Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Det finns ingen tvättmaskin som steriliserar tvätten. Blandar du kallingar med annat så har du dina rövbakterier på all din tvätt när du tar ut den från maskinen.
Att man sorterar underkläderna och tvättar de för sig beror förstås på att 1) kläderna sitter tajt om röven, där du har osynliga rövbakterier oavsett hur noga du torkar och duschar dig efter att ha gjort dina behov och 2) för att kunna tvätta underkläderna i 60 grader.
Dina vanliga kläder, som byxor och skjortor tvättas i max 40 grader om du följer tvättråden och vill att de ska ha nån livslängd.
Hur gör jag om jag lagt av en riktigt brakare och således fått e.colibakterier i mina jeans eftersom en del av bakterierna då passerar genom kallingarnas tyg?
Är de jeansen för alltid förpassade att tvättas med kalsongerna då eller? För annars kommer väl bakterierna från jeansen att blandas med övriga kläder?
Jag är lite lite orolig att det lätt kan uppstå en snöbollseffekt av kontaminerade kläder, och således undrar jag om det kanske finns tips om hur bäst utforma ett system för att märka kläder som behöver tvättas med kalsonger för att inte sprida kontamination.