2025-02-24, 05:03
Medlem
Tycker det är helt rimligt.
Sen när de gäller delarna Ryssland ockuperat så borde man ge tillbaka det till Ukraina men de kan ha sina skolor på ryska typ.
Citera
2025-02-24, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Jojo men alltså jag fattar fortfarande inte. Vad vinner någon på att han avgår? Varför skulle det bli fred bara för att han avgår? Jag förstår liksom inte varför det skulle vara värt något för hans fiender om han avgår??

Putin ser honom som ett hot. en stark ledare. Han ska bort. Allt hot ska bort, knäcka moralen i landet. Bytas ut mot ryssvänliga eller svagare individer
Citera
2025-02-24, 06:11
Medlem
Putin vill ha RYSK i Ukraina och lever samma standard som Ryssland. Skjut på Putins panna.

Ukraina kunde ha varit likt som EU... lever bra och bättre i livet än tidigare..

Zeze får jobba annat... Kanske Hollywood..
Skådespelare ...Eller bygga bättre upp militärsenhet ...

Han borde gå i pensioneras och vara med sin fru gott och vila i hela livet ut...
Citera
2025-02-24, 07:10
Medlem
KlappMungons avatar
Vad säger Rysstrollen?

Kan Putin tänka sig att avgå om han får de landområden i Ukraina som han säger är Rysslands?
Citera
2025-02-24, 07:38
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Har du inte läst förra veckans rubriker? Putin kallar honom illegitim då han ställde in valet pga kriget. Trump, som brunnit av helt, tar åt sig det och kallar Z för diktator.
Z visar att han gärna lämnar posten för fred. Tror han mer än gärna gör det. Han blir nog aldrig samma människa igen efter detta skit.

Visst det köper jag men, på vilket sätt är det såpass värdefullt att han avgår, att det skulle kunna ge honom Nato medlemskap? Varför tror han det? Var har han fått det ifrån? Låter helt galet tycker jag, jag förstår fortfarande inte må vara väldigt trög ibland.

Så som han tänker låter det ju lite som han tror att Nato skall tycka "wow han avgår om vi ger honom medlemskap?? Shit vad bra Ja så gör vi. Alltså förstår du vad jag menar? Om vi låtsas att det är poker för en analogi, så skulle hans kort att han avgår vara typ kåk med ess högst.. Varför är det så högt? Svårt att förklara hur jag menar
Citera
2025-02-24, 07:41
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Därför att han skickar hundratusentals människor rakt in i döden och så länge krig råder så kan han välja att sitta kvar vid makten som en diktator utan att kunna bli bortröstad.

Att han avgår spelar nog STOR roll för de ukrainare som inte vill ha kvar honom som president men som inte kan göra något åt det och som sätts i fängelse eller skickas till fronten om de visar missnöje.

Många ukrainare vill ha fred, Zelensky vill ha krig.

On topic. Det är nog bullshit, inte bryr han sig om det ukrainska folket men det finns mer pengar att tigga till sig.
Han vill ju även behålla stoltheten. Nu har han ju raljerat så länge om att han kan vinna. Så lätt blir vi nog inte av med honom.

Exakt det är just därför jag frågade. Håller helt med. Men om det är så är det ju rätt sjukt ändå, då är det ju mer som ett ultimatum från zzelenskys sida och lite det jag är ute efter att komma fram till med min fråga.

Det låter för mig såhär "ok jag avgår och slutar skicka in pojkar i döden om jag får Nato medlemskap". Alltså rätt sjukt och inte alls vad media har speglat det som.
Senast redigerad av GretaKnullberg 2025-02-24 kl. 07:43.
Citera
2025-02-24, 07:42
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Putin ser honom som ett hot. en stark ledare. Han ska bort. Allt hot ska bort, knäcka moralen i landet. Bytas ut mot ryssvänliga eller svagare individer

Okej. Det kan jag också köpa. Men tycker verkligen Putin han är ett legitimt hot?

Rätt intressant hur olika svar jag fått här, mkt intressant.
Citera
2025-02-24, 07:53
Medlem
Viktor79xs avatar
Bara USA har alltså skänkt omkring tre biljoner kr till Ukraina, En biljon enligt Zelensky... Pengar som inte behöver redovisas.
Rätt hisnande summor.
Någon annan som undrar vart alla pengar tagit vägen?
Känns lite som man skulle kunna bygga ett nytt Hong Kong för den totala summan alla ländet skänkt
Citera
2025-02-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Du kanske borde peka på något som ens tyder på denna ”stöld” om någon ska ta dig på minsta allvar?

https://www.csis.org/analysis/where-missing-100-billion-us-aid-ukraine
Citera
2025-02-24, 08:07
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Bara USA har alltså skänkt omkring tre biljoner kr till Ukraina, En biljon enligt Zelensky... Pengar som inte behöver redovisas.
Rätt hisnande summor.
Någon annan som undrar vart alla pengar tagit vägen?
Känns lite som man skulle kunna bygga ett nytt Hong Kong för den totala summan alla ländet skänkt

De har försvarat sig mot och dödat en jävla massa ryssar för alla vapen och pengar som sänkts.

Och tagit en bit av Ryssland.

Jag undrar varför rysstrollen fokuserar så otroligt hårt på att smutsa ner Zelensky. Konstig punkt som känns helt omöjligt att nå. Zelensky är en rockstjärna och Putin är en fitta.
Senast redigerad av greta75 2025-02-24 kl. 08:12.
Citera
2025-02-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta. Jag tror kriget har tagit hårt på Zelenskys egna välbefinnande så en avgång är sannolik, när freden är säkrad. Inga konstigheter.
Absolut inga konstigheter. Till skillnad från lilleputt i bunkern så är Zele en demokratiskt vald demokratisk ledare.
Citera
2025-02-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
https://kyivindependent.com/economy-minister-occupied-ukrainian-territories-have-over-350-billion-in-natural-resources/

Det verkar som om Ukraina är beredda att ge USA (Trump och hans businesspolare) rätten att exploatera värdefulla mineraler som beräknas finnas i Ukraina till det värdet av 350 miljarder som Trumpen påstått Ukraina fått av USA.

Kruxet för Trump är bara att dessa mineraler till största delen ligger i det av ryzzland ockuperade Ukraina...

Så för att komma åt dem måste han se till att polaren Putins armé lämnar Ukraina.

Svårt val för Trumpen det här...
Jo det är en märkligt situation Trump fått ärva.

Dock så har Ryssland och Usa/Israel ett gammalt gemensamt mål, och det är ett trasigt Europa.

Tulsi, ryggrad på den kvinnan, pratade om det i förhöret, att Usa/Israel styrde flyktingströmmarna till Europa och det var ingen bra sak.

Israel hatar Sverige för att vi "samarbetade" med nazisterna och de har med judiska NGO, som öppet skrev på Twitter att de transporterade flyktingarna så den vita rasen ska utrotas. Planen går som tåget.

Trump och Vance har inte anammat den doktrinen men är så klart bakbundna av Israel.

Allt de kan göra är att förklara det för Europa lite fint, vilket de också har gjort. Men hela Europa är ett olösligt moment 22.

Så om man tror att Ukraina är något våra politiker bryr sig om mer än att råna landet.. Ja då är man bra naiv.

Vi har blivit totalt utspelade på alla plan, Ukraina likaså.

Som Kissinger sa. Det är farligt att vara Usa's fiende. Det är en dödsdom att vara deras vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in