2025-02-22, 17:42
Medlem
Dr.mjaos avatar
Hur andfådd är inte Anjo av en lätt promenad i sin senaste video?
Kan han ens leka med sina barn om han knappt kan gå?

Posterboy för ohälsosamma vanor
Citera
2025-02-22, 17:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Jag tror inte på att Anjo har studerat Antonios dom i två år.

Jag håller med för den här mannen kan knappt studera saker i två minuter, mycket mindre två år.
Citera
2025-02-22, 17:45
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag håller med för den här mannen kan knappt studera saker i två minuter, mycket mindre två år.

Han studerade i ett år och filmade i ett år enligt honom själv.
Citera
2025-02-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Fattar inte varför man inte skulle kunna kritisera dokumentären utan att sett den.

Underlaget till kritiken är poster, trailer och tagline, dessa är tänkt att ge en övergripande uppfattning vad en film handlar om.Att säga att man inte får vara kritisk för man inte har sett den är som säga.

- du får inte kritisera andra världskriget för du var inte där.
- du får inte tycka illa om Anders Eklund för du vet inte hur han var som barn.
- ingen får kritisera Max hygienhantering då du inte har jobbat där.

Han är en clown, han gör bort sig.

Vilka menar du påstår att man inte kan kritisera dokumentären utan att ha sett den?
Det enda jag har sett är att vadärproblemet kritiserar lokal för att man var motsägelsefull i över en timme. Men du kanske menar att någon annan än vadärproblemet har påstått att man inte kan kritisera dokumentären utan att ha sett den?
Citera
2025-02-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han studerade i ett år och filmade i ett år enligt honom själv.

Studera måste väl underförstått ha varit i betydelsen mycket annat än att ha läst en dom upp och ned, eller vad tror du?
Citera
2025-02-22, 17:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Studera måste väl underförstått ha varit i betydelsen mycket annat än att ha läst en dom upp och ned, eller vad tror du?

Och du underförstår att han är smartare än vad han är.

Jag tror Anjo är betydligt mer korkad än vad du tror.
Citera
2025-02-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Och du underförstår att han är smartare än vad han är.

Jag tror Anjo är betydligt mer korkad än vad du tror.

Ganska skickligt att sitta och läsa papper ett år, och sedan filma i ett år. Vad ska man filma? Pappret?
Det kan ju också vara så att ni är overkligt snäva i era tolkningar av allt Anjo säger.
Ett alternativ är ju annars att försöka få det som sägs att passa in i en modell av verkligheten som är mer rimlig och sannolik.
Senast redigerad av jdon 2025-02-22 kl. 17:57.
Citera
2025-02-22, 17:56
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Inte säker på att han förstått domen, men tog den 1 år? Han kanske läste FUP också?

Vad tror du?
Citera
2025-02-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Inte säker på att han förstått domen, men tog den 1 år? Han kanske läste FUP också?

Vad tror du?

Jag tror att ni misstolkar uttalandet att "Han studerade i ett år och filmade i ett år" ganska .. grovt.
Citera
2025-02-22, 17:59
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Vilka menar du påstår att man inte kan kritisera dokumentären utan att ha sett den?
Det enda jag har sett är att vadärproblemet kritiserar lokal för att man var motsägelsefull i över en timme. Men du kanske menar att någon annan än vadärproblemet har påstått att man inte kan kritisera dokumentären utan att ha sett den?
Anjo säger hela tiden att ingen som inte har sett dokumentären får kritisera den.
Klart man kan kritisera en film efter poster, anjos egna text om filmen, trailer och allt han sagt om filmen.

Är farligt bara visa en film för sina kompisar som inte jobbar med film. Anjo är en clown omgiven i sin bubbla av folk som aldrig säger emot han.
Citera
2025-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Anjo säger hela tiden att ingen som inte har sett dokumentären får kritisera den.
Klart man kan kritisera en film efter poster, anjos egna text om filmen, trailer och allt han sagt om filmen.

Är farligt bara visa en film för sina kompisar som inte jobbar med film. Anjo är en clown omgiven i sin bubbla av folk som aldrig säger emot han.

Just den saken tolkar jag som att han menar att det är ologiskt att kritisera en dokumentär som man inte har sett, och då syftar han på själva dokumentären och inte allt omkring den som intervjuer, posters och annat. Det är väl rimligaste tolkningen? Förstår inte varför man behöver sänka sig till barnsligt låg lokal-nivå och hävda att Anjo påstår att ingen får kritisera något alls relaterat till dokumentären innan man har sett den.
Citera
2025-02-22, 18:07
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Just den saken tolkar jag som att han menar att det är ologiskt att kritisera en dokumentär som man inte har sett, och då syftar han på själva dokumentären och inte allt omkring den som intervjuer, posters och annat. Det är väl rimligaste tolkningen? Förstår inte varför man behöver sänka sig till barnsligt låg lokal-nivå och hävda att Anjo påstår att ingen får kritisera något alls relaterat till dokumentären innan man har sett den.

Inget kommer att förändras när filmen släpps. Den kritik som finns nu kommer att bestå.

Anjos varumärke kommer möjligen att ligga i källaren ett tag.

Ingen debatt om svenska rättssystemet kommer att blomma upp i etablerad gammelmedia.

Antonios resa för resning kommer inte påbörjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in