Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Jag tror att RAs värld antagligen var rätt liten, vilket var anledningen att bli av med försörjningsstödet var en sådan katastrof. Jag får inte intrycket av någon stor ideolog, vilket i och för sig bristen på något slags manifest eller internetaktivitet (hitintills) verkar peka mot. Har det funnits något motiv mot invandrare specifikt så gissar jag på att det är baserat utifrån honom som person - det vill säga, "invandrare får kravlösa pengar till skillnad från mig", eller någon invandrare som han kände sig personligt kränkt av osv.
Men det är nog svårt att nysta fram ett specifikt motiv då det snarare är en livstid av personliga misslyckanden där den sista droppen kom vid nekandet av försörjningsstödet.
Varför skulle Rickard Andersson flytta?
När han sålde sitt vapenskåp, så gjorde han det för att han skulle flytta sa han. Köparen av vapenskåpet så flyttlådor i lägenheten.
Kunde han inte bo kvar på det enda stället han kände sig lite trygg på så skulle det självklart kunnat spela en avgörande roll. Inget för övrigt verkar vara känt om anledning till en flytt.
Kan en vräkning varit förestående?
Kanske stod han inför en vräkning pga. av att försörjningsstödet drog in? Det är något jag undrar över. för varför skulle man ta livet av sig inför en flytt han såg fram emot och gladdes åt?