2025-02-24, 17:15
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Hur är det egentligen? Är det lagligt att beställa från med tjugo+*Fyra

NEJ pga de skickar från Danmark

Lag (2012:595) om införsel av och handel med sprutor och kanyler

2 § En privatperson får inte föra in sprutor eller kanyler till Sverige. Detta gäller dock inte om privatpersonen för in produkterna för sitt eget eller familjemedlems medicinska bruk eller annat lovligt ändamål.
Citera
2025-02-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kanyler.com är nr 1 sidan och köpa från. Överlägset. Beställ med klarna. Och ha Postnord app. Då kan du vara helt säker.

Klarnas Köparskydd https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/

Kommer till ombud?
Citera
2025-02-24, 19:09
Medlem
Blindtarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Kommer till ombud?

Alltid spårbara leveranser därifrån! det är ju en helt laglig verksamhet
Jag själv och alla mina bekanta handlar ifrån kanyler.com. Jag Tycker personligen att det är värt att gynna en svensk mindre verksamhet så att vi byggare slipper handla från utlandet.. dessutom så slipper vi få onödiga ögon på oss, priserna är ju ändå snarlika danmarks ändå.
Citera
2025-02-25, 12:43
Medlem
timelesss avatar
Citat:
Kommer till ombud?
Detta undrar jag också
Citera
2025-02-27, 15:34
Medlem
Citat:
Kommer till ombud?

Citat:
Ursprungligen postat av timeless
Detta undrar jag också

Man får en rosa plastpåse som brevbäraren mosar in i lådan
Citera
2025-02-27, 16:09
Medlem
Blindtarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeless
Detta undrar jag också

Lite större order så kommer det till ombud.. beror ju på om brevbäraren får in dem i postlådan eller inte.
Oavsett så är ju alla deras försändelser spårbara.
Citera
2025-03-07, 14:24
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
NEJ pga de skickar från Danmark

Lag (2012:595) om införsel av och handel med sprutor och kanyler

2 § En privatperson får inte föra in sprutor eller kanyler till Sverige. Detta gäller dock inte om privatpersonen för in produkterna för sitt eget eller familjemedlems medicinska bruk eller annat lovligt ändamål.

Så det som kan hända är att tullen stoppar ett paket från Danmark och kräver recept från mottagaren då. Altså väldigt låg risk, men dock en risk
Citera
2025-03-09, 23:08
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindtarm
Lite större order så kommer det till ombud.. beror ju på om brevbäraren får in dem i postlådan eller inte.
Oavsett så är ju alla deras försändelser spårbara.

Brevbäraren lägger leveransen utanför dörren, fotograferar och "bevisar" därmed att denne har "levererat". Inget ID eller påskrift krävs ju av sändaren.
Fick själv en leverans med två fulla bögrosa plastkassar på det viset, slängda utanför dörren.
Luffarfasoner!
Första och sista gången jag beställde från kanyler.com

Inget fel på grejorna i sig, dock.
Citera
2025-03-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Fick själv en leverans med två fulla bögrosa plastkassar på det viset, slängda utanför dörren.
Luffarfasoner!

Håller med… Tycker att det påminde om Beatrice Asks förslag på rosa brev för att hänga ut sexköpare.

Jätteudda paketering
Citera
2025-03-10, 08:04
Medlem
Blindtarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Brevbäraren lägger leveransen utanför dörren, fotograferar och "bevisar" därmed att denne har "levererat". Inget ID eller påskrift krävs ju av sändaren.
Luffarfasoner!

Företagen bestämmer ju inte vad Postnord eller brevbäraren gör, Bor man i lägenhet och har liten brevlåda så gör ju Postnord på detta sättet numera eller så lämnar dem till ombud om brevbäraren inte får in paket i brevlådan, Det är olika och beror på storlek oxå, Så korkad argument.

Angående färg så verkar dem ha många olika färger på sina fraktpåsar jag personligen har fått svart och röd, Verkar som alla med autism får rosa paket. Snacka om att greppa halmstrån.. Att kasta skit på ett företag som sköter sig så bra som dem gör och som löser ett problem är bara så tramsigt.
Senast redigerad av Blindtarm 2025-03-10 kl. 08:07.
Citera
2025-03-10, 15:18
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindtarm
Företagen bestämmer ju inte vad Postnord eller brevbäraren gör, Bor man i lägenhet och har liten brevlåda så gör ju Postnord på detta sättet numera eller så lämnar dem till ombud om brevbäraren inte får in paket i brevlådan, Det är olika och beror på storlek oxå, Så korkad argument.

Angående färg så verkar dem ha många olika färger på sina fraktpåsar jag personligen har fått svart och röd, Verkar som alla med autism får rosa paket. Snacka om att greppa halmstrån.. Att kasta skit på ett företag som sköter sig så bra som dem gör och som löser ett problem är bara så tramsigt.

Ehh, jo man kan begära att mottagaren legitimerar sig när man skickar paket.
Men det kostar ett par kr till, har jag för mig.

Har besökt både slott och koja. Inte skitmånga av någon som har gigantiska gapande hål till brevlådor där fulla bärkassar får plats.
Oavsett storlek så ligger paketen allt som oftast dumpade utanför dörren, varsågod och stjäl typ.
Iaf Postnord gör på detta sätt. Men det är väl bara en tidsfråga innan de går samma väg här som i Danmark.

Och ska du kalla någon tramsig så funkar det nog bättre om du inte själv beteer dig sju resor värre, i samma inlägg.
Brukar du använda medfödda handikappande syndrom som skällsord?
Du brukar kanske skratta åt farbröder med stora näsor också, sådär så du kissar lite i blöjan också?

Nä, jag kastade inte skit på Kanyler.com som sådana.
Endast bristen på val av leveranssätt, när nu potnord är som de är.
Citera
2025-03-11, 17:57
Medlem
”Hos oss får du inte bara produkter av högsta standard utan också en trygg och bekväm upplevelse varje gång du handlar.”

Kändes varken tryggt eller bekvämt att dra hårt i en plastpåse för att få ut den ur en liten brevlåda.

Pundarverktyg kanske inte ska skickas i plastpåse oavsett färg. Bara en tanke. Det är inte kläder de skickar…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in