Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Den beskurna bilden finns i ett par upplagor av Collins bok, men fortfarande beskriven som från träning i flygplan:
in some editions of the Collins autobiography (the 1974 edition by Farrar, Straus & Giroux and the 1975 edition by Ballantine Books) and even there it is not described as being taken during the Gemini 10 spacewalk. The caption clearly states that it was taken during training in an aircraft.
Enligt källan jag länkade skriver Collins i sin bok att bilden är från träning inuti flygplan plus att han dessutom skriver att det inte togs några bilder under den faktiska rymdpromenaden.
Så återigen, vem förutom konspirationsteoretikern Ralph Rene hävdar att bilden ska visa Collins ute i rymden?
2003 erbjöds 10000 dollar i beläning till Ralph Rene om.han kunde uppvisa någon upplaga av Collins bok där bilden påstås visa faktisk rymdpromenad. Varken Rene eller någon annan har kunnat levera det...
In 2003, space historian James Oberg offered Rene 10,000 dollars for any edition of the Collins autobiography that described the doctored photograph as a spacewalk snapshot. Rene was unable to provide one, and so far nobody else has either.
Kan du visa någon källa där Collins eller NASA hävdar att bilden visar faktisk rymdpromenad och inte träning i flygplan?
bilden är inte ’beskuren’, den är förfalskad. manipulerad på ett flertal sätt.
din ’källa’ är helt enkelt inget att lita på, utan en propaganda-apparat för att lura naiva och godtrogna människor till att fortsätta tro på den officiella lögnen.
den fulla meningen i Collins bok är:
”One of the great disappointments of the flight was the fact that there were no photos of my space walk over to the Agena.”
din vilseledande källa valde alltså att sätta punkt mitt i meningen, innan förklaringen ges att uttalandet endast gäller själva dockningen med booster-raketen Agena.
jag inbillar mig inte att detta kommer få dig att tänka till, utan snarare få dig att allt bittrare bita fast i propagandan.