Citat:
Ursprungligen postat av
GretaKnullberg
Får jag fråga varför det faktum att han skulle avgå vara betydelsefullt? Han sitter väl inte på tronen olagligt? Varför skulle nån bry sig om han avgår eller inte, hur kan det spela nån roll?? Han är väl folkvald folkkär pm? Eller?
Förklara som om jag vore 5
Han är en folkkär president. Problemet är att många hellre ser att Ukraina tar en enorm snäll ekonomiskt och politiskt för att kriget ska ta slut.
Ryssland har manskap nog och tillräckligt mycket apati för mänskligt liv för att fortsätta i all evighet känns det som.
Usa håller på att implodera då "vänstern" valt massa alternativa teorier att följ, och programmera som viktiga, vilket har gjort att alla alternativ ser mer lyckade ut. Trump kan därför lätt plocka makten, men då han saknar förståelse för hur stadsapparaten fungerar verkar han vilja skära ner på utgifter och Ukraina är en stor sådan. Kan han dessutom passa på att avtala till sig en massa naturresurser kan han få det att verka som en vinstaffär.
Ryssland vet att de inte kan utropa sig till segrare så länge Zelenskyj sitter kvar, det vore pinsamt, och det vore bättre om de fick en mer vänligt inställd partner.
Trump skiter nog i landet i sig och sätter det ultimatumet med.
Zelenskyj kan därför gå med på att släppa sin position, men jag vet inte på vilka termer. Jag tror han gärna bara får slut på kriget.