2025-02-22, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Äntligen tog Lars på upplysning.se bort min kompis.

Mig tog han bort inom 1 månad men min kompis fick vänta i 3 månader.

Han tar alltså bort tar bara lång tid, han närmar sig pensions ålder kanske därför?
Gött att du följde upp detta!
Citera
2025-02-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Ja, såklart.
Men vae menades då med att maila google?
Citera
2025-02-22, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnDu

Om du tar bort dig från t.ex. Ratsit så kommer du inte dyka upp bland sökresultaten på Ratsit, men Google har "cachat" "din" sida på Ratsit, så googlar du t.ex. "Ratsit AnnDu" så kan det dyka upp ett sökresultat. Klickar du sedan på det så kommer du dock bara till en felsida/Ratsits hemsida, men är man nitisk så vill man kanske inte ens dyka upp bland Googles sökresultat.

Så jag fått det förklarat för mig i alla fall.
Citera
2025-02-22, 18:37
Medlem
Citat:
Om du tar bort dig från t.ex. Ratsit så kommer du inte dyka upp bland sökresultaten på Ratsit, men Google har "cachat" "din" sida på Ratsit, så googlar du t.ex. "Ratsit AnnDu" så kan det dyka upp ett sökresultat. Klickar du sedan på det så kommer du dock bara till en felsida/Ratsits hemsida, men är man nitisk så vill man kanske inte ens dyka upp bland Googles sökresultat.

Så jag fått det förklarat för mig i alla fall.
Okey förstår, men inte testat själv?
Citera
2025-02-22, 20:18
Medlem
Citat:

Du ska inte maila Google. Du ska använda deras formulär och använda MALLEN som finns i första inlägget i tråden, och använda mallen på varje ”länk” du vill få borttagen. Så om du t.ex söker på ditt namn och stad och lexbase kommer upp ska du högerklicka på länken till lexbase och kopiera url sen klistra in den i formuläret där du begär borttagning.

Dyker även någon annan hemsida upp hör du samma sak för den.
Citera
2025-02-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Du ska inte maila Google. Du ska använda deras formulär och använda MALLEN som finns i första inlägget i tråden, och använda mallen på varje ”länk” du vill få borttagen. Så om du t.ex söker på ditt namn och stad och lexbase kommer upp ska du högerklicka på länken till lexbase och kopiera url sen klistra in den i formuläret där du begär borttagning.

Dyker även någon annan hemsida upp hör du samma sak för den.
Jaha ok då är jag med
Citera
2025-02-22, 21:40
Avslutad
Citat:
Okey förstår, men inte testat själv?

Inte testat att ta bort mig från Google-resultaten, nej. Jag dyker upp när jag söker på "UngAtletiskStorKuk [min stad]", men när jag trycker på resultatet (från Eniro var det) så kommer jag bara till en tom sida, så min info verkar ändå inte tillgänglig där.

Får se om jag mailar Google om att få bort resultaten även från sökmotorn. Väntar oavsett på Lars Save och hans jävla upplysning.se....
Citera
2025-02-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Äntligen tog Lars på upplysning.se bort min kompis.

Mig tog han bort inom 1 månad men min kompis fick vänta i 3 månader.

Han tar alltså bort tar bara lång tid, han närmar sig pensions ålder kanske därför?

Jag är fortfarande kvar trots att nästan fem månader har gått sedan jag kontaktade upplysning.se och en IMY-anmälan en månad senare.
Citera
2025-02-23, 00:18
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Inte testat att ta bort mig från Google-resultaten, nej. Jag dyker upp när jag söker på "UngAtletiskStorKuk [min stad]", men när jag trycker på resultatet (från Eniro var det) så kommer jag bara till en tom sida, så min info verkar ändå inte tillgänglig där.

Får se om jag mailar Google om att få bort resultaten även från sökmotorn. Väntar oavsett på Lars Save och hans jävla upplysning.se....

Om du vill ta bort en sökträff i Google som länkar till en sida som inte finns kvar behöver du bara göra följande:

1. Tryck på de tre prickarna till höger om sökresultatet.

2. Välj "Ta bort resultat".

3. Välj "Det är inaktuellt och jag vill begära en uppdatering".

Sen brukar det ta 1-2 dagar innan sökträffen är borta.
Citera
2025-02-23, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Om du vill ta bort en sökträff i Google som länkar till en sida som inte finns kvar behöver du bara göra följande:

Aha, enklare än jag trodde. Tackar för tipset!
Citera
2025-02-23, 11:31
Medlem
Citat:

Så det som enbart behövs är att utforma ett enkelt mail som du visade och maila ut, thats it?
Citera
2025-02-23, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten

Citat:
Så det som enbart behövs är att utforma ett enkelt mail som du visade och maila ut, thats it?

Ja, vill du ta bort dig från sidorna så kan du använda denna mall som jag själv brukat med framgång (inte min mall, förmedlar den bara):

Vill du bara ta bort dig från Google-sökresultaten så kan du titta på inlägget jag citerar först i det här inlägget, som rättade mig och visade att det är enklare än jag först trodde att ta bort sig därifrån. Lycka till. Länge leve anonymiteten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in