2025-02-23, 21:20
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon framhärdar att hon ramlade och slog huvudet i golvet. Låter orimligt att få en blåtira av golvet.

Tror hon antingen fått en armbåge i ögat av någon, eller "kysst" en dörrpost. Dunka huvud i golvet under fyllan o villan ger bulor. Eller vid ett högt fall, kross-sår.

Att människan inte vet att ögat hon har, är "onda ögat", är oroväckande. Men, med tanke på att hon gör män impotenta via förbannelser, så passar nog ögat henne rätt bra. Kan även, som hon säger, skydda bäraren för illvilliga tankar. Eller, som hon nu så tjusigt påpekade...skyddar henne från "er små äckel som följer mig". Lite festligt att ett äckel ser andra som äckel.

Pia har sina pengar, vilket gör att hon nu kan sitta o leka överlägsen o kaxig...men pengar är något som kommer o går. Så...ja-du-Pia Kadaver-Häxan! Ha så roligt med dina stålars, då det är det enda du har har i livet.

*Hon blir tydligt rätt irriterad på att få det här med sitt alkoholintag uppkört i fejan konstant. En alkis vill inte ha info om att hen dricker. Kanske Pia anser att hon endast dricker pissgult vin, och inte sprit. Därför INTE beroende.*
Citera
2025-02-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

*Hon blir tydligt rätt irriterad på att få det här med sitt alkoholintag uppkört i fejan konstant. En alkis vill inte ha info om att hen dricker. Kanske Pia anser att hon endast dricker pissgult vin, och inte sprit. Därför INTE beroende.*

Kan säkert resonera så, för Pia har sin egen logik har jag märkt: "schenner man sej ante schuuuk, så e man ante schuuuk" 🙂 Har börjat irritera mig på Gräddis jävla språkhantering på sistone, hur snackar människan?! Igår var det exempelvis väldigt svårt att säga "Ceasarsallad", det blev "Schescharschallad", haha. Sååå
Senast redigerad av Florman 2025-02-23 kl. 21:32.
Citera
2025-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Nu är du väl för rolig? Skulle gräddis ha en PLAN??
😀😃😄😁
Planen är....dricka ännu mera vin😁
Citera
2025-02-23, 21:48
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Kan säkert resonera så, för Pia har sin egen logik har jag märkt: "schenner man sej ante schuuuk, så e man ante schuuuk" 🙂 Har börjat irritera mig på Gräddis jävla språkhantering på sistone, hur snackar människan?! Igår var det exempelvis väldigt svårt att säga "Ceasarsallad", det blev "Schescharschallad", haha. Sååå

Har också märkt av svårigheten att uttala och hantera ord.
Irriterar mig hela människan just nu, hon retar gallan ur mig med den där självgoda uppsynen.

Och ändå kan jag inte låta bli att följa hennes förfall.
Citera
2025-02-23, 22:12
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Har också märkt av svårigheten att uttala och hantera ord.
Irriterar mig hela människan just nu, hon retar gallan ur mig med den där självgoda uppsynen.

Och ändå kan jag inte låta bli att följa hennes förfall.

Jag är nog mest spänd på hur länge hennes kropp o knopp hänger med i samma tempo. Ser således fram mot utehängsäsong då jag misstänker att Pia Pissfittas förfall kommer att accelerera. Hon själv kommer nog att se sig som snyggare o snyggare i samma takt som vår-sommar gör sitt intåg i Stockholm.

Att människan fått mer o allvarligare neurologiska skavanker, märker man rätt snart. Att inte kunna spetsa en kycklingfile med en gaffel mer än efter ett gäng försök, är ett. Och så då hennes oförmåga till att kunna prata obehindrat. Många så, mm, ah, som utfyllnad när man ser att hon försöker föra ett samtal.

Intressant att se när hon börjar beställa sugrör till vinet...

Att hon glömmer sitt kort o tuppar av på väg hem...jojo...och det där snacket om lågt blodtryck? Som hon hinkar vin, så är nog lågt blodtryck ett minne blott. Hon tuppar väl av för att kroppen har gått in i svält.
Citera
2025-02-23, 22:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag är nog mest spänd på hur länge hennes kropp o knopp hänger med i samma tempo. Ser således fram mot utehängsäsong då jag misstänker att Pia Pissfittas förfall kommer att accelerera. Hon själv kommer nog att se sig som snyggare o snyggare i samma takt som vår-sommar gör sitt intåg i Stockholm.

Att människan fått mer o allvarligare neurologiska skavanker, märker man rätt snart. Att inte kunna spetsa en kycklingfile med en gaffel mer än efter ett gäng försök, är ett. Och så då hennes oförmåga till att kunna prata obehindrat. Många så, mm, ah, som utfyllnad när man ser att hon försöker föra ett samtal.

Intressant att se när hon börjar beställa sugrör till vinet...

Att hon glömmer sitt kort o tuppar av på väg hem...jojo...och det där snacket om lågt blodtryck? Som hon hinkar vin, så är nog lågt blodtryck ett minne blott. Hon tuppar väl av för att kroppen har gått in i svält.

