Resultat: Vem hoppas du vinner?
John Lundvik "Voice of the Silent"
0,89%
10 röster
Dolly Style "Yihaa"
2,58%
29 röster
Greczula "Believe Me"
7,74%
87 röster
Klara Hammarstrm "On and On and On"
5,69%
64 röster
Scarlet "Sweet N' Psycho"
2,67%
30 röster
Erik Segerstedt "Show Me What Love Is"
1,25%
14 röster
Maja Ivarsson "Kamikaze Life"
5,52%
62 röster
Meira Omar "Hush Hush"
1,96%
22 röster
Mns Zelmerlw "Revolution"
10,14%
114 röster
Saga Ludvigsson "Hate You So Much"
1,42%
16 röster
Annika Wickihalder "Life Again"
0,98%
11 röster
KAJ "Bara bada bastu"
59,16%
665 röster
2025-02-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Av potentiella vinnare (som jag tror r Greczula, Klara eller Mns) s r Greczula den enda som jag tycker "sticker ut"! Nmn en lt och ett nummer som har varit som hans tidigare i Melodifestivalen? Jag kan nmna flera bidrag som liknar det som exempelvis Mns framfrde...

The Worrying Kind med The Ark r typ samma genre. Funkade inte alls i Eurovision.

Egentligen r inte Greczulas lt S bra. Ett B-spr p en Elton John-singel, typ. Den sticker ut frn mngden, visst, men den lyfter ju inte. Vldigt enkelsprig. Inte direkt dlig, mycket bttre n Revolution, men inget speciellt heller.
Citera
2025-02-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Ok men bde Carole och Loreen har vunnit i Eurovision. Hasse kom inte ens topp 3 i Melodifestivalen.

Hall of game tappar ju sin mening nr man kastar in vem fan som helst i den.

Jag tror du missuppfattat Melodifestivalens Hall of fame...

1. Alla bidrag/artister som vunnit ESC fr Sverige blir automatiskt invalda i Hall of Fame och erhller d den s.k "hedersutmrkelsen". S Carola, Loreen m fl. valdes in redan i samband med att Melodifestivalens Hall of Fame startades 2020. S deras utnmningar behver inte st i strid med andra invalda icke-vinnare.

2. Nr en artist vljs in i Hall of Fame s behver det inte vara fr artistens samlade grning i tvlingen - utan det kan handla om en specifik lt eller framtrdande som gjort avtryck, ett genombrott, ngot nyskapande, att man varit med i tvlingen flest gnger osv.

3. I Hasse Anderssons fall s handlade det ju om lten "Guld och grna skogar" (som han Mello-debuterade med som 77-ring) som efter det lyckats bli en "folklig klassiker", given allsng och en barnfavorit som sjungs p skolavslutningar osv. S det r snarare detta, n "Mello-artisten Hasse Andersson", som denna utnmningen handlar om...
Citera
2025-02-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men ni svenskar skickar ju alltid samma WOKE-skit till eurovisionen. Antingen nn neger eller s ntt HBTQ trams. Alltid sjunger ni p engelska istllet fr svenska fr att ni hatar ert land och vill smra infr EU eliten.
Som vanligt kommer Sverige att vinna p juryrsterna d den korrumperade juryn vill ha just ett snt bidrag som promotar HBTQ, mngkultur och EUs federalstativrare. Medan nn annan, troligtvis Finland vinner folkets rst d man sjunger p det egna sprket, stller upp med vita artister och inte bjer sig fr globalistjuryns preferenser.

Eurovisionen har inget med musik att gra utan r en klasskamp mellan folket och eliten dr eliten nstan alltid vinner. Sveriges bidrag r r efter r gjorda fr att gillas av eliten.

Vad menar du med "som vanligt"? Vad jag kan minnas s har de internationella juryrsterna avgjort tvlingen endast vid tre tillfllen:
2013 nr Robin Stjernberg vann (medans Yohio var folkets favorit), 2017 nr Robin Bengtsson vann (medans Nano var folkets favorit) och 2022 nr Cornelia Jakobs vann (medans Anders Bagge var folkets favorit)
Citera
2025-02-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befem
The Worrying Kind med The Ark r typ samma genre. Funkade inte alls i Eurovision.

Egentligen r inte Greczulas lt S bra. Ett B-spr p en Elton John-singel, typ. Den sticker ut frn mngden, visst, men den lyfter ju inte. Vldigt enkelsprig. Inte direkt dlig, mycket bttre n Revolution, men inget speciellt heller.

