjo inledde dokumentären opartiskt och objektivt genom att granska de handlingar han fått av Anna.

Motvikt har fått se den slutgiltiga versionen. Riks fick inte se den slutgiltiga versionen.

I dokumentären är det viktigt att det är proffs som uttalar sig. Anjo har därför med en pensionerad jurist istället för en advokat. Jurist är inte en skyddad titel.

I hovrätten hölls det inte någon förhandling utan dom bara godkände tingsrättens dom.

Antonio sa i förhör att han visste att målsägande var 13 år. Det är inte rättvist att han blev dömd för våldtäkt mot barn.

Anjo gjorde research i ett år och sedan kontaktade han experter och intervjuade dom under det andra året. Granskningen är gjord av experter.

Vad har jag glömt?
Citera
2025-02-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Finns antonios andra domar tillgängliga?
Har inte hittat domen om sexuellt ofredande som skulle hänt innan domen om våldtäkt mot barn men som han blev dömd för efter enligt Anjo.
(FB) Anna Books son Antonio Toledano Book dömd för misshandel, skadegörelse, kört påtänd Anna Books son Antonio Toledano Book dömd för misshandel, skadegörelse, kört påtänd

Citat:
Detta gjorde Antonio förbannad och han skrek och anklagade Anton för att hon
försökte ragga på hans tjej och att hon försökte kyssa henne. Han skrek att hon var en hora
och sa att han skulle slå in ansiktet på henne och han puttade till henne så att hon föll i soffan
och på golvet flera gånger.
Plötsligt tog han ett struptag runt hennes hals och han var riktigt arg då. De stod båda på
golvet och är enligt henne jämnlånga ungefär, men han är mer muskulös. Hans tag runt halsen
gjorde ont. Amanda försökte hela tiden gå emellan och han släppte till slut.
Antonio tog även hennes mobiltelefon och kastade den i golvet så att skärmen lossnade och
det blev sprickor i glaset.

Citat:
Anton kunde senare se att hon var röd på halsen där han haft sitt grepp. Hon har fotat detta
och skickar bild via mail till fhl. Hon hade även blåmärke på vardera lår efter att han puttat
henne ned på golvet. Anton berättar vidare att Rebecca filmat en del av händelsen och hon
ska försöka vidarebefordra den filmen också.

Stackars Antonio som bara råkar illa ut. Och när han visade kuken för en flicka så var han enligt Anjo tvungen att göra det för det var Sanning och Konsekvens de lekte. Och då blir man ju tvungen att ta fram kuken ur byxorna om någon säger det. Stackars Antonio som är så välartad.

Och det är värre också för att han är kändisbarn enligt Anjo. Anjo säger själv att han utnyttjat att Antonio är kändisbarn för då får hans dokumentär mer uppmärksamhet. Så Anjo utnyttjar Antonio enligt sig själv. Det är ju så man gör när man gör en dokumentär. Det är sen gammalt. Och sen firar man jul tillsammans med dem en helg flera månader innan man gör slutredigering. Det är så man är objektiv. Det är också sen gammalt. Från dokumentärhandboken för den objektive.
Citera
2025-02-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeeesson
Det finns absolut ingen anledning att läsa den domen eftersom att vi har fått den återberättad av Anjo som har fått den berättad av Antonio. Antonio var oskyldig även där, dom spelade sanning eller konsekvens och Antonio blev tvingad mot sin vilja att visa kuken på en fritidsgård. HAN HADE INGET VAL.

Men precis, det var ju en lek.
Citera
2025-02-26, 18:41
Medlem
Telepatisks avatar
Någon som vet när hans jävla "dokumentär" släpps?
Citera
2025-02-26, 18:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Någon som vet när hans jävla "dokumentär" släpps?

På lördag, dock så håller han frenetiskt på att klippa om den så vi får väl se om det över huvud taget blir ett släpp.
Citera
2025-02-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
jag har inte tagit reda på det. Har två kanske tre nära kontakter på honom.

Mejla, jag vill bjuda på te.
Här är Wempa Flashbacks bountyhunter som ska ta fast och identifiera användare på flashback ihop med motvikt och Anjo för att sammanställa dokumentären om olika medlemmar som irriterat sekten.
https://www.wempa.se/
Tur att dom inte läser här? Wempa får jag vara med i ett avsnitt?
Citera
2025-02-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende2
Här är Wempa Flashbacks bountyhunter som ska ta fast och identifiera användare på flashback ihop med motvikt och Anjo för att sammanställa dokumentären om olika medlemmar som irriterat sekten.
https://www.wempa.se/
Tur att dom inte läser här? Wempa får jag vara med i ett avsnitt?

Frågan är varför det är så viktigt att man bryr sig om vad random människor på ett anonymt forum tycker och tänker.
Citera
2025-02-26, 19:08
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
På lördag, dock så håller han frenetiskt på att klippa om den så vi får väl se om det över huvud taget blir ett släpp.
Tack! Haha, ska bli intressant att se all kritik han kommer att få
Citera
2025-02-26, 19:19
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Ingen som kan sammanfatta vad Anna säger i intervjun på Voyd Play? Jag vägrar betala för den, speciellt nyfiken på vad hon säger om Antonio-fallet och eventuellt dokumentären.

Jag tittar nu, Jonna är "programledare"
Citera
2025-02-26, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Jag tittar nu, Jonna är "programledare"

Kan du inte sammanfatta ungefär vad Anna säger om Antonio/dokumentären?
Citera
2025-02-26, 19:28
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Kan du inte sammanfatta ungefär vad Anna säger om Antonio/dokumentären?

Det var ett inslag på typ 2 minuter där Anna med tårögda ögon förklarar att DET som hände år 2017, tog bort alla hennes drömmar och framtidsplaner. Och avslutade med att man måste sluta "skamma" varandra, och nu minsann...ja... typ...nu så skäms hon minsann inte längre.

Jag trodde det skulle vara i alla fall 30 min

Och det betalade jag 59 kr för
Citera
2025-02-26, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Det var ett inslag på typ 2 minuter där Anna med tårögda ögon förklarar att DET som hände år 2017, tog bort alla hennes drömmar och framtidsplaner. Och avslutade med att man måste sluta "skamma" varandra, och nu minsann...ja... typ...nu så skäms hon minsann inte längre.

Jag trodde det skulle vara i alla fall 30 min

Och det betalade jag 59 kr för

Haha, tack för svaret. Men beklagar att du slösade dina pengar i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in