Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Den regionala insatsstyrkan kanske har bättre grejor?
Ja, jag utesluter att dom första som kom hade något sådant alls. Dvs "vanliga" poliser. Det har inte funnits förut i alla fall. Den regionala har garanterat någon typ av distraktionsgranat. Men vilken dom har idag vet jag inte. Och dom (Insatsstyrkan) gick väl in efter ca tio minuter vill jag minnas? Det är alltså dom som använder whatever det är som används i ljudklippet. Inte Bossebatong och KalleKnallskott på trafiken.
Det är ju som i vilken prylbögsverksamhet som helst... Det går Stegvis

Vanliga har sitt, regionala har bättre, annan träning och lite extra prylar, Piketen/förstärkt regional har ännu mer prylar och ännu mer träning och NI har super mycket prylar och supermycket träning. Helst ska man se lite annorlunda ut så man inte förknippas med det lägre smutset i kedjan också. När regionala kommer på att dom vill ha samma hjälm som NI, då måste NI köpa en ny.
Det stycket var väl lite skämtsamt men det ligger en sanning i det och har alltid gjort. För 20 år sedan var piketen och NI verkligen i luven på varandra. Debatter i TV till och med. Sannolikt med Robban som ska stå och se tuff ut. Misstänker att GW var med och tog parti. Men det är längesen. Minnet sviktar... Det slutade med att man plockade prickskyttevapnen från Piketen och bara NI fick ha det.

Men det är nog ändrat igen.. Nåja... Nu va jag OT... Kul svensk historia i alla fall. Men det berör ju inte dom på skolan, dom samarbetade nog bra och löste sin uppgift efter bästa förmåga. Regionala övar ofta med NI som förstärkning. Så det här var nog inget nytt för dom. Hade varit otroligt spännande att se dom jobba ihop där inne. Om dom nu var inne samtidigt. Men det kommer inte hända att man får göra i vilket fall.