2025-02-21, 16:57
Medlem
Aldrig blivit drogtestad under anställning, men får väl vänta till semestern med tvålandet. Brukar ni testas på era arbetsplatser?
Citera
2025-02-21, 17:23
Medlem
Ramsviks avatar
Kratom narkotikaklassas av regeringen 250315.
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/02/regeringen-narkotikaklassar-kratom/
Citera
2025-02-21, 17:25
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Kratom narkotikaklassas av regeringen 250315.
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/02/regeringen-narkotikaklassar-kratom/
Tack för upplysningen.
Citera
2025-02-21, 17:40
Medlem
Ramsviks avatar
Sorry, fel datum! 25-03-11 ska det vara!
Citera
2025-02-21, 17:41
Medlem
Hej! Någon som kan rekommendera produkter för en sista beställning från SS? Gärna några ni köpt nyligen! Köpt KE senaste tiden men tycker kvaliten antingen gått ner eller så är det toleransen! Uppmanar all till att stay strong för att sluta snart, har svårt att sänka dosen då jag knappt känner av redan så vill gärna ha något annat bra kratom! Må väl!
Citera
2025-02-21, 20:29
Avslutad
Snittat 4-6 gpd 5-7 dagar i veckan senaste året. Provade nu att vara utan och är på dag 4 och känner ingen skillnad alls, bortsett från eventuellt lite sämre sömn. Trodde att detta skulle vara svårare. Antar att detta har med min ”låga” dos göra, speciellt när man läser andras berättelser.
Citera
2025-02-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Om vi nu antar att kratom ligger på snarlik nivå som växtdrogen kat när det kommer till straff, så skulle jag nog gissa på att 1 kilo kratom ger dig 6 månaders fängelse, mer eller mindre beroende på omständigheterna.

Notera att en normaldos för kat är väl typ 100g, medans kratom ligger på kanske 3-5g, så man kan inte jämföra dessa direkt utan att justera för detta.

Jag är dock ganska säker att man kommer se lite hårdare på kratom än kat då det är en opioid och jag räknar inte med att rättsväsendet kommer göra en särskilt verklighetstrogen bedömning utan snarare utgå från: opioid = överdos, livsfarligt

Ska bli intressant att se om en enda tjomme som bara nyttjar Kratom åker dit för innehav, jag tvivlar på det. Det märks ju inte ens att man är påverkad, så varför ska polisen då göra husrannsakan hos folk. Däremot ska folk som nyttjar andra droger utöver Kratom kanske se upp, så Polisen inte hittar ett kilo Kratom utöver det riktiga knarket.
Citera
2025-02-22, 00:11
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ska bli intressant att se om en enda tjomme som bara nyttjar Kratom åker dit för innehav, jag tvivlar på det. Det märks ju inte ens att man är påverkad, så varför ska polisen då göra husrannsakan hos folk. Däremot ska folk som nyttjar andra droger utöver Kratom kanske se upp, så Polisen inte hittar ett kilo Kratom utöver det riktiga knarket.
Postnord har ju sina register över vem som beställt vartifrån, och bankerna osv, finns mycket spår som inte försvinner förutom "kundlistorna" på SS..

Självklart att vissa kommer torska så att aina kan slå på stora trumman i media i desperat försök att vinna folkets förtroende, enklare måltavla finns inte, och ändå tror du inte att en stor andel köpare kommer torska? Naiv.

"se så handlingskraftiga vi är, inte ens Svensson kommer undan med brott minsann!"
Citera
2025-02-22, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Sorry, fel datum! 25-03-11 ska det vara!

Tack för ny information, ingen aning att det var den 11, där ser man.
Citera
2025-02-22, 16:32
Medlem
Tråkigt med klassning av Kratom, men det handlar egentligen inte
om Kratom. Det handlar inte ens om några droger utan vad det egentligen
handlar om är ett krig mot frihet i sig. När det inte fanns så mycket
andra droger i samhället på 20-30 talet så ville man ju förbjuda alkohol.
Jag vet att man använder "droger som anledning" men detta är för att man
behöver ju ha en anledning till att implementera sitt förtryck med stöd.
Lagar löser inte några problem, utan det skapar dem...
Det är ett system av förtryck som bara kan upprätthålas med att ständigt
förtrycka och skapa nya problem att "lösa". Det är ingen demokrati utan
en demokratur= en diktatur med demokrati som ett slags draperi för att få
fortsätta att förtrycka människor och begränsa deras frihet mer och mer.

Som vi vet från skolan är att det aldrig gick få mobbare att sluta
mobba genom att underkasta sig dem. Det gav dem bara vatten på deras kvarn.
Det enda sättet va att stå stark och avslöja dem.
Citera
2025-02-22, 20:04
Medlem
Rookie81s avatar
Det känns ju barockt att polisen skulle begära ut listor på de som gjort beställningar före det blev klassat för att sedan göra husis? Har något liknande hänt tidigare? Att en substans som tidigare varit laglig att inneha blivit olaglig och man sedan gjort räder hos folk?
Citera
2025-02-22, 20:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Det känns ju barockt att polisen skulle begära ut listor på de som gjort beställningar före det blev klassat för att sedan göra husis? Har något liknande hänt tidigare? Att en substans som tidigare varit laglig att inneha blivit olaglig och man sedan gjort räder hos folk?

Själva grejen skrämmer mig inte, men att rättssäkerheten inte finns är skrämmande, snart får vi kameror på toan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in