Antagligen ja. Och precis som du skriver, så är nog lågt blodtryck ett minne blott snart ( om hon någonsin ens haft det?), med den alkoholkonsumtionen.
Citera
2025-02-23, 22:26
Medlem
Ramlade över @pianybergfunnyvid på Tiktok nu och jävlar vilka flashbacks man fick till hennes konstanta skrikande i lägenheten. Hennes grannar har nog aldrig varit så lyckliga som dagen hon flyttade. Gräddis på tvättmaskinen var ju.. mindre trevligt att se också. Alla som trott Pia nyss spårat kan ju gå tillbaka i arkiven ett par år och se att nej, så här jävlig har hon varit länge.
Citera
2025-02-23, 23:47
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Ja, hon döljer sin fantastiska personlighet och yta väldigt bra. Är också väldigt nyfiken på vad som hände i Finland innan hon drog därifrån.

Hon har berättat att hon var i en liknande situation där hon blev av med boendet och att hon flyttade till Sverige för att slippa konsekvenser, minns inte exakta orden.

Så hon ansåg att hon var en ekonomisk flykting eller något. Ingen kan tala om för henne vad hon ska göra.

Jag upplever att hon aldrig helt haft ett ordnat och självständigt liv med ansvar. Jag tror hon är riktigt psykiskt sjuk och vägrar vård.

Hon höll ihop det ett tag med utbildning/man/barn/jobb men att det var tillfälligt att hon verkade vara vid sina sinnes fulla bruk.
Citera
2025-02-24, 00:07
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Kan ju på ett plan förstå att Pia väljer hemlöshet, för då slipper hon jaga upp sig över fakturor hon inte förstår, slipper laga mat eller städa, något som kräver kognitiva skills som att planera, komma igång och utföra aktiviteterna. Hennes förmågor är uppenbart väldigt nedsatta av någon orsak och i grunden torde det vara rejält frustrerande att inte ens förstå sig på räkningarna som kommer och att vara så virrig att man inte ens fattar hur man ska ta reda på det. Med hemlösheten försvinner många vardagliga moment som hon inte klarar av, dock så skulle hon behöva hjälp av personal med att duscha regelbundet.

Ja! Jag har också tänkt lika. Samt att nu upplever hon ” fullt av människor ” i sitt liv. Människor omkring som är ” pågående” och Gräddis inbillar sig att det är familjärt .
I ett eget boende hade hennes ensamhet varit alldeles för påtaglig och smärtsam. Bråket med hyresgästföreningen är nog också en käpp i boendehjulet. Hade det inte skett så hade hon nog inte varit lika anti - tror jag.
Citera
2025-02-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Ja! Jag har också tänkt lika. Samt att nu upplever hon ” fullt av människor ” i sitt liv. Människor omkring som är ” pågående” och Gräddis inbillar sig att det är familjärt .
I ett eget boende hade hennes ensamhet varit alldeles för påtaglig och smärtsam. Bråket med hyresgästföreningen är nog också en käpp i boendehjulet. Hade det inte skett så hade hon nog inte varit lika anti - tror jag.

Hon skulle egentligen behöva bo på ett boende inom socialpsykiatrin, det finns ju sådana boenden även för missbrukare. Då får man en lägenhet av socialtjänsten, men kan ha samkväm på gemensamma ytor och kan få stöd av personal. Och det kan alla ansöka om, det är inget man kan vara för rik för. Jag tror det är på den nivån på det ligger, men tyvärr bidrar nu Pias pengar till att hon kan hålla sig undan stödinsatser som behövs. Hade hon varit en vanlig uteliggare, så hade härbärgepersonal försökt hjälpa henne ur situationen, men det här med vandrarhem saboterar ju alla möjligheter till hjälp verkar det som. Inte direkt som att hon tycks pallra sig iväg till AA-möte så länge som hon bor där. Hostel och pengar kan mycket väl vara det som gör att Gräddis till slut går under är min bedömning.
Senast redigerad av Florman 2025-02-24 kl. 10:59.
Citera
2025-02-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Antagligen ja. Och precis som du skriver, så är nog lågt blodtryck ett minne blott snart ( om hon någonsin ens haft det?), med den alkoholkonsumtionen.

Hon kanske borde inse att hon far illa av supande. Det är inte normalt med minnesluckor, att det dyker upp blåtiror (uppenbart så har hon inte koll på hur hon fått den, då man inte kan få en blåtira av ett golv) och tydligen söp hon bort bankkortet även i somras skrev någon.

Hon måste leva i en otrolig förnekelse, har själv missbrukat, men jag kämpade åtminstone och försökte konstant sluta, men Gräddis kör i 220 km/h rätt in i bergväggen och ser det som en "vuxengrej" att supa sönder kroppen. Vore intressant att höra hur hon tänker kring att hon mår så dåligt av abstinens när hon vaknar, att hon måste dricka vin på ett uteställe mitt på dagen, en söndag.

Nåja, snart vaknar hon väl och kan visa upp senaste inköpen ifrån Zara...
Senast redigerad av Florman 2025-02-24 kl. 13:13.
Citera
2025-02-24, 14:20
Medlem
Ätstörningstanten är överlycklig, har lyckats klämma i sig ett par byxor i storlek 32. Skinnet pyser ut åt alla håll, och magen är i princip dubbelvikt för att byxorna är så tighta. ”Ett kilo till så kanske de sitter bekvämt också”…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in