Jag instmmer, d ven mina tankar gtt till The Arks flopp 2007. Dock s vill jag sl ett slag fr Storbritanniens/Sam Ryders Queen/Elton John-bidrag "Space Man" frn 2022. Denna blev ju en dundersucc och hade vunnit om inte tittarna hade stdrstat p Ukraina detta ret. S kanske kan sdant funka i ESC nd... https://www.youtube.com/watch?v=RZ0hqX_92zI
Citera
2025-02-23, 18:15
Medlem
Mina favoriter:

1. Klara
2. Dolly Style
3. KAJ

Men jag tror Mns vinner.
Citera
2025-02-23, 18:42
Medlem
Hur gick det fr Mns i natt tro? Gick det fr Mns? Den dr blonda programledaren kastade kta blickar t hans hll tyckte jag. Frugan var vl p annan ort med....
Citera
2025-02-23, 18:51
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Skulle gissa p att det kommer att st mellan Maja Ivarsson och Mns Zelmerlw som slutligen kommer att representera Sverige till vren.
Citera
2025-02-23, 18:54
Medlem
Abelssuns avatar
S trkigt att det redan r klart att Mns vinner och att vi ska arrangera skiten nsta r.
Citera
2025-02-23, 19:03
Medlem
The Worrying Kind var 18 r sedan, hade inte anvnt det som facit fr hur det hade slutat idag. Fr det andra r ltarna inte ett dugg lika varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Befem

Citera
2025-02-23, 19:08
Medlem
Finns inte en chans i vrlden att Mns vinner Eurovision i r, det blir ingen Loreen repeat d Mns lt r betydligt svagare n Tattoo. Snarare skmmigt om vi skickar Mns d vi redan har ett rykte om att vara vldigt try hard i Eurovision, blir uppenbart att vi frsker gra en Loreen igen tv r efter genom att skicka en till tidigare Eurovision vinnare.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns vl ingen som argumenterar emot faktumet att Greczula har en mer unik och rent hantverksmssigt starkare lt. Vill man dremot att Sverige ska ha en chans p segern i Basel, s r det Mns som ska skickas.
Citera
2025-02-23, 19:23
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men ni svenskar skickar ju alltid samma WOKE-skit till eurovisionen. Antingen nn neger eller s ntt HBTQ trams. Alltid sjunger ni p engelska istllet fr svenska fr att ni hatar ert land och vill smra infr EU eliten.
Som vanligt kommer Sverige att vinna p juryrsterna d den korrumperade juryn vill ha just ett snt bidrag som promotar HBTQ, mngkultur och EUs federalstativrare. Medan nn annan, troligtvis Finland vinner folkets rst d man sjunger p det egna sprket, stller upp med vita artister och inte bjer sig fr globalistjuryns preferenser.

Eurovisionen har inget med musik att gra utan r en klasskamp mellan folket och eliten dr eliten nstan alltid vinner. Sveriges bidrag r r efter r gjorda fr att gillas av eliten.

Jag r inte "vi". Inte sett melodifestivalen sedan 1900-talet. Har aldrig rstat. Men en gng slog jag vad om 100kr att Krleken r evig skulle vinna. Men vann gjorde E' de' det hr du kallar krlek". Till och med farsan blev tokig nr dom skmde ut Sverige i Eurovision.
Citera
2025-02-23, 19:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhoppsanhej
Finns inte en chans i vrlden att Mns vinner Eurovision i r, det blir ingen Loreen repeat d Mns lt r betydligt svagare n Tattoo. Snarare skmmigt om vi skickar Mns d vi redan har ett rykte om att vara vldigt try hard i Eurovision, blir uppenbart att vi frsker gra en Loreen igen tv r efter genom att skicka en till tidigare Eurovision vinnare.
"Finns inte en chans i vrlden"?

1. Sverige flg upp som solklara Eurovision att vinna tvlingen efter att Mns upptrdde igr - precis samma mnster kunde vi se med Loreen 2023.
2. Lten r mellanmjlk, men framtrdandet kommer f varenda mjliga jurypong i ESC. Den kommer f s mnga jurypong att det i princip kommer vara omjligt fr ngon annat att f tillrckligt med telerster.
3. rets upplaga av ESC har dessutom ett (n s lnge) mycket svagare startflt n 2023, d Loreen tvlade. Det finns ingen tydlig "Krij" som r en solklar publikfavorit. Det skulle vl eventuellt vara ERIKA frn Finland, men den har inte alls samma hype kring sig som Cha cha cha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in