2025-02-23, 21:43
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det är inte ett fredsavtal

Det är det visst det om det blir fred.
Citera
2025-02-23, 21:45
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Vad i mitt inlägg var rysspropaganda, att jag förklarade att Zelensky har stöd av 57 % av befolkningen?

Att trumpeten bara stöds av 53 %...

Förklara gärna vad som var dumt med mitt inlägg.
Kul att man litar på dem opinionsiffrorna men kan inte lita på valresultat. Givetvis blir han inte vald igen, då han inte gjort sig själv till diktator om han trodde han hade något stöd.
Citera
2025-02-23, 21:47
Medlem
PK-befriads avatar
Zelunkilusken får sluta dilla om NATO nu. Det blir inget sådant.
Citera
2025-02-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Smart, han är enormt trängd fattar du inte det!

Fast han avväpnar ju Trumps lögner om att han är en diktator som bara bryr sig om att behålla makten fattar du inte det!
Citera
2025-02-23, 21:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Vilket avtal har jag nämnt och om något avtal finns/kommer först då får vi se hur det set ut, försvarsgarantier vad är det!!!

Du säger att Ukraina ska avstå Nato. Utan Nato så har inte Ukraina säkra försvarsgarantier som är like effektiva som Nato. Långt ifrån.
Ett annat alternativ kan vara ett bilateralt avtal med USA, men amerikanarna har gjort klart att dom inte verkar intresserad av detta. Kanske de ångrar sig. Men hittills verkar det inte finnas någon sådan vilja.

Vad har då Ukraina att tjäna på detta, och hur kan man se det som fred om de måste ge upp 20% av sitt land?
Citera
2025-02-23, 21:51
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det är det visst det om det blir fred.

Vad är det som säger att det blir fred? Att Ukraina ska tvingas ge upp delar av sitt land till en massmördare som redan brutit mot avtal tidigare... nja det kallar jag inte fred. Snarare utpressning.
Citera
2025-02-23, 21:55
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Zelunkilusken får sluta dilla om NATO nu. Det blir inget sådant.
Är väl ett sista desperat försök av honom innan han tar sina miljoner, packar väskorna och flyttar utomlands.
Citera
2025-02-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Kul att man litar på dem opinionsiffrorna men kan inte lita på valresultat. Givetvis blir han inte vald igen, då han inte gjort sig själv till diktator om han trodde han hade något stöd.

Vladimir Putain har stöd av så många fler är Ukrainas president. Hur kommer det sig?

Har det något med att göra att Ryzzland är det mest antidemokratiska landet i Europa?
Att de är de mest korrupta landet?
Att det är väderlösa på pressfrihet, endast Vitryzzland är sämre, ?
Citera
2025-02-23, 21:57
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Bra, då väntar vi bara på att 🎺 ska hålla sin del av överenskommelsen och få freden på plats.
Citera
2025-02-23, 22:02
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Vad är det som säger att det blir fred? Att Ukraina ska tvingas ge upp delar av sitt land till en massmördare som redan brutit mot avtal tidigare... nja det kallar jag inte fred. Snarare utpressning.

Ja om det får kriget att upphöra så kallas det fred.
Citera
2025-02-23, 22:05
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja om det får kriget att upphöra så kallas det fred.

Nej det blir inte automatiskt fred för att kriget slutar. Det har inte varit fred i Ukraina sedan invasionen av Krim 2014 trots avtal.
Citera
2025-02-23, 22:07
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Nej det blir inte automatiskt fred för att kriget slutar. Det har inte varit fred i Ukraina sedan invasionen av Krim 2014 trots avtal.

Kanske för att det rådde inbördeskrig i Ukraina sedan 2014?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in