2025-02-24, 20:42
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
$1.5 gånger max supply på 100,000,000,000 ger en market cap på $150 miljarder idag.
När priset är $100 dollar har du en market cap på 10 biljoner dollar.

Att jämföra med Bitcoin som har en market cap på 1.8 biljoner dollar idag...

Du tänker dig att Apple, Microsoft, Google och världens alla företag skall gå all in i Pi Network? Eller hur skall den nå dessa nivåer tänker du? Om ett år alltså...?

Fast du förstår väl att nuvarande market cap bara är en tillfällig beräkning och att förutsättningarna för ovanstående kan ändras något enormt vid händelse av att dom avbryter möjligheten att mina fler tokens och framförallt bränner stora mängder. Exempelvis sådant som inte kunnat claimas av diverse skäl.

Exempelvis sitter ju många med enorma mängder tokens dom inte kan claima då få i deras referensgrupp gjort KYC osv samt är helt inaktiva.

Stirra dig inte blind på dagsläget.
Citera
2025-02-24, 20:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Fast du förstår väl att nuvarande market cap bara är en tillfällig beräkning och att förutsättningarna för ovanstående kan ändras något enormt vid händelse av att dom avbryter möjligheten att mina fler tokens och framförallt bränner stora mängder. Exempelvis sådant som inte kunnat claimas av diverse skäl.

Exempelvis sitter ju många med enorma mängder tokens dom inte kan claima då få i deras referensgrupp gjort KYC osv samt är helt inaktiva.

Stirra dig inte blind på dagsläget.
Låter inte så decentraliserat. Lär inte locka Apple, Google och Microsoft.

Men vi får se. Jag återkommer om ett år så får vi se om priset är $100. Hoppas du inte blivit avstängd tills dess (vilket är gångbart för många som gör liknande utfästelser i diverse shitcoin trådar).
Citera
2025-02-24, 20:48
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Låter inte så decentraliserat. Lär inte locka Apple, Google och Microsoft.

Väldigt udda kommentar. Vadå inte decentraliserat? Vad har dom för skyldighet att låta folk fortsatt få gratis tokens genom att klicka på en knapp i en app?

Anledningen till att du övht kan sälja dina gratis tokens idag, och folk har gjort för miljarder kronor senaste dagarna, är för att stora investerare redan gått in med enorma pengar i projektet och liquidity.

Och dom gör nog inte det för att vara snälla. Eller hur?
Citera
2025-02-24, 20:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Väldigt udda kommentar. Vadå inte decentraliserat? Vad har dom för skyldighet att låta folk fortsatt få gratis tokens genom att klicka på en knapp i en app?

Anledningen till att du övht kan sälja dina gratis tokens idag, och folk har gjort för miljarder kronor senaste dagarna, är för att stora investerare redan gått in med enorma pengar i projektet och liquidity.

Och dom gör nog inte det för att vara snälla. Eller hur?
Det gör dom för att dumpa på retail, och gå vidare till early access i nästa start up. Jag har varit med sedan ICO eran 2017, det är så VC funkar.
Citera
2025-02-24, 20:54
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Det gör dom för att dumpa på retail, och gå vidare till early access i nästa start up. Jag har varit med sedan ICO eran 2017, det är så VC funkar.

Fast nu säger du ju emot dig själv. Retail är redan inne, gratis.
Det är just nu retail som dumpar på VC.
Citera
2025-02-24, 20:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Fast nu säger du ju emot dig själv. Retail är redan inne, gratis.
Det är just nu retail som dumpar på VC.
Ok. Vi hörs om ett år.
Citera
2025-02-26, 12:22
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
Jag har hängt med sedan 2016. Sedan dess kan jag räkna på två händer krypton som faktiskt lyckats att slå igenom större, så som DOGE.

Att den är uppe i 1,5 nu är ännu en hype om att listas på Binance. Så fort den gör det når den ut till majoriteten av kryptoanvändare som alla garanterat har Binance eller Coinbase konton och de kommer dumpa ner den igen. Eller om man ser ett större "värde" i den gentemot andra krypton köra den till månen.

