Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Det beror på hur fredsavtalet kommer att se ut. Just nu verkar det som om avtalet kommer att sluta i kraftig rysk favör. I det fallet kommer Ryssland att uppnå alla sina krigsmål om inte till fullo, så nära inpå i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Du tycks glömma att det aldrig kan bli ett fredsavtal om inte Ukraina går med på det. Det är inte USA och Ryssland som krigar mot varandra, så ett fredsavtal enbart mellan de parterna binder inte Ukraina. Däremot kan det givetvis påverka Ukrainas förmåga att fortsätta slåss, men det riskerar att leda till en rysk vinst och det tror jag inte Trump vill förklara hemma i Washington. Amerika blir ju inte great again om man låter Ryssland vinna ett helt land samtidigt som USA:s anseende släpas i smutsen. Och som jag skrev i ett svar till din kompis Frank av Danmark, så mot bakgrund av den kritik Trump riktade mot Biden för uttåget ur Afghanistan så är nog inte Trump sugen på en likartad utveckling den här gången med 3 år och 11 månader kvar av mandatperioden.
Du tycks tro att Ukraina kommer att ha något att säga till om i kommande fredsavtal? Dina förhoppningar är beundransvärda dock naiva. Det finns inte mycket i dagsläget som tyder på att Trump kommer att vända i sin hållning till hur fredsavtalet kommer att se ut. Gör han det så kommer han att framstå som svag. Ryssland har aldrig varit ute efter att "vinna ett helt land" (som du säger) men att säkra ryssarnas säkerhet i de östra oblasten.
Jag förstår inte riktigt ditt och vissa andras hat mot Trump. Han gör ju sitt yttersta för att hjälpa Ukraina att överleva som nation i och med medlingen. På en månad har han lyckats komma miljontals mil närmare en lösning på konflikten i jämfört med vad EU har lyckats med under flera år. Ditt hat borde riktas mot EU istället för deras destruktiva politik och ryggdunkeri, som i långa loppet kommer att begrava Ukraina som nation.