2025-02-24, 17:06
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Är det bra eller dåligt att SD äntligen kommer in i Israelvärmen?

https://www.jpost.com/breaking-news/article-843496
Citera
2025-02-24, 17:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Är det bra eller dåligt att SD äntligen kommer in i Israelvärmen?

https://www.jpost.com/breaking-news/article-843496

Bra att Israel har mognat. Israel sa ju nyligen att Trump är deras bästa vän någonsin, så Israeliska politiker har fattat.
Citera
2025-02-24, 17:09
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Vet ju att SD-folk som Christoffer Dulny, Kent Ekeroth och Björn Söder varit på flera politiska besök i Israel och etablerat kontakter.
Citera
2025-02-24, 17:18
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vet ju att SD-folk som Christoffer Dulny, Kent Ekeroth och Björn Söder varit på flera politiska besök i Israel och etablerat kontakter.
Ekeroth! Ni ser. Han levererar trots att han inte är med. En av SDs genom tiderna bästa politiker!
Citera
2025-02-24, 17:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRwmrd/jimmie-akesson-om-kontroversiella-israelresan-ett-gott-bemotande
Glöm inte Jimmiyes israelresa.

Citat:
Sverigedemokraternas ledare, Jimmie Åkesson, besökte Israel och mötte två ministrar trots landets officiella policy att inte ha kontakt med partiet.
Åkesson uttrycker att besöket syftade till att fördjupa förbindelserna mellan SD och Israel och att han anser detta mål uppnått.
Besöket är anmärkningsvärt eftersom israeliska regeringen officiellt vägrar att interagera med SD på grund av dess högerextrema rötter.

Personligen tror jag jimmy blev hotad med ett erbjudande och nu är i deras koppel.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 2025-02-24 kl. 17:23.
Citera
2025-02-24, 17:40
Medlem
fluff995s avatar
Vad bra. Internationella relationer med Israel är verkligen jätteviktiga för Sverige...
Citera
2025-02-24, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad bra. Internationella relationer med Israel är verkligen jätteviktiga för Sverige...

Det har inte SD sagt. Men islam-hatare som du och jag bör vara glada över att SD är vän med det land som araber hatar mest.
Senast redigerad av JohanSverkersson 2025-02-24 kl. 17:52.
Citera
2025-02-24, 18:04
Medlem
Stark-Senaps avatar
Konstigt det har dröjt så länge
De har identisk syn på araber
Citera
2025-02-24, 18:56
Medlem
smellybuttlers avatar
De allra radikalaste inom SD skulle rygga tillbaka i en diskussion med de moderataste i Netanyahu’s krets.

Kan föreställa mig Jimmy ringa sin fru efter ett möte med Likud, gråtandes och säga ”vi vill ju bara att araberna åker hem till sina hemländer om det finns säkerhetsgarantier, inte våldta och slakta oskyldiga kvinnor och barn i koncentrationsläger”
Citera
2025-02-24, 19:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Det var väl på tiden att Israels inställning till SD mjukas upp lite. Jag har aldrig uppfattat SD som antisemitiska eller judefientliga. Inte på central nivå i vart fall. Problemet är att SD lyckas hitta många riktigt lågbegåvade till politiska uppdrag ute i landet som emellanåt t.ex. skriver antisemitiskt på sociala medier. Det kan ju ha bidragit till att det tagit så lång tid kanske?

Sedan undrar man ju såklart vad som ligger bakom. Kanske ser Israel att de just nu behöver ha alla vänner de kan få och att antisemitismen i Sverige mest finns inom Vänsterpartiet?
Citera
2025-02-24, 20:15
Medlem
Europes avatar
Jag har tidigare skrivit att Israel skjuter sig i foten när de vägrar kontakt med Sveriges Israelvänligaste parti, speciellt som flera andra svenska riksdagspartier är fyllda med islamister som önskar utrota alla judar. Efter att jag har skrivit det har en studie kommit fram till att SD är EU:s tredje Israelvänligaste parti. Kul att förnuftet har segrat i Israel.
Citera
2025-02-24, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
De allra radikalaste inom SD skulle rygga tillbaka i en diskussion med de moderataste i Netanyahu’s krets.
Eller i alla fall skulle de aldrig våga erkänna öppet att de håller med. För den delen skulle de nog inte bli så glada över vad många i den regeringen tycker om alla icke-judar.

De får nöja sig med att enas i sitt hat av araber och tron på etniskt definierade stater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in