2025-02-20, 09:46
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, Elis Hedlund. Noel Nyberg, i aiks j20, skulle definitivt inte kunna spela division 1 hockey idag. En annan är 08:an Max Hofvberg som är bättre än en del i j18 laget.
Robin johansson i Clemens alag kom inte med i aiks u15, trots att han var bättre än många andra.

Att intresset avtar är ju rätt naturligt när du inte behandlas rättvist i en tryout. Att sedan sitta och pendla för att.spela i en mindre klubb utanför stan är det ju inte alla föräldrar som har råd med heller.

Kollade igenom Clemensnäs J20 lite och det ser ut som att AIK ända har en bra utbildning, eftersom att dom flesta i Clemensnäs som gör poäng är från AIK.

Sedan så är det ju givetvis inte bara poäng som gör en riktigt bra hockey spelare.

Vet inte vad det kostar att spela hockey för juniorer, men soppan är fan inte billig.
Citera
2025-02-20, 10:08
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
. Sedan handlar det inte om vem som har mest talang att bli J20-spelare, det handlar om vem som eventuellt med rätt träning och instälning kan bli SHL-spelare. En pojk/juniorspelare som lever på sin storlek och fart får ofta problem när de andra växer ikapp.

Skellefteås Valter Lindberg (06a) är ett bra exempel på att storlek och hög fart inte är ett måste. Den killen är smart.

Självklart så är livet orättvist ibland. Gäller knappast bara i Skellefteå ...jag gissar att det är sura miner och låter likadant i hela hockey Sverige bland föräldrarna när ungdomar åker ur shl lagens undomslag?
Senast redigerad av HazzardAlard 2025-02-20 kl. 10:52.
Citera
2025-02-24, 00:12
Medlem
SAIK lyckades ju inte ens spela i spela i Top10 i Sverige, går sådär i J18..... Så nja...
Frölunda toppar J20 top10, ligger bra med i J18. Har flest exporter av alla SHL-lag till NHL(senaste 25åren), så jag skulle föreslå dom!
Min son gick där för 8-9år seden och vi fick en fin inblick i föreningen som föräldrar. Har bara gått att säga om dom.
Citera
2025-02-25, 14:17
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
SAIK lyckades ju inte ens spela i spela i Top10 i Sverige, går sådär i J18..... Så nja...
Frölunda toppar J20 top10, ligger bra med i J18. Har flest exporter av alla SHL-lag till NHL(senaste 25åren), så jag skulle föreslå dom!
Min son gick där för 8-9år seden och vi fick en fin inblick i föreningen som föräldrar. Har bara gått att säga om dom.

Att Skellefteås J20 är dåliga i år kan ju bero på att dom bästa 05-06or är uppflyttade till A-laget.

Men deras egna 07 och 08or är väl inget att hänga i julgranen direct.

Spelar grabben din fortfarande?
Citera
2025-02-25, 15:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Att Skellefteås J20 är dåliga i år kan ju bero på att dom bästa 05-06or är uppflyttade till A-laget.

Samma är det i Rögle 4-6 från j20 i A-laget denna säsong pga skador...samt att de är bra.
Citera
2025-02-25, 15:57
Medlem
Citat:

Men deras egna 07 och 08or är väl inget att hänga i julgranen direct.

Spelar grabben din fortfarande?

Nä, inga bra kullar, förutom Klingsell, Johannesén och nån till. Båda är tagna utifrån, så inga Skellefteåkillar.
Citera
2025-02-25, 16:08
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Nä, inga bra kullar, förutom Klingsell, Johannesén och nån till. Båda är tagna utifrån, så inga Skellefteåkillar.

Tre stycken 06 AIKare som var på gränsen i try outen och det snackades om var Manberg, Boström och Oskar Fälten ... Vad säger du om dom spelarna? Var det också "politik"..?

Dom gjorde sedan det där "touchdown" målet mot sina gamla AIK polare, som var på alla sociala medier för ett par år sedan.

Spelar i Clemensnäs J20 i dagsläget.
Senast redigerad av HazzardAlard 2025-02-25 kl. 16:24.
Citera
2025-02-25, 16:31
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Samma är det i Rögle 4-6 från j20 i A-laget denna säsong pga skador...samt att de är bra.

Min dotter känner Axel (målvakten) han är visst ganska bra om jag förstått rätt. Har inte fått prova på SHL ännu men det kanske kommer.
Citera
2025-02-25, 16:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Min dotter känner Axel (målvakten) han är visst ganska bra om jag förstått rätt. Har inte fått prova på SHL ännu men det kanske kommer.

Axel var bästa j20 målvakt i grundserien i höstas.. nu i Top10 har det gått tungt för Rögle (De bästa spelar med A-laget) då har Folkesson överträffat Axel.
Axel har stått ett antal seniormatcher i Halmstad Hammers div 1.
Axel e 1,95m ... en bra storlek
Senast redigerad av perry2 2025-02-25 kl. 17:22.
Citera
2025-02-25, 17:18
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ac´xel var bästa j20 målvakt i grundserien i höstas.. nu i Top10 har det gått tungt för Rögle (De bästa spelar med A-laget) då har Folkesson överträffat Axel.
Axel har stått ett antal seniormatcher i Halmstad Hammers div 1.
Axel e 1,95m ... en bra storlek

Det gäller att få chansen. Det är som sagt många lovande spelare som lägger av pga att ingen ser dom. Hoppas att det går bra för Axel, tydligen riktigt trevlig kille också.

Vi har släkt uppe i Västerbotten så jag har lite bättre koll där.
Citera
2025-02-25, 17:24
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Det gäller att få chansen. Det är som sagt många lovande spelare som lägger av pga att ingen ser dom. Hoppas att det går bra för Axel, tydligen riktigt trevlig kille också.

Vi har släkt uppe i Västerbotten så jag har lite bättre koll där.

Få målvakter går från J20 till SHL... ofta div 1 o Ha. En fd Röglejunior står nu i Bofors, Samuel Johnsson, en annan gör det bra i Kalmar J Crespin

Samuel J kommer att få jobb i Shl nästa år Crespin kanske ett år senare.
Citera
2025-02-25, 17:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Axel Nyman SHL premiär idag som backup
----------------
Head Coach: Hansson, Roger
75. Holm, Arvid
30. Nyman, Axel

1st Line
3. Kapla, Michael
51. Själin, Calle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto