2025-02-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Skrev kontrakt (sålt) idag! Upp över 10% det senaste året, mycket nöjd!

Köpte du den för ett år sedan?
Om inte, när köpte du och vad är prisförändringen sedan dess?
Citera
2025-02-22, 09:19
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Min farbror bor i 215 kvadrat hus
Stort som fan onödigt att bo själv men som sagt envis o vill inte flytta därifrån.

Ena kusinen 27 år bor hemma , lever livet jobbar halvtid så han kan inte få banklån eller bra bostad.

Andra kusinen 35 år flyttar hem ifrån England. Efter 10 år i England vill hon äntligen komma hem till Sverige men hon vet att bostadspriserna är totalt uppe bland skyarna.
Hon fick panik när hon såg bostadspriserna.

Det kommer att bli högre bostadspriser
Citera
2025-02-22, 09:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag påstod bara att priserna börjar rusa uppåt igen....
Fast det är det de inte gör sett över hela bostadsmarknaden, bra och attraktiva objekt kan budas upp, övriga går för utgångspris ens det eller får inga bud.
Citera
2025-02-22, 13:46
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Stort som fan onödigt att bo själv men som sagt envis o vill inte flytta därifrån.

Ena kusinen 27 år bor hemma , lever livet jobbar halvtid så han kan inte få banklån eller bra bostad.

Andra kusinen 35 år flyttar hem ifrån England. Efter 10 år i England vill hon äntligen komma hem till Sverige men hon vet att bostadspriserna är totalt uppe bland skyarna.

Att dina kusiner inte har råd att köp en bostad med nuvarande priser tar du alltså som intäkt för att priserna ska stiga, och inte för att de sjunka?
Citera
2025-02-22, 16:37
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:

Skulle jag köpa ett hus med samma standard som jag har idag fast i England så hade jag grinat..
Citera
2025-02-22, 16:58
Medlem
Citat:
Så vad har min försäljning på västkusten mot en förort i stockholm att göra? Eller är du bara rejält korkad???
Hur kan du jämföra västkusten med sthlm?
Vem är korkad?
Citera
2025-02-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Det gäller alltså vissa utvalda platser som är särskilt utsatta, försäkringsbolag har börjat ge olika premier för det, och har gjort under flera år, så att folk som bosätter sig på rimliga platser får betala mindre
Ja och det kan skilja sig många tusenlappar
Citera
2025-02-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Köpte du den för ett år sedan?
Om inte, när köpte du och vad är prisförändringen sedan dess?
Köpte den 2017 (4.3mille), för 200 000 mindre, men toppen av värderingen var 2023 då uppe på 5.3 mille. december ner på 4 mille. Så jag är nöjd med 4.5. Det jag ska köpa har ju gått ner drastiskt också.
Citera
2025-02-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det är det de inte gör sett över hela bostadsmarknaden, bra och attraktiva objekt kan budas upp, övriga går för utgångspris ens det eller får inga bud.
Kanske inte i gettona men i övriga landet har dom gått upp kraftigt....
Citera
2025-02-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnDu
Hur kan du jämföra västkusten med sthlm?
Vem är korkad?
Tja jag pratar om priser i StorGöteborg och du dra in Stockholm i det, så därför undrar jag lite hur du tänkler?
Citera
2025-02-23, 02:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Att dina kusiner inte har råd att köp en bostad med nuvarande priser tar du alltså som intäkt för att priserna ska stiga, och inte för att de sjunka?

Inte fan kommer priset gå ner iallafall.
Att priser går upp på bostäder = 99% chans
Att priset går ner = 1% chans.
Citera
2025-02-23, 08:15
Medlem
Citat:
Inte fan kommer priset gå ner iallafall.
Att priser går upp på bostäder = 99% chans
Att priset går ner = 1% chans.

Tror du att bostadspriserna påverkas av omvärldsläget och ekonomin, eller tror du att bostadspriserna endast baseras på vad mindre bevandrade svenskar tycker?

Räntorna var på väg ner, inflationen likaså - nu vänder inflationen och ICA varnar för fortsatt höjda priser, samtidigt drar Trump runt och ska in med tullar, arbetslösheten är över 10% och det finns inte många jobb att söka. Priserna ska upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in