Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor

Ännu en dåre som har svårt för tolkningsförmåga (läsa).

Om du hade läst den första länken så... Just saying!
Jag läste första länken. Den visar att alla föredrog att hålla ihop. Sedan kom terrorisering från Kiev i 8 år. Då är det inte lika roligt att vara kvar, dom sa hej då till Kiev och nazdrovlje till Moskva.

Men fortsätt hänvisa till gamla dokument 🤡
Citera
2025-12-29, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag läste första länken. Den visar att alla föredrog att hålla ihop. Sedan kom terrorisering från Kiev i 8 år. Då är det inte lika roligt att vara kvar, dom sa hej då till Kiev och nazdrovlje till Moskva.

Varför kan du inte svara på detta?
Går du med på FN-övervakade undersökningar? Då är vi överens, och kan sen snacka om vad östra Ukraina vill eller inte.

"De undersökningar som gjorts efter 2022 visar ett dramatiskt skifte. Enligt Kyiv International Institute of Sociology (KIIS) från december 2022 ville bara 2% av ukrainare att landet skulle gå med i en union med Ryssland, ner från cirka 13% i februari 2022 före invasionen."

"Undersökningar från 2023-2024 visar liknande resultat: över 80-90% av ukrainare (inklusive i de östra regionerna som fortfarande kontrolleras av Ukraina) stödjer nu EU- och NATO-medlemskap."
Citera
2025-12-29, 20:24
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Om du tror att folk tar beslut om krig ska fortsättas eller inte baserat på vem som smickrar en mest så är du illa ute.

Faktum är att Trump insett att kriget är förlorat. Just därför vill han få ett slut på det innan han framstår som en förlorare...
Du menar uppenbarligen att ukrainarna ska rulla ut röda mattan?
Kommer aldrig att ske, ryska halsar kommer skäras lång tid framöver och Trump kommer förpassas där han ska vara- i hotellfoajén och sälja korv.
Citera
2025-12-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Ja men du kan nog läsa igenom båda källorna igen..
Går du med på EU-övervakade undersökningar? Då är vi överens, och kan sen snacka om vad östra Ukraina vill eller inte.
Vad jag går med på spelar ingen roll. Jag ger inte mycket för EU-övervakade undersökningar. Du förstår väl att det är propaganda?

Östra Ukraina har redan valt att gå till Ryssland. Det tåget har redan gått, bara att släppa taget och gå vidare.

Fokusera på att se hur Europa ska se ut efter kriget, ska det bli en ny järnridå eller ska vi integrera tillbaka Ryssland i våran ekonomi.
Citera
2025-12-29, 20:26
Avslutad
Citat:
Vad jag går med på spelar ingen roll. Jag ger inte mycket för EU-övervakade undersökningar. Du förstår väl att det är propaganda?

Östra Ukraina har redan valt att gå till Ryssland. Det tåget har redan gått, bara att släppa taget och gå vidare.

Fokusera på att se hur Europa ska se ut efter kriget, ska det bli en ny järnridå eller ska vi integrera tillbaka Ryssland i våran ekonomi.
Sorry jag skrev fel menade såklart FN-övervakade omröstningar.

Går du med på FN-övervakade undersökningar? Då är vi överens, och kan sen snacka om vad östra Ukraina vill eller inte.
Citera
2025-12-29, 20:26
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Läs igen! Hela!

Även när den publicerades! Tips, längst ner!

Är du totalt blåst eller kanske färgblind?
Senast redigerad av CanisMinor 2025-12-29 kl. 20:33.
Citera
2025-12-29, 20:31
Avslutad
Citat:
Nu tror jag att du ljuger igen, källa på att Ryssland dödat tusentals civila i Donbass.

2014 började Kiev terrorisera dom östra delarna. Så självklart vill dom östra delarna inte ha med Kiev att göra. Kiev förbjöd deras språk och religion till och med. Så självklart har Kiev tappat stödet från dom östra delarna och bär ansvaret för kriget.

Varje dödsfall är en tragedi men om vi ska prata siffror så är detta krig ett av de mest skonsamma för civilbefolkningen. Se länken nedan:

https://www.statista.com/statistics/1293492/ukraine-war-casualties/?srsltid=AfmBOopoo6hznQ2kr7xOfnuHjLiFZGGyVxnjuZksQ 4-h6k4qH623T9mI

Ca 14k döda från krigets start till sommaren 2025 är en extremt liten siffra. Det är vad Israel dödar på någon månad nere i Gaza.

Anledningen är att Ryssland ser Ukraina som ett brödrafolk och har just därför sett till att minimera de civila förlusterna så mycket det gått. Ukraina har inte varit lika försiktiga men ändå inte inriktad sig mot civila urkiljningslöst.

