2025-02-24, 19:40
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, precis.

Är det teknomonarki de insinuerar?

Det vet han nog inte ens själv.
För att det ska gå igenom så måste han köra över hela senaten och allt.
Han får ju inte bli omvald till president hur många gånger som helst heller, men han har ju sagt att han har en lösning på det.
Citera
2025-02-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vilken propaganda är du hjärntvättad av då?

Ingen. Jag tar del av olika länders media. Propagandan är väl lika illa från båda sidor men naiva svenskar som inte kan tänka längre än nästan räcker förstår inte varför halva jordens befolkning (exklusive Kina som avvaktar) står bakom Trump. Han har ju väldigt många människor och länder bakom sig.

Skulle snarare säga att det är rätt osunt att 90-95% av alla svenskar tycker illa om honom. Det säger en hel del om den "svenska demokratin". I ett demokratiskt land hade tex SVT lyft fram båda sidor men du får bara ta del av en sida eftersom det är "förbjudet" i Sverige att tala gott om Trump.
Citera
2025-02-24, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det vet han nog inte ens själv.
För att det ska gå igenom så måste han köra över hela senaten och allt.
Han får ju inte bli omvald till president hur många gånger som helst heller, men han har ju sagt att han har en lösning på det.
Ja, precis.

För att bli en teknomonark så lär han gå emot mer än kongressen, dvs konstitutionen.
Samtidigt faller demokratin.
Citera
2025-02-24, 19:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Ingen. Jag tar del av olika länders media. Propagandan är väl lika illa från båda sidor men naiva svenskar som inte kan tänka längre än nästan räcker förstår inte varför halva jordens befolkning (exklusive Kina som avvaktar) står bakom Trump. Han har ju väldigt många människor och länder bakom sig.

Skulle snarare säga att det är rätt osunt att 90-95% av alla svenskar tycker illa om honom. Det säger en hel del om den "svenska demokratin". I ett demokratiskt land hade tex SVT lyft fram båda sidor men du får bara ta del av en sida eftersom det är "förbjudet" i Sverige att tala gott om Trump.
Ingen, okej. "Jag tar del av olika länders media" - detta kan vara det dummaste jag har läst idag.

Du saknar egna insikter och principer, och tar enbart del av det som algoritmerna på ditt flöde presenterar till dig.

Dessa 90-95% av svenskarna existerar bara i ditt huvud.
Citera
2025-02-24, 19:52
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Därför att Trump avskyr krig. Det är dåligt för ekonomin.

Vem har sagt att krig är dåligt för ekonomin? Krig är enormt vinstgivande, det är där teknologisk utveckling sker, se på Ukraina där droner har fått betydande roll, blir en mångmiljardindustri.
Citera
2025-02-24, 20:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Tack för din insiktsfulla analys.
Varsågod.

Läs på om USAs militära industri och landets historia istället för att gurgla Trumps inlägg på truth social.

"Krig är dåligt för ekonomin" ha ha.
Citera
2025-02-24, 20:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Din nivå är verkligen imponerande. Hade jag haft ork skulle jag anmäla dig och fått dig kickat härifrån men inte ens det orkar jag lägga energi på. Du får fortsätta underhålla med din frustration.

Vilken frustration? Jag har ju bara skrivit att USA ser ut att gå in i en svårare ekonomisk period, detta backas upp av många ekonomiska experter, du är inte en av dessa.
Citera
2025-02-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vilken frustration? Jag har ju bara skrivit att USA ser ut att gå in i en svårare ekonomisk period, detta backas upp av många ekonomiska experter, du är inte en av dessa.

Ok. Jag har en annan åsikt. Acceptera det och gå vidare, eller så kan du fortsätta underhålla mig. Det är helt upp till dig.
Citera
2025-02-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Varsågod.

Läs på om USAs militära industri och landets historia istället för att gurgla Trumps inlägg på truth social.

"Krig är dåligt för ekonomin" ha ha.

Du kanske ska hoppas på nobelpriset i ekonomi och vetenskap, men först ska du nog lära dig att stava och sluta särskriva. Det kommer göra dig aningen mer trovärdig.
Citera
2025-02-24, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur sjutton kan folk rösta på den där ljugande Orangutangen!?
USA hade en dement president i 4 år, det är väldigt mycket mer konstigt än att folk röstade på Trump.
Citera
2025-02-24, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Trump gillar att spela golf och har redan spenderat 10,7 miljoner dollar på resor till sina anläggningar. Ganska mycket för en månad.

https://www.huffpost.com/entry/trump-workers-golfing_n_67b6ee40e4b0cc5d7799a5a0

https://www.washingtonpost.com/opinions/2025/02/20/trump-second-term-golfing-resorts/
Han kommer aldrig i närheten av Biden som tog ledigt lika mycket som en genomsnittsamerikan gör på 50 år, under sina 4 år. Ingen president har jobbat så lite som Biden.
Citera
2025-02-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
USA hade en dement president i 4 år, det är väldigt mycket mer konstigt än att folk röstade på Trump.

Haha. Det där är överkurs för hjärntvättade svenskar som tror världen består av SVT, Aftonbladet och sociala medier vars svenska vänner förmedlar dem världsbilden. Tack för dagens bästa inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in