Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Eremona, det finns väl ingen i din top 5 som fortfarande är i livet?
Däremot lever ju CB fortfarande. Även om han skulle snacka för pengar så är inte säkert att han skulle berätta sanningen i vilket fall. (jag tänkte om vi skulle starta en insamling) Jag tycker fortfarande han är en suspekt typ.
De allra sista dagarna i CdC:s liv är väldigt mycket TÅ/BM och CB/Saba. Att CdC skulle ha slinkit undan dessa människor och plötsligt hamnat i händerna på något helt annat sällskap eller ensam gärningsman, utan att någon av de tidigare nämnda känner till det, känns inte helt sannolikt.
Jag kan mycket väl tänka mig att TÅ blev svartsjuk på CB. "Varför vill hon flytta in hos honom men inte med mig?". CB verkar ju ändå i sammanhanget varit en främling för CdC jämfört med TÅ. Nu vet vi ju att CdC tyckte att TÅ började bli jobbig. Men det dolde hon ju givetvis för TÅ. Kanske hon hoppades på att han skulle fatta det till slut.
Men visst, det är lika möjligt att CdC blåste fel personer och fick sota för det. Å andra sidan har det väl aldrig blivit riktigt klarlagt vem/vilka som CdC var skyldig pengar?
Stig och delar av Eugenia-klientelet lever.
Ja även om CB fick betalt, är det inte säkert att han är ärlig.
Däremot har han lämnat uppgifter om stadig kontakt med BO. Som jag uppfattar det, polade han och BO efter pingsthelgen.
BO bodde också hos CB vid flera tillfällen, enligt vad han har uppgett.
BO och CB verkar ha känt varandra i flera år.
TÅ blev nog svartsjuk på CB, ja, förutsatt att han kände till att BO polade med CB.
Viktig i sammanhanget är Sabas storväxta sällskap, som hon verkar ha bott med. Detta var troligen hennes polare/pojkvän.
Dvs Saba och CB var inte ihop den 8/6.
De blev nog ihop senare.
Nej vi har ingen aning om vem vilka BO var skyldiga pengar, med ett undantag.
Hon blåste en man i Hässelby som hette Isaksson.
I början av 1984 var skulden obetald. Den var då ett år gammal.
Huruvida skulden överhuvudtaget betalades, vet jag inte.