Citat:
Nu är det inte en tråd om antisemitismens historia.
Det handlar om Trump och Hitler.
Inte Luther.
Därför skrev jag specifikt om Hitlers Grosse Lüge.
Varför i helvete försöker du försvara Hitler?
Du menar väl inte att du ska förneka Hitlers ökända propagandateknik - för att försvara Trump?
Så heldum kan du väl ändå inte vara.
Alternativt försvarar du Hitler själv, vilket du tydligen fegar ur att svara på.
1. Hitler hävdade att tekniken hade använts av judar.
2. Hitler själv använde tekniken för att rättfärdiga sina attacker mot judar.
Det är således Hitlers användning av antisemitism i nazistisk propaganda.
Hitlers propagandaminister Goebbel och hans Lügenfabrik ang Churchill faller inom samma nisch.
Jag skulle kunna dränka dig via historier och forskare, men tar snabbt fram detta så kan du jaga Washington Post istället..
"Adolf Hitler definierade först den stora lögnen som ett avvikande verktyg som användes av Wiens judar för att misskreditera tyskarnas utspel under första världskriget.
Ändå, på ett tragiskt ironiskt sätt, var det Hitler och hans nazistregim som faktiskt använde den löjliga strategin.
I ett försök att skriva om historien och anklaga europeiska judar för Tysklands nederlag i första världskriget, anklagade Hitler och hans propagandaminister dem för att dra nytta av kriget, samråda med främmande makter och undvika värnplikt.
Judarna utsatte den lojala och sanna tyska befolkningen för katastrofal kollaps, enligt Hitler.
För att sälja berättelsen insisterade Joseph Goebbels på att "all effektiv propaganda måste begränsas till ett fåtal punkter och måste tala om dessa i slagord tills den sista medlemmen av allmänheten förstår."
Kort sagt, nazistisk fascism hängde på att skapa en strömlinjeformad, övergripande lögn.
https://www.washingtonpost.com/news/made-by-history/wp/2018/05/21/many-are-worried-about-the-return-of-the-big-lie-theyre-worried-about-the-wrong-thing/
Det handlar om Trump och Hitler.
Inte Luther.
Därför skrev jag specifikt om Hitlers Grosse Lüge.
Varför i helvete försöker du försvara Hitler?
Du menar väl inte att du ska förneka Hitlers ökända propagandateknik - för att försvara Trump?
Så heldum kan du väl ändå inte vara.
Alternativt försvarar du Hitler själv, vilket du tydligen fegar ur att svara på.
1. Hitler hävdade att tekniken hade använts av judar.
2. Hitler själv använde tekniken för att rättfärdiga sina attacker mot judar.
Det är således Hitlers användning av antisemitism i nazistisk propaganda.
Hitlers propagandaminister Goebbel och hans Lügenfabrik ang Churchill faller inom samma nisch.
Jag skulle kunna dränka dig via historier och forskare, men tar snabbt fram detta så kan du jaga Washington Post istället..
"Adolf Hitler definierade först den stora lögnen som ett avvikande verktyg som användes av Wiens judar för att misskreditera tyskarnas utspel under första världskriget.
Ändå, på ett tragiskt ironiskt sätt, var det Hitler och hans nazistregim som faktiskt använde den löjliga strategin.
I ett försök att skriva om historien och anklaga europeiska judar för Tysklands nederlag i första världskriget, anklagade Hitler och hans propagandaminister dem för att dra nytta av kriget, samråda med främmande makter och undvika värnplikt.
Judarna utsatte den lojala och sanna tyska befolkningen för katastrofal kollaps, enligt Hitler.
För att sälja berättelsen insisterade Joseph Goebbels på att "all effektiv propaganda måste begränsas till ett fåtal punkter och måste tala om dessa i slagord tills den sista medlemmen av allmänheten förstår."
Kort sagt, nazistisk fascism hängde på att skapa en strömlinjeformad, övergripande lögn.
https://www.washingtonpost.com/news/made-by-history/wp/2018/05/21/many-are-worried-about-the-return-of-the-big-lie-theyre-worried-about-the-wrong-thing/
Varför fortsätter du bara att ljuga och ordbajsa? Jag har redan kvaddat dig med ett längre Hitlercitat som visar att Hitler kritiserade tekniken med ”den stora lögnen” som judar och marxister använde sig av. För att ge kontext lyfte jag fram Martin Luthers bok ”Om judarna och deras lögner” för att visa att det rör sig om en gammal anklagelse mot judarna. Jag kan även nämna Schopenhauer som också anklagade judarna för att vara ”lögnens mästare”. Varför inte nämna Jesus också i Johannes 8:44. Återigen, du kan inte använda en lögn om Hitler för att påstå att Trump är likadan. Du för hitta på något nytt. Rent generellt kan vi tydligt se att det är du och dina gelikar som är gemena lögnare.