Detta är i grund och botten ett inbördeskrig, en gränsdispyt mellan två nära besläktade slaviska folk.
Denna konflikt har utnyttjas av Väst för att trycka till Ryssland. De misslyckades dock totalt och sköt sig själva i foten i stället.

Tänkande människor såg det komma, de nyttiga idioterna såg det inte komma tyvärr.
Citera
2025-12-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Sorry jag skrev fel menade såklart FN-övervakade omröstningar.

Jag har inget emot FN-övervakade omröstningar där även Ryssland, Kina och andra länder får vara med och övervaka. Som du vet så är FN numera ett väst-styrt ’organ’ som har tappat mycket av sin trovärdighet som det en gång hade.

Men vad spelar det för roll? Östra delarna har redan gjort sitt val. Det är inskrivet i Rysslands konstitution. Hur tänkte du att det skulle gå tillväga? Hur ska du få Ryssland att gå med på något sådant? Och varför? Är det för att Zelenskyj har sålt samma mineraler tre gånger om? USA, GB, och Frankrike? Det är därför GB o Frankrike vill skicka soldater dit, för att skydda sina tillgångar som dom har betalat dyra pengar för.
Citera
2025-12-29, 20:33
Medlem
Citat:
Varje dödsfall är en tragedi men om vi ska prata siffror så är detta krig ett av de mest skonsamma för civilbefolkningen. Se länken nedan:

https://www.statista.com/statistics/1293492/ukraine-war-casualties/?srsltid=AfmBOopoo6hznQ2kr7xOfnuHjLiFZGGyVxnjuZksQ 4-h6k4qH623T9mI

Ca 14k döda från krigets start till sommaren 2025 är en extremt liten siffra. Det är vad Israel dödar på någon månad nere i Gaza.

Anledningen är att Ryssland ser Ukraina som ett brödrafolk och har just därför sett till att minimera de civila förlusterna så mycket det gått. Ukraina har inte varit lika försiktiga men ändå inte inriktad sig mot civila urkiljningslöst.

Detta är i grund och botten ett inbördeskrig, en gränsdispyt mellan två nära besläktade slaviska folk.
Denna konflikt har utnyttjas av Väst för att trycka till Ryssland. De misslyckades dock totalt och sköt sig själva i foten i stället.

Tänkande människor såg det komma, de nyttiga idioterna såg det inte komma tyvärr.
Putin sa det bäst själv. Hade Ryssland gjort 10% av det Israel gjorde i Gaza så hade NATO stått utanför Moskva nu.
Citera
2025-12-29, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Du menar uppenbarligen att ukrainarna ska rulla ut röda mattan?
Kommer aldrig att ske, ryska halsar kommer skäras lång tid framöver och Trump kommer förpassas där han ska vara- i hotellfoajén och sälja korv.

Det är vad en del europeiska ledare hoppas på. Att Trumps politik är tillfällig och att om tre år så återgår allt till det "normala".

Fler och fler europeiska ledare börjar dock inse att det inte kommer att hända. USA:s ändring av sin utrikespolitiska doktrin är permanent och har inte med Trump att göra utan med att tiden med USA som världspolis är över. USA har inte resurserna för det längre...
Citera
2025-12-29, 20:35
Avslutad
Citat:
Jag har inget emot FN-övervakade omröstningar där även Ryssland, Kina och andra länder får vara med och övervaka. Som du vet så är FN numera ett väst-styrt ’organ’ som har tappat mycket av sin trovärdighet som det en gång hade.

Men vad spelar det för roll? Östra delarna har redan gjort sitt val. Det är inskrivet i Rysslands konstitution. Hur tänkte du att det skulle gå tillväga? Hur ska du få Ryssland att gå med på något sådant? Och varför? Är det för att Zelenskyj har sålt samma mineraler tre gånger om? USA, GB, och Frankrike? Det är därför GB o Frankrike vill skicka soldater dit, för att skydda sina tillgångar som dom har betalat dyra pengar för.
Bra då är vi överens. Yes både Ryssland och Kina är med i FN, samt övriga länder.

Haha, nej. Faktiskt har östra delarna av Ukraina inte fått säga sitt förrän FN-kontrollerade omröstningar är gjorda.
Så gäller det i alla krigszoner, och Ryssland får inget frikort.

Jag tror du förstår detta.
Citera
2025-12-29, 20:40
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Det är vad en del europeiska ledare hoppas på. Att Trumps politik är tillfällig och att om tre år så återgår allt till det "normala".

Fler och fler europeiska ledare börjar dock inse att det inte kommer att hända. USA:s ändring av sin utrikespolitiska doktrin är permanent och har inte med Trump att göra utan med att tiden med USA som världspolis är över. USA har inte resurserna för det längre...
USA har resurser och behöver Europa men det är Europas jobb att tygla ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in