2025-02-22, 14:45
  #13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Buffalo, Seattle, Chicago, Nashville och San Jose har mindre än 1 % chans att nå play off. Vi borde alltså kunna räkna med:

Målvakter
Arvid Söderblom
Samuel Ersson

Backar
Rasmus Dahlin
Timothy Liljegren
Adam Larsson

Forwards
William Eklund
Fabian Zetterlund
Alexander Wennberg
Carl Grundström
Filip Forsberg
Gustav Nyqvist
Andre Burakovsky

Lag med mindre än 10 % sannolikhet: Columbus Blue Jackets, St Louis Blues, Anaheim Ducks, Pittsburg Penguins, Montreal Canadiens

Målvakter
-

Backar
Philip Broberg
Erik Karlsson

Forwards
Leo Carlsson
Isac Lundeström
Emil Heineman
Oscar Sundqvist
Rickard Rakell

Lag med mindre än 33 % sannolikhet att nå playoff: Utah Hockey Club, Boston Bruins, Calgary Flames, New York Islanders

Målvakter
Marcus Högberg

Backar
Rasmus Andersson
Hampus Lindholm
Adam Boqvist

Forwards
Kevin Stenlund
Mikael Backlund
Elias Lindholm
Simon Holmström
Pierre Engvall

Så truppen blir eventuellt (?)

Målvakter
Samuel Ersson
Arvid Söderbom
Marcus Högberg

Backar
Dahlin - A. Larsson
H. Lindholm - E. Karlsson
Philip Broberg - R. Andersson
T. Liljegren?

Forwards
Forsberg - E. Lindholm - Rakell
Eklund - L. Carlsson - Burakovsky
Zetterlund - Backlund - Heineman
Wennberg - Grundström - Holmström
Stenlund

Eventuellt tar man ut en annan center än Backlund, om man tänker att man vill ha ett yngre lag inför OS?

Vad tror ni?
Citera
2025-02-22, 21:15
  #14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Helt värdelöst med VM utan Ryssland. Känns inte som en riktig hockeyturnering.
De är en viktig del av VM, viktigare än vad de är i World cup och OS. Ryssland satsar alltid på VM, ofta många stjärnor. Och med de tanke på att de nordamerikanska lagen satsar mindre på VM så blir Ryssland viktigare.
Citera
2025-02-24, 02:04
  #15
Medlem
Får hoppas många NHL spelare känner likt 2013 när många ville komma och bärga guldet i ett hemma VM. Så det inte blir en massa nej tack som det ofta kan bli för vissa när de gäller vm.. Den ena ursäkten efter den andra, trots att man spelat om man gått vidare i SC..
Citera
2025-02-24, 13:23
  #16
Medlem
CasualCapybaras avatar
Behöver många från NHL. Vi är en slagpåse i Euro Hockey Tour. En fjärde kedja och 1-2 backar med endast spelare från SHL och NLA är väl okej men mer vill jag inte se. Absolut inte Linus Johansson dock som inte håller i ett VM. Friberg, Steen och Fredrik Olofsson kanske. Sen Dahlbeck och Pelikka Sandin. Holm eller Juel som tredje målis kanske. Tyvärr har vi inte så bra material i Europa längre.
Citera
2025-02-24, 13:33
  #17
Medlem
CasualCapybaras avatar
Skulle det bli rena rama oturen och vi står där med ett euro hockey tour lag är vi illa ute.

Dahlen - Lindberg - Sörensen
Hållander - Lias Andersson - Strömvall
Friberg - Olofsson - Steen
Silfverberg - Ejdsell - Lodin
M Sylvegård, Wallmark

Dahlbeck - Pelikka
Tömmernäs - Söderström
Pudas - Heed
Nemeth - Hultström

Juel
Holm
Lasse Johansson

Tro fan vi åker ner till B-vm då.
__________________
Senast redigerad av CasualCapybara 2025-02-24 kl. 13:36.
Citera
2025-02-24, 22:30
  #18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Skulle det bli rena rama oturen och vi står där med ett euro hockey tour lag är vi illa ute.

Dahlen - Lindberg - Sörensen
Hållander - Lias Andersson - Strömvall
Friberg - Olofsson - Steen
Silfverberg - Ejdsell - Lodin
M Sylvegård, Wallmark

Dahlbeck - Pelikka
Tömmernäs - Söderström
Pudas - Heed
Nemeth - Hultström

Juel
Holm
Lasse Johansson

Tro fan vi åker ner till B-vm då.
Vore oerhört pinsamt om vi ställde upp med spelare från Europa i ett hemma-VM.
Citera
2025-02-25, 07:00
  #19
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Vore oerhört pinsamt om vi ställde upp med spelare från Europa i ett hemma-VM.

Ja precis.
Citera
2025-02-25, 08:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Behöver många från NHL. Vi är en slagpåse i Euro Hockey Tour. En fjärde kedja och 1-2 backar med endast spelare från SHL och NLA är väl okej men mer vill jag inte se. Absolut inte Linus Johansson dock som inte håller i ett VM. Friberg, Steen och Fredrik Olofsson kanske. Sen Dahlbeck och Pelikka Sandin. Holm eller Juel som tredje målis kanske. Tyvärr har vi inte så bra material i Europa längre.

Håller med. Jag blir mer och mer allergisk mot Europa-spelare i en VM-trupp för varje år som går. Särskilt med tanke på kvalitetsskillnaden mellan spelare som spelar i AHL och Europa har ökat ganska markant senaste 10-15 åren. Spelare som kommit från AHL kan bli stjärnor i de europeiska ligorna. Så var det inte innan.

Ska någon som är hemmahörande i någon av de europeiska ligorna komma med i VM-truppen så måste det va någon somär up and coming, en stortalang som inom något år är i NHL.
__________________
Senast redigerad av Grunkz 2025-02-25 kl. 08:30.
Citera
2025-02-25, 20:59
  #21
Medlem
sebastian_s avatar
Jag hoppas att de Kanadensare och Amerikaner som är på gränsen till OS truppen dyker upp i högre utsträckning än normalt. Jag tror att det var Dylan Larkin som sa att amerikaner måste åka till Vm eftersom USA måste lära sig att vinna turneringar.

Jag kan hålla med om det. Inte en senior seger sen 1996. Om en Vm framgång kan ge dem den sista procenten i en kommande OS final/World cup så.
Citera
2025-02-25, 21:01
  #22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Får hoppas många NHL spelare känner likt 2013 när många ville komma och bärga guldet i ett hemma VM. Så det inte blir en massa nej tack som det ofta kan bli för vissa när de gäller vm.. Den ena ursäkten efter den andra, trots att man spelat om man gått vidare i SC..
Tänk på barnen! Det måste klaffa med barnens situation! Vad ska de ta sig till om de bara har mamma,mormor,nanny ,pianoläraren och privatläraren där att ta hand om dem under två veckor.
Citera
2025-02-26, 03:40
  #23
Medlem
Hade inte setat fel om OS var i år och vi bärgat guld där samt sedan tagit VM guld på hemmaplan och vunnit four nations också 🙄
Citera
2025-03-03, 00:13
  #24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Hade inte setat fel om OS var i år och vi bärgat guld där samt sedan tagit VM guld på hemmaplan och vunnit four nations också 🙄
Vi behöver ett guld. 7 år sen sist. Längre tid än så har det inte gått sen den väldigt bortglömda torkan 1998-2006. OS och Vm 2006 har slätat över det totalt men det var många ångest Vm där på raken trots att Foppa och Sudden spelade varje gång de kunde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in