2025-02-21, 15:43
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag vill klargöra att jag pratar om Adolf Hitler under åren 1928-1933.

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?

Och liksom AH's följare har clownens följare ingen aning om vad de håller på med, eller vad effekten kommer att bli. Det är 100% omedelbara själviska förhoppningar som ligger för ögonen hos dessa helblinda åsnor. Och de tror t.o.m på fullt allvar att de gör något bra.
Citera
2025-02-21, 15:47
Medlem
DonaldBidens avatar
Washington är Amerikas Hitler, erövrade inlandet ända till Mississipi och började marginalisera undermänniskorna på kontinenten.

Hitler är bara en usel imitatör som definierade andra grupper som undermänniskor.
Citera
2025-02-21, 16:05
Medlem
En seriös fråga, hur få hjärnceller behövs för att ta Trump på allvar? Mongot har ett lika stort ordförråd som en 10 åring
Citera
2025-02-21, 16:14
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
En seriös fråga, hur få hjärnceller behövs för att ta Trump på allvar? Mongot har ett lika stort ordförråd som en 10 åring
Där skulle jag snarare tro vi har ett motsatsförhållande mellan Trump, sin far, och Hitler och hans far. Trumps pappa var väl skapligt välartikulerad och affärsmässig. I motsats till sin bombastiske son. Hitler var intresserad av vältalighet (tränade ofta sina monologer själv, för rumskamrater, eller på publik), men hans far var korthuggen, fåordig och sträng (även om man inte vet så mycket.
Citera
2025-02-21, 16:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nästa stora punkt i propagandan, för den går i flera steg, är vikten av att känna broderskapet.

Att alliera sig patriotiskt och ha en tydlig fiende att samlas kring måste utkristalliseras.
Som då Grosse Lüge kan appliceras på.

Om de så kallas libtards, marxister, vänster, judar or what so ever...

Syndabocksyndromet.

Att Trumps fd fru beskrev att Trump läste
Hitlers bok My New Order är väldigt intressant.

"As early as 1990, Vanity Fair’s Marie Brenner reported that Trump’s then wife, Ivana, had said “that from time to time her husband reads a book of Hitler’s collected speeches, My New Order, which he keeps in a cabinet by his bed”.

Psst. Jag avslöjade dig just med att ljuga och vantolka ett Hitlercitat. Så då funkar det inte att bara fortsätta ljuga om Trump vet du.
Citera
2025-02-21, 16:29
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Är inte minsta vänster vilket säger mer om hur mycket du sitter vid datorn och runkar...
Vissa hänger med i den riktiga världen

Om något ser ut som en anka, går som en anka och kvackar som en anka så är det nog banne mig en anka. Jodå, du är vänster. Liberal säkert och liberalism är en vänsterlära.
Citera
2025-02-21, 16:50
Medlem
develis avatar
Det finns ingen gräns på hur de arbetar i team för att plantera lögner....

Jösses vilka jävla scumbags.

Musk och Trump försöker göra politik av nedhämtningen av astronauterna Wilmore och Williams, som fortfarande är kvar på den internationella rymdstationen ISS.

En vecka efter installationen ylade Trump, som om Musk heroiskt kliver in i ett vakuum, att nu kommer Musk minsann till räddning...

"I have just asked Elon Musk and @SpaceX to ‘go get’ the 2 brave astronauts who have been virtually abandoned in space by the Biden Administration. They have been waiting for many months on Space Station. Elon will soon be on his way. Hopefully, all will be safe. Good luck Elon!!!"

Han skyller på Biden.

Astronauterna anlände dit i juni 2024 för ett ca 10 dagar långt uppdrag.
Nasa bedömde att transporten tillbaka var för riskabel efter att Boeing Starliner fått problem, dvs som den farkost de reste till ISS i.

Nasa gav då SpaceX i uppdrag i fjol att ta hem astronauterna.

Nu i intervjun med Hannity påstod Trump:
"De hade inte klartecken med Biden. Han tänkte lämna dem i rymden."

Musk i sin tur sa att:
"De lämnades där uppe av politiska skäl."

Det har fått danska astronauten att protestera högljutt om att det är en ren lögn.
Andreas Andy Mogensen har själv rest till ISS två ggr.

"Vilken lögn. Och från någon som klagar över bristen på ärlighet från mainstream-media”, skrev han på X.
Musks svar:
" Du är helt psykiskt sjuk".