Eller så en vecka senare dör hypen ut och den blir bortglömd bland resten av 8000 krypton där ute. Och du kommer aldrig mer få chansen att casha ut nå större belopp. Eller så blir det något jätte stort och fint och du blir skitglad.

Jag sålde största delen ja, behöll ca 1500 Pi + de jag inväntar från mina 66 miners om de får igenom sina KYC och resten eller delar av 22000 Pi delas ut. Så jag har gått med vinst stort, kan gå med mycket mer vinst utöver. Och du chansar på Vinna eller Försvinna 50/50. Tro mig, det misstaget gjorde jag många gånger själv, girighet är en bitch i kryptovärlden.

Du får gärna utveckla hur denna krypto utvecklats länge, till vad?
Vad gör den bättre än något annat krypto?

De de har under den långa tiden: Fått ihop många användare genom pyramidspel och livnärt sig på dessa med att aktivera reklam i appen.
Och sedan satt igång en blockkedja live som inte gör något speciellt utöver vad andra krypto blockkedjor kan göra redan? Enda unika är att du bryter block på mobilen vilket är ovanligt idag, men du skapar ändå inget "värde" med brytningen.

Mycket ord och svammel.
Du skröt för någon dag sedan hur du lyckades sälja av ditt strax över 1 dollar. Den är redan uppe i nästan 2 dollar per token igen, och det efter att 50 miljoner Indier och afrikaner sålt direkt dom fick chansen, och sådana som dig.
Och trots att marknaden kraschat hårt i veckan i övrigt.

Alltid kul se folk skryta och spela duktiga för att få den i röven bara någon dag senare.
Grattis!

Nästa gång, sälj i smyg och spela inte erfaren och skräm bort andra från att tjäna pengar.
Allt väl
Citera
2025-02-26, 14:14
Medlem
Citat:
Mycket ord och svammel.
Du skröt för någon dag sedan hur du lyckades sälja av ditt strax över 1 dollar. Den är redan uppe i nästan 2 dollar per token igen, och det efter att 50 miljoner Indier och afrikaner sålt direkt dom fick chansen, och sådana som dig.

Alltid kul se folk skryta och spela duktiga för att få den i röven bara någon dag senare.
Grattis!

Nästa gång, sälj i smyg och spela inte erfaren och skräm bort andra från att tjäna pengar.
Allt väl

Precis vad jag tänkte skriva! 👑
Citera
2025-02-26, 17:28
Medlem
"Minade" PI för skojs skull när den kom men slutade ett par år sedan, har en hel del PI men för att få ut dem till min PI wallet så måste jag göra KYC? Stämmer det?
Citera
2025-02-26, 17:50
Medlem
Citat:
Mycket ord och svammel.

Grattis!

Allt väl
Du är inte bättre än personen du besvarade. Vad säger du om priset går till $0.0001 imorgon?

Lite för tidigt att snacka.
Citera
2025-02-26, 17:51
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Mycket ord och svammel.

Grattis!

Allt väl

Du är inte lite efterbliven va? Du läser inte vad jag skrivit. Jag sålde av för att garantera vinst och lade undan en del också + att jag har 5 siffrigt Pi på väg in från alla i gruppen.. Jag har minat med 66 medlemmar sedan start. Så jag har sålt en mycket liten del. Jag har 74.2% kvar efter försäljning..
Och jag slår vad om att du kommer hålla ända in i det sista pga av girighet och förlora allt när den dumpar till ören. När hade du tänkt sälja då? Roliga är att du skriver fantasinummer som skulle göra Pi större än Bitcoin, lol. Matematik är inte din starka sida. Loser mentalitet.
Senast redigerad av TjockisHarald 2025-02-26 kl. 18:18.
Citera
2025-02-26, 17:54
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
"Minade" PI för skojs skull när den kom men slutade ett par år sedan, har en hel del PI men för att få ut dem till min PI wallet så måste jag göra KYC? Stämmer det?

Yes eller så förlorar du allt. Nedräkning på KYC är 7 timmar kvar att slutföra. Fast å andra sidan har de skjutit på deadline en gång tidigare redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in