Citat:
Ursprungligen postat av
vichy6
Inget kommer att förändras när filmen släpps. Den kritik som finns nu kommer att bestå.
Anjos varumärke kommer möjligen att ligga i källaren ett tag.
Ingen debatt om svenska rättssystemet kommer att blomma upp i etablerad gammelmedia.
Antonios resa för resning kommer inte påbörjas.
Det är bara att studera random uthängnings-video för att räkna ut att Anjo inte är vassaste kniven i lådan.
Jag förväntar mig att dokumentären är värdelös, men det har med min generella inställning att göra att jag aldrig bygger upp förväntningarna innan jag tar del av det. Man vill ju få den där berömda kicken av att bli positivt förvånad.
Om Anjo mot alla odds lyckas få ordning på en bra dokumentär som "går hem", så skulle nästa dokumentär kunna handla om den där Berner som hade ihjäl pedofilen som hade utsatt hans flickvän för sexuella övergrepp. Det var den enda gärningsman Leif GW Persson har önskat aldrig åkte fast för sitt brott, och att om det fanns någon gudomlig rättvisa i världen så skulle GM aldrig bli tagen. Det gjorde han dock, DNA-bevisning fällde honom många år senare och han sonade för sitt brott i fängelset. Cirka 20 år senare började Haveristerna hänga ut honom som mördare, bland annat, utan att nämna att det var ett uråldrigt case som gällde dråp och inte heller nämna någon relevant kontext som att offret var en vidrig pedofil som arbetade som lärare. Haveristerna blev dömda för förtal.
Om jag hade haft ett sätt att nå ut till Anjo så skulle jag tipsa om denna händelse som vore intressant att skapa en dokumentär om.