– SpaceX hade kunnat ta hem dem för flera månader sedan. Jag erbjöd detta direkt till Biden-administrationen som vägrade. "

Han avrundade med att Mogensen var en idiot.

Mogensen:
"Du vet lika väl som jag att Butch och Suni kommer tillbaka med Crew-9, som har varit planen sedan september förra året.

Inte ens nu skickar du upp ett räddningsfartyg för att ta hem dem. De kommer tillbaka i Dragon-kapseln som har varit på ISS sedan september förra året.”

https://www.theguardian.com/technology/2025/feb/21/elon-musk-butch-wilmore-suni-williams-nasa-astronaut-iss-claims-biden

Mer detaljerat i en lång artikel från space.com:

"Två av de mäktigaste människorna i världen fortsätter att driva berättelsen om "stranded astronaut".

Ordvalet i intervju var kring "deras åtagande att "rädda", som Hannity uttryckte det, de två "övergivna" astronauterna. Trump och Musk höll med om den inramningen, och fördubblade en falsk berättelse. "

"På presidentens begäran", säger Musk till Hannity, "påskyndar vi återkomsten av astronauterna, vilket skjutits upp i en löjlig grad," sade han. "De blev kvar i rymden", tillade Trump."

Den "strandade" delen håller inte för granskning, eftersom NASA länge har haft en plan att ta hem duon - och det involverar redan SpaceX."

" Deras uppdrag var planerat att pågå i cirka 10 dagar, men komplikationer med Starliner förlängde deras orbitala vistelse - en beredskap väl förberedd för av NASA och astronauterna."

"Jag vill göra det väldigt tydligt att Butch och Suni inte är strandsatta i rymden," sa Steve Stich, chef för NASA:s kommersiella besättningsprogram, under en presskonferens den 28 juni ."

"NASA har beslutat att Butch och Suni kommer att återvända med Crew-9 nästa februari, och att Starliner kommer att återvända obemannad," sa NASA-administratören Bill Nelson den 24 augusti."

https://www.space.com/space-exploration/international-space-station/musk-and-trump-just-repeated-inaccurate-claims-of-stranded-starliner-astronauts-nasa-and-the-astrona uts-dont-agree
Senast redigerad av develi 2025-02-21 kl. 17:07.
Citera
2025-02-21, 16:54
Avslutad
Det kommer va lugnt ett tag och det kommer se ut som en förbättring, sen vänder det.

Det är inga människor som har grepp om världen och vad vi vet samt lärt oss. Dom är Nephilim vilket överlevde Flood Of Noah.

Därav deras blodslinjer samt giftemål exempelvis mellan Orsini med Rotschilds. Dom försöker hålla blodslinjen samt DNA intakt.

Men ja, han kommer förfölja Kristna samt hiva fram giljotinerna. Han gillar inte mänskligheten, han tillhör dom som hatar den.
Citera
2025-02-21, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Psst. Jag avslöjade dig just med att ljuga och vantolka ett Hitlercitat. Så då funkar det inte att bara fortsätta ljuga om Trump vet du.
Nej. Det gjorde du inte.

Däremot kompletterade jag med propagandan och vikten av att enas och samlas kring en syndabock:

Sådana som nämndes i texten som politiska motståndare och andra, utvalda på rasbioloigisk bas, såsom judarna.

Jag ska återkomma med mer, den stora lögnen som Trump ägnar sig kroniskt åt som agenda är bara en bråkdel ang likheter kring strategier som Hitler stod för.
Grosse Lüge är bara en.

Det blir begripligt att Trump har läst Hitlers verk som Trumps exfru sa.

Men säg mig innan du försvinner.

Är det Trump eller Hitler du vill försvara?
Citera
2025-02-21, 17:35
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Det är bland annat därför han tilltalar så många i USA - ett antiintellektuellt språk och begränsat ordförråd. Många amerikaner har intelligensbrist.
Citera
2025-02-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?

Jag tror det kommer hända om 5 minuter.

När tror du det kommer hända?
Citera
2025-02-21, 17:48
Medlem
Intressant om hur Trump rekryterades av KGB: https://kz.kursiv.media/en/2025-02-21/engk-yeri-inside-soviet-recruitment-kazakhstans-former-security-chief-claims-trump-was-a-kgb-asset/amp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in