Estniska Pöltsamaa kange är hur grym som helst! Köpte igår och fick en käftsmäll när jag smakade. Typ som när man smakar wasabi.
Men så god!
0.79 € för en tub på 65 gr.
Finsk senap ska ju enligt finländare vara något så in i hästväg bra. (Som det mesta annat i Finland enligt finländare) Nu har jag testat Turun sinappi, Auran sinappi, och Koti sinappi i originalvarianterna samt Turun Stark (som inte var stark). Nej, det var inte så bra. Jag är besviken. Slotts slår alla dessa utan att Slotts original är speciellt bra. Där föll denna "legend" om finsk senap. Det kanske finns nån finsk senap som är riktigt bra men dessa mest sålda varianter är inte så bra alls. Ätbara men utan tryck och svag egentlig senapsmak. Urvattnade på något vis.
Fel.. Det är bara för att du har smaken i tummen och tummen i arslet. Finsk senap är bäst 😁
Slotts? Fyfaen 😂😂😂
Det finns en man kan göra själv. Man kokar egen och hemligheten är att lägga i en skvätt whiskey eller brandy. Tänk er styrkan av senap och sedan en brändsocker-whiskey slag i käften när man har den på julskinkan, kabanossin eller sin vanliga korv med bröd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!