2024-04-06, 14:55
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Problem har de dock. Helt klart. Förhoppningsvis löser det sig. 🙂

Hurra! Det löste sig!

Efter ett byte till publik IP är problemen som bortblåsta. 🙂

Jag lutar åt att Bredband2:s implementation av CGNAT strular, dvs att det är något mer än CGNAT i sig som är problemet.

Hade jag varit dem hade jag tagit en ordentlig titt. 👀
Citera
2024-04-06, 19:02
Avslutad
Jag som snart är 60 år har länge önskat 10/ 10 via fiber och Äntligen har det hänt till en kostnad av 210 kr / månad Bredband2
Senast redigerad av llars67 2024-04-06 kl. 19:05.
Citera
2024-04-23, 18:27
Medlem
bra priser och jäkla trevlig support
Citera
2024-04-23, 18:52
Medlem
Hade Bredband2 de första månaderna där jag bor nu, flyttade in början av 2020.
Fick router genom dem och jag lovar det funkade bättre att använda mitt mobila internet.
Försökte kontakta dem flertal gånger. Fick till svar att det inte skulle vara några problem, måste ligga hos dig.
Vägrade betala, då vi inte ens kunde ha två mobiler uppkopplade samtidigt för vanligt scrollande (bara mobiler alltså, ingen dator då)

Så de stängde av mitt sk internet (fullt rimligt). MEN de satt på det igen efter två månader utan att meddela och jag har nu skulder hos dem på över 2000kr

Tröttnade och bytte till telenor.
Citera
2025-02-22, 12:40
Medlem
Snaidistens avatar
Hittar inget info om deras TV-utbud. Läser att de skall ha tre olika kanalpaket men inte fan hittar jag någon info om dem.
Föreningen har sagt upp Telenor för detta, känns som IPTV är nästa.

Någon som vet hur deras kanalpaket ser ut, gärna länk om ni har.
Citera
2025-02-22, 13:45
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Hittar inget info om deras TV-utbud. Läser att de skall ha tre olika kanalpaket men inte fan hittar jag någon info om dem.
Föreningen har sagt upp Telenor för detta, känns som IPTV är nästa.

Någon som vet hur deras kanalpaket ser ut, gärna länk om ni har.

Det verkar vara föreningen som har hand om det?
Vi erbjuder kollektiva TV-paket med tre olika paketnivåer för att passa både mindre och större behov. Individuella boende kan dessutom enkelt uppgradera till ett större utbud med sport, serier och filmer. Detta förutsatt att föreningen har ett kollektivt TV-avtal.
https://www.bredband2.com/brf/tjanster/
Citera
2025-02-22, 13:49
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
Nätet (B2) fungerade bra när jag bodde i Villa, men deras support vart helt utvecklingsstörda.
Typ 17+ och förmodligen callcenter, jävlar va okunniga de var. De ringde upp efter att jag hade felanmält en driftstörning en gång. För att ställa samma fråga med otrevlig röst: "Ja, vi vet men vad är din MAC-adress?!" Jag frågade varför de skulle ha den , men de blev irriterade till sist och då frågade jag Ni menar inte IP-adress då? jo men det var de visst!

Sen en sådan efterbliven grej som att man måste ha pappersfaktur för 40/50:- per betalningstillfälle och autogiro är omöjligt..!
Du kan få faktura på mail till din bank, jag har det och det fungerar.
Citera
2025-02-22, 13:53
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Du kan få faktura på mail till din bank, jag har det och det fungerar.
Jag får både via epost och vanlig e-faktura.
Det som stör men som jag bryter mot varje månad är att de har betaldatum den 27:e i varje månad.
Citera
2025-02-22, 13:56
Medlem
Haft A3/BB2 fram till nyligen sedan 2012 men bytte till Bahnhof.

BB2 har alltid haft bra svarstider och hastighet, MEN har börjat routa om signalerna så det fuckar upp kopplingen mot vissa spelservrar samt IPTV, därav mitt byte som åtgärdade alla problem.
Citera
2025-02-22, 14:12
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det verkar vara föreningen som har hand om det?
Vi erbjuder kollektiva TV-paket med tre olika paketnivåer för att passa både mindre och större behov. Individuella boende kan dessutom enkelt uppgradera till ett större utbud med sport, serier och filmer. Detta förutsatt att föreningen har ett kollektivt TV-avtal.
https://www.bredband2.com/brf/tjanster/

Ja, det där såg jag också. Verkar ju skumt att de inte kan visa dessa ”paketnivåer” någonstans.
Kan väl inte vara upp till föreningen själv att sätta ihop dessa.

Tack för svar dock.
Citera
2025-02-22, 19:40
Medlem
Vem0ths avatar
BB2 har liksom ingen kundtjänstpersonal, oavsett tid på dygnet så måste man vänta 45 minuter i telefonkö och många gånger kopplas man bort efter 30 minuter och måste vänta minst 30 minuter igen. Skulle aldrig vilja ha med BB2 att göra igen.
Citera
2025-02-22, 22:15
Medlem
DragforADHDs avatar
jag har bredband 2 och det funkar felfritt iallefall